Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj60 ja hj61 koneen erot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64863)

Anadeus 25.10.2009 22:46

hj60 ja hj61 koneen erot
 
Elikkäs miten hj60 ja hj61 koneet eroaa toisistaan muutenkuin että 61:ssä on turbo?

Olkku 25.10.2009 22:48

60 on esikammiokone
61 suoraruisku

mehtämörö 25.10.2009 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Olkku (Viesti 606740)
60 on esikammiokone
61 suoraruisku

Ja 61 on myös ahdistettu..

Anadeus 25.10.2009 22:57

thänks

melkeen kannattaa ennemmni katella 61kone ku alkaa ahtamaan 60 myllyä?

juhoke 25.10.2009 23:15

Ahda vaa se 60 kone.Siinä on ihan älyttömästi enemmän alavääntöä ku 61:sen koneessa jos mettäkäyttöö meinaat.

mäksä 25.10.2009 23:26

60 vai 61
 
juu kannatan itsekin 60 konetta,, 61 motis ei oo yhtää alavääntöö ja kaasukin on älyttömän herkkä jollei pumpul virit jotai jousta.. 61 on aivan hirvee ajaa tielläkin..

tää on sit ihan oma mielipide asiasta..

A-P 26.10.2009 06:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 606751)
61 on aivan hirvee ajaa tielläkin..

Mites se nyt silleen on, jos auto on muuten sama, mutta enemmän voimaa maantiekierroksilla? (HJ61 vapautuu tällä viikolla hitsarilta)

Jani E 26.10.2009 09:36

mä ehdottaisin 60 konetta johon vaihdat 61 pumpun ja turbon(tai jonku valmiiksi kehittyneemmän turbon) niin siihen koneeseen jää alavääntöö ja tulee myös ylävääntöö ku kiertää hienosti 3500 kiihdytettäessä.

Olkku 26.10.2009 10:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 606814)
mä ehdottaisin 60 konetta johon vaihdat 61 pumpun ja turbon(tai jonku valmiiksi kehittyneemmän turbon) niin siihen koneeseen jää alavääntöö ja tulee myös ylävääntöö ku kiertää hienosti 3500 kiihdytettäessä.

Yhdyn tuohon

Eskimo 26.10.2009 11:05

2H turbolla niin ei vituta jos sattuu kilahtamaan kun koneita saa kympillä.

ugly_hj 26.10.2009 11:53

Oman kokemuksen perusteella laittasin kyllä 12-ht: coolerilla .Alaväännön eroa turbotettuun 2-h:hon ei huomaa jos on on perus ja ahdonalaiset syötöt kohdillaan ja se jousi sinne pumpulle on helppo homma viritellä.

Kuitenkin 12-ht:stä saa 200 heppaa ja 600nm pelkällä coolerilla, syöttöjen lisäämisellä ja paremmalla putkistolla ja motti on edelleen käyttökelpoinen, vaikka päivittäiseen ajoon.

Eskimo 26.10.2009 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 606839)
Oman kokemuksen perusteella laittasin kyllä 12-ht: coolerilla .Alaväännön eroa turbotettuun 2-h:hon ei huomaa jos on on perus ja ahdonalaiset syötöt kohdillaan ja se jousi sinne pumpulle on helppo homma viritellä.

Kuitenkin 12-ht:stä saa 200 heppaa ja 600nm pelkällä coolerilla, syöttöjen lisäämisellä ja paremmalla putkistolla ja motti on edelleen käyttökelpoinen, vaikka päivittäiseen ajoon.

Ei taida onnistua vakio ahdistimella?

Varmasti parempi kone on 12-ht virittää mutta on vaan kallis hankkia ja korjata. Lisäksi se männänrenkaiden oksennus efekti ei puolla yhtään enemmän ajetun 12ht:t nokalle nostamsta.

Mutta jokainen tekee oman päätöksen käytettävissä olevien kamojen ja rahan puitteissa.

MAARISTEILIJÄ 26.10.2009 16:17

vai hirvee ajaa tiellä,sen takia mulla varmaan on mukava kun on 60 johon vaihdettu 61sen motti niin ajo-ominaisuudet säilyny tai jotain:D

apiaani 26.10.2009 16:39

Ei se oo hirvee muualla kun töyssysellä mökkitiellä tms. ja siihenki tottuu suht nopeesti.

Tuoppo 26.10.2009 16:44

Onko noissa koneissa ölppä suihkuja

Anadeus 26.10.2009 19:30

paljokohan tollanen 2h(hj60) kone kestää poweria vakio osille?
itellä 608tuhatta rullattu matolaatikko alla ja mietinnässä ollu et sen ahtais :D
olisko hyviä vinkkejä et mistä kannattaa kysellä moottorin osia? voip olla et olis parasta aukasta mylly ja kattoo et mitä se on syöny vuosien varrella :D

Heikki L 26.10.2009 19:48

12htSsä on öljysuihkut, 2H:ssa ei ole.

Ite ajanut 4v 12Ht:llä, lähes joka paikassa, pomppiminen loppu jo ekana vuonna:)
nojaa vähän sitä tohvelia siihen tunneliin niin ei pompi.

12Ht syö vähämmän kulkee paremmin ja lähtee käyntiin aina palmun alta:)
Ja renkaitakaan se ei oksenna kun vaihtaa sinne kerralla vahvistetuilla urilla olevat männät!

Mutta mutta jos kone aihio pitäs ostella niin 12ht on kyllä kallis hankkia, kun puolmiljuunaa ajetuista jotka pitäs täysin rempata pyydetään 800-1000e niin kallistuisin 2h:hON JOS KERRAN ON JO OLEMAS. mutta jos alla on jo aito kuusykkönen niin kamat tilaukseen vaan ja pikku päivitys koneelle niin on miljoona huoletonta kilometrii edessä taas:)
AInakin ma uskon niin, nyt on 20000 vasta kelattu rempan jälkeen. pelkät huollot tehty ei muuta. Niin saa Vittuilla sitten kun ilmotan että nyt se hajops

Gravehill 26.10.2009 20:34

Aika vahvasti oon spermanin kans samoilla linjoilla, ittellä 2 x 12H-T ja yks turbotettu 2H hoojii kulkineet enkä kyllä ymmärrä tota 2H: oon ylistämistä muuta kuin sen halpuuden osalta.

Vois talvella kurkata piruuttaan ton käyttiksen koneen sisälle minkä näköset männät sieltä löytyy, niin voi sitte huoletta laittaa lisää painetta pyttyyn.

Ja ihme pumppujalkoja ootte jos se 12H-T nyt maantielläkin muka rytkyttää, perkeleellises kivikos ehkä mutta muuten ei.

mäksä 26.10.2009 20:47

mul on varmaa vaa sattunu kaikki raadot 61 ajettavax,, itel on 60 turbol ja menee ihan erilailla kun 61..
en ketää halunnu hermostuttaa tai muuta kommentillani mut tämmäset kokemukset mul on..

Gravehill 26.10.2009 20:55

800€ tämän päivän kurssilla 12H-T rebuild kit. Toyotan tiskiltä samaan rahaan 1,5 mäntää.:D
http://cgi.ebay.com.au/LANDCRUISER-1...item5189025935

ugly_hj 26.10.2009 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 606843)
Ei taida onnistua vakio ahdistimella?

Varmasti parempi kone on 12-ht virittää mutta on vaan kallis hankkia ja korjata. Lisäksi se männänrenkaiden oksennus efekti ei puolla yhtään enemmän ajetun 12ht:t nokalle nostamsta.

Mutta jokainen tekee oman päätöksen käytettävissä olevien kamojen ja rahan puitteissa.

tiiänpä yhen josta on otettu 208 heppaa vakioahtimella ja paineita tais olla 0,8 bar ja vääntöä tuo 600 itellä on kytkin luistaen otettu 170hp 500nm 0,5 bar paineilla.


Sivu luotu: 04:10 (GMT +2).