Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitä öljyä aussie lockeriin? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64821)

Lamanka 24.10.2009 17:23

Mitä öljyä aussie lockeriin?
 
Niin minkälaista öljyä toyotan perään pitäis kaataa, kun saadaan sinne ekaks aussie lockeri kiinni?

Onko kenelläkään kokemusta/asennuskuvia aussiesta takaperässä? Oliko paha homma vaihtaa ja onko jotain erityiskikkoja? Tollanen ohje löyty youtubesta
http://www.youtube.com/watch?v=ruklIjF7orA

lepoantti 24.10.2009 18:56

ihan tavallista peräöljyä. paketissa tulle ihan selkeet ohjeet.

Lamanka 24.10.2009 21:44

Ei ole uus eikä ohjeita

Lamanka 26.10.2009 17:39

Tarviiko se pinioni ratas etäisyys säätää kun tulee uus perämurikka ja poskilaakerit? Samanlainen murikka mutta ei tietysti sama

HiluMiks 26.10.2009 17:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 606225)
ihan tavallista peräöljyä. paketissa tulle ihan selkeet ohjeet.

etkö muista Antti miten temppuili minun Hiluxissa aussie viime talvena.
Purin auki ja tutkittiin oikeen porukalla eikä mitään vikaa löytynyt välyksetkin oli oikein hyvät.
ongelmien ilmetessä kelit kylmeni ja öljynä Teboil 80/90
Löin kasaan ja täyssynteettiset öljyt sisään,en muista merkkiä.
Lukko toiminut sen jälkeen moitteettomasti.
Että tämmöstä mulla.

piippu79 26.10.2009 22:45

en tiä en kans saanu aussiee toimiin jeepis vaikka välykset oli hyvät ja tarkistin ainaki viis kertaa ja sorvautin jo simmilevyjä lisää että se oli oikeen kiree ja v.tut ei pitäny joten laitoin normi levylukon ja happee kunnolla ni kylä pitää kunnes hajoo. en tosiaan tiä oisko öljystä kii itelläki ollu, mulle tuli uus paketissa oleva eikä ohjeita ollu ollenkaa.

HiluMiks 27.10.2009 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka (Viesti 606331)
Ei ole uus eikä ohjeita

Tuolta niitä ohjeita löytyy.
tietty ne on lontoon murteella mutta on siinä paljon kuvia.
http://gearinstalls.com/bill.htm

Rompe1 27.10.2009 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks (Viesti 607255)
Tuolta niitä ohjeita löytyy.
tietty ne on lontoon murteella mutta on siinä paljon kuvia.
http://gearinstalls.com/bill.htm

Kyl tolla ohjeella pitäis Lamankan osata... :)

Timo_L 27.10.2009 16:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka (Viesti 606920)
Tarviiko se pinioni ratas etäisyys säätää kun tulee uus perämurikka ja poskilaakerit? Samanlainen murikka mutta ei tietysti sama

No ei pitäisi tarvita näissä "lunchbox- lockereissa" (Aussie locker, Lock-rite, jne..) mitään hammasvälyksiä yms. säätää, kun eihän siellä koko murikkaa vaihdeta eikä poskilaakereita. Ideanahan noissa on helppo ja nopea asennettavuus -> murikan sisältä pikkurattaat mäkeen ja se lockeri- kikkare tulee niiden tilalle.

Sitten taas Arbit, Detroit lockerit yms. on sitten sitä versiota missä menee koko murikka vaihtoon.

lepoantti 27.10.2009 16:36

joissakin tasauspyörästöissä käytättää lautaspyörän irtaallaan että saa ristitapinsokan lyötyä pois, esim. tojon 8" on juuri tällainen. hammasvälys on pakko säätää sen jälkeen uudelleen jos meinaa oikeesti ajaa.

Timo_L 27.10.2009 17:18

Ach so, tämä selittää jo paljon. Ei vaan ole tullut itsellä vastaan tuota tilannetta sen enempää livenä kuin netistä pällistelemällä. Aina oppii jotain uutta :D Eli oikeastaan tuossa menee jo sitten aika paljon lunchbox- lockerin ideasta, tosin halvempihan se edelleen on kuin "kokonainen" lukko.

HJ60 27.10.2009 17:32

Ja pitää ne lukkopalojen välykset säätää ettei tartte täällä kysellä ku raksuttaa.

Rekisteröimätön 28.10.2009 10:39

homo nyybi
 
Itsellä piti kerran simmata uudestaa aussie ja talvella olis pitänyt olla nöyremmät öljyt pakkasilla rötäs ja paukahti joskus kylmänä muuten, jos rötää eikä pakkasesta ja öljyistä johdu väljykset kohalleen ei kestä hampaat kauaa.


Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).