Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ60 -83 raidetanko väljä ja iskari vaihtoon (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64795)

Viljami 23.10.2009 19:36

HJ60 -83 raidetanko väljä ja iskari vaihtoon
 
Morjensta kaikille foorumilaisille, uusi kirjoittelija ilmoittautuu mukaan keskusteluihin!


HJ60 ollut ajossa toista vuotta ja hyvin on pelannut. Auto on lähinnä porukan hirvijahtiauto. Ja tässäpä muutama kuva:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42990

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42991


Toisessa katsastuksessa ilmeni seuraavia ongelmia: :rolleyes:

1. Takaiskarit pitää vaihtaa. Onko kellään myydä Oulun seudulta käytettyjä iskareita?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42992

2. Raidetangon vänkärin puolella molemmat nivelet on väljiä. Miten vaihto käytännössä onnistuu, mitä osia pitää ostaa? Onko jollaki myydä käytettyjä kunnossa olevia osia?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42993



Jos jollakin olis osia myytävänä, niin ota yhteyttä YV:llä.



Edit: kuvat ei näy? No nyt näkyy, osoite oli väärin aluksi...

Hessu888 24.10.2009 07:33

Käytetyistä ei montaa euroa kannata maksaa, kun Motonetista saa takaiskarit 35€/kpl ja RTP O/Etutanko (ø21mm oikeakätinenkierre) 25,90€ sekä RTP O/Takatanko (ø23mm vasenkätinenkierre) 16,90€.

Toi sun auton kori näyttää kyllä paljon tuoreemmalta, kuin vm. 83, joten jos taka-akseli sattuisi olemaan myös tuoreemmasta autosta, niin kannattaa mitata iskarin kiinnityspulttien paksuus puslan kohdalta koska mm. lenkkien koossa on eroa vm. 87:aa ennen ja jälkeen.

Viljami 24.10.2009 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 606089)
Käytetyistä ei montaa euroa kannata maksaa, kun Motonetista saa...

Tämäpä hyvä tieto. Pittää lähtä valokuvien kanssa Motonettiin asioille, jos vaikka sais kerrasta oikeanlaiset osat mukaan. Itekku en oo tuota raidetankoa purkanu koskaan, niin en tienny, pittääkö se ostaa kokonaisena, vai saako siihen palasia:)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 606089)
Toi sun auton kori näyttää kyllä paljon tuoreemmalta, kuin vm. 83....

Vm. 83 se on, juuri tarkistin otteesta. En tiiä, aiheuttaako tuoreen vaikutelman tuo alempi takaluukun puolikas, ku siitä on hitsattu kilpisyvennys suoraksi? :cool:

HJ60 25.10.2009 07:29

Näyttää olevan tuo iskarien yläpään kiinnitysputki eli rungon poikkipalkki sinä kunnossa, että kun tuohon laittaa uuet jämäkät iskarit niin se repeää heti irti rungosta. Ei katsuri siitä mitään huomauttanu?

Tuota etummaisen tangon niveltä voi sitten kiristää siitä päästä, että ei välttämättä tartte uusia.

Viljami 25.10.2009 13:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 606411)
Näyttää olevan tuo iskarien yläpään kiinnitysputki eli rungon poikkipalkki sinä kunnossa, että kun tuohon laittaa uuet jämäkät iskarit niin se repeää heti irti rungosta. Ei katsuri siitä mitään huomauttanu?

Hyvä huomio. Täytyypä tarkistaa palkin kunto livenä, ettei tuu huolimattomuudella hajotettua uusia iskareita. Ei katsuri huomauttanu palkista, mutta pittää se kuiten hitsata jämäkämmäksi, jos näyttää hapristuneelta.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 606411)
Tuota etummaisen tangon niveltä voi sitten kiristää siitä päästä, että ei välttämättä tartte uusia.

Ok. Pittääpä koittaa kiristystä ensin. Tuo nivel ei itse asiassa ollu etes kovin väljä verrattuna taempaan, mutta oli kuitenkin.

Rekisteröimätön 26.10.2009 21:41

niin toi pystyssä oleva tappi pitää olla vasenkätinen?

Viljami 05.11.2009 00:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 607043)
niin toi pystyssä oleva tappi pitää olla vasenkätinen?

Eiku se, joka menee raidetangon sisään ja säädetään tangon pituutta. Pystyssä oleva on oikeakätinen.

Oli muuten tuo iskarien kiinnitystanko kokonaan irti molemmista päistä. Laikattiin jämät pois runkopalkeista ja tehtiin suorasta 50mm vahvasta putkesta kokonaan uusi. Alkuperäinen ei ole aivan suora.


Sivu luotu: 02:37 (GMT +2).