![]() |
HJ60 -83 raidetanko väljä ja iskari vaihtoon
Morjensta kaikille foorumilaisille, uusi kirjoittelija ilmoittautuu mukaan keskusteluihin!
HJ60 ollut ajossa toista vuotta ja hyvin on pelannut. Auto on lähinnä porukan hirvijahtiauto. Ja tässäpä muutama kuva: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42990 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42991 Toisessa katsastuksessa ilmeni seuraavia ongelmia: :rolleyes: 1. Takaiskarit pitää vaihtaa. Onko kellään myydä Oulun seudulta käytettyjä iskareita? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42992 2. Raidetangon vänkärin puolella molemmat nivelet on väljiä. Miten vaihto käytännössä onnistuu, mitä osia pitää ostaa? Onko jollaki myydä käytettyjä kunnossa olevia osia? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42993 Jos jollakin olis osia myytävänä, niin ota yhteyttä YV:llä. Edit: kuvat ei näy? No nyt näkyy, osoite oli väärin aluksi... |
Käytetyistä ei montaa euroa kannata maksaa, kun Motonetista saa takaiskarit 35€/kpl ja RTP O/Etutanko (ø21mm oikeakätinenkierre) 25,90€ sekä RTP O/Takatanko (ø23mm vasenkätinenkierre) 16,90€.
Toi sun auton kori näyttää kyllä paljon tuoreemmalta, kuin vm. 83, joten jos taka-akseli sattuisi olemaan myös tuoreemmasta autosta, niin kannattaa mitata iskarin kiinnityspulttien paksuus puslan kohdalta koska mm. lenkkien koossa on eroa vm. 87:aa ennen ja jälkeen. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Näyttää olevan tuo iskarien yläpään kiinnitysputki eli rungon poikkipalkki sinä kunnossa, että kun tuohon laittaa uuet jämäkät iskarit niin se repeää heti irti rungosta. Ei katsuri siitä mitään huomauttanu?
Tuota etummaisen tangon niveltä voi sitten kiristää siitä päästä, että ei välttämättä tartte uusia. |
Lainaus:
Lainaus:
|
niin toi pystyssä oleva tappi pitää olla vasenkätinen?
|
Lainaus:
Oli muuten tuo iskarien kiinnitystanko kokonaan irti molemmista päistä. Laikattiin jämät pois runkopalkeista ja tehtiin suorasta 50mm vahvasta putkesta kokonaan uusi. Alkuperäinen ei ole aivan suora. |
Sivu luotu: 02:37 (GMT +2). |