Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   öljyt L-200 laatikkoon (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64481)

limppa 16.10.2009 05:53

öljyt L-200 laatikkoon
 
Mitäs öljyä kannattais kaataa 89´malliseen L-200 vaihde-laatikkoon sekä voimanjako-laatikkoon?
Kyseessä KM-145 laatikko kytkettynä bensa koneeseen.

JP80 16.10.2009 07:32

Hypoidivaihteistoöljy GL-4 tai parempi SAE 80W tai SAE 75W-85W
KM132...... 2,3 litraa
KM145 ..... 2,2 litraa
Jakol. ..... 2,2 litraa

Tuommoiset ohjeet itse sain kun samanlaisen projektin kanssa painiskelin

Jappi 16.10.2009 15:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 603517)
vaihteistoöljy GL-4 tai parempi

Eiköhän kannata ottaa se GL-4,kun ei se GL-5 ole parempi vaan tarkoitettu perävälityksiin (paineenkestolisäaineistus on sopiva hypoidivetopyörästölle) ja huonontaa synkrojen toimintaa.

Viskositeetti 75w-90 tai 80w-90.

limppa 16.10.2009 16:46

Kiitos paljon tiedoista! Semmoset mömmöt (hypoidi GL-4) tuli haettua kaupasta.
Aikamoiset tervat sieltä laatikosta kyllä tuli.
Vaihteensiirto parani roimasti!!

Vilkutin 16.10.2009 23:06

jos hyvän haluat, ni lasket ne vielä kerran pois ja sitten uudet ineen, jos kerran oli oikeen kunnon tervee.
Toi ois tietty kannattanu huomioida öljyä ostaessa ois voinnu näet ostaa huuhtelu öljyks jotain halpaa kuraa.

RIPAX 16.10.2009 23:14

SYNTEETTIST?
 
Ite käytän synteettist ku sitä pyörii talvisin neliveto päällä n.11litraa,voimahävikki on melkoinen ja mineraali öljyjen vaihtoväli on 40tkm ku synteettisil voi hyvinki ajaa 60tkm.Synteettisis on yleensä GL-4sekä GL-5 yhes koos.En oo laskenu mut synteettiset ei tuu paljookaan kalliimmaks ja vaihteisto pelaa kivammin talvella,eikä kinnaa vastaan ku on nöyrempää pakkasessa.

limppa 17.10.2009 06:44

Sellainen suoritus tuli tehty että: ensiks jotain Koivuselta (king-oils) halpaa synteettistä laatikkoon ja sillä ajettiin noin pari sataa km.
Mömmöt ulos ja oikeata kamaa sisään.
Oli muuten se huuhtelu öljykin aika kuraista.

Rekisteröimätön 21.10.2009 00:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja limppa (Viesti 603814)
Sellainen suoritus tuli tehty että: ensiks jotain Koivuselta (king-oils) halpaa synteettistä laatikkoon ja sillä ajettiin noin pari sataa km.
Mömmöt ulos ja oikeata kamaa sisään.
Oli muuten se huuhtelu öljykin aika kuraista.

njuu. mut jos haluu että laakereita säästää niin öljyä vaihteistoon n 1litra liikaa(eli kun pumppaa niin, litra lisää kun aukosta täyttyy) tai sitte vipu pois ja siitä loput. on todettu toimivaksi konstiksi, se mikä on liikaa tuossa määrässä tulee itse ilma-aukosta pois, ja vaihtovälistä kantsii pitää kii ps. 270tkm ja vain 1krt laakeriremppa


Sivu luotu: 21:28 (GMT +2).