![]() |
Oisko mitään järkeä?
Mietiskelin tuossa seuraavaan projektiin kone vaihtoehtoja mieleeni on tullut kolmenlaista vaihtoehtoa suzukin kone laatikko paketiksi.
mersun automaatti diiseli kone --> suzukin jakolaatikko volvon automaatti bensa kone --> suzukin jakolaatikko Volvon automaatti diiseli kone ---> suzukin jakolaatikko Tai sitten koko paketti automaatti pajerosta jakolaatikoinen päivineen? Mietityttää että mahtuuko pajeron jakolaatikoineen päivineen sinne suzukin rungon alle mitenkään päin. Mietin vain että meneekö se liian kovaa pajeron vakio välityksillä 37 tuuman pyörillä? Niin ja sitten olen tuumaillut akseleita suzukin alle joko patrollin akselit tai hj akselit? Patrollin aksuloita varmaa saisi halvemalla? Mitä mieltä on viisaanmat? Ettei menisi perse edellä puuhun koko rojekti. Saa tehdä muitakin vaihtoehtoja konelaatikko paketeista. Mutta automaatti sen pittää olla. HUOM auto ei tule rekisteriin eikä millään lailla edes liikenteeseen joten rakentelu on aikas lailla vapaata |
Pikku-Cherokeen tekniikka? :D luulis löytyvän nykyjään jo aika halvalla ja tehoa ainakin piisaisi susukiin :D Sähköjä noissa toki on, mutta kaiken aran saa noin jälkiasenteisena aika helpolla suojattua. Eikä siellä ihan kauheasti mitään arkaa olekaan matalalla.
|
Mitä lienee tollaset tekniikka paketit painavan?
HJ:n lukko akseleitten hinnat tuntus pyörivän +- 1000eur, olis sit ne lukot. Murikka vaan kovin iso. Välityksiä jne hyvin saatavilla myös. Patrollin akselit ovatten varmaan kohtuu edukkaita, arpit vain nostaa hintaa heti. Välityksiä ymmärtääkseni huonosti saatavilla, vai liekkö ollenkaan... Murikat pienemmät kuin hj:ssa. Entäs Hilux/LJ/RJ akselit? |
Hiluxissa on taka murikka keskellä ja suzukissa perä vasemmalla puolella mitenköhän kardaani tykkää?
Voipi olla että tulee patrollin aksulat ja taakse kemppiläinen :P |
Jos huvittelu laitteeksi meinaat niin Patrollin aksulat varmastikkin edullisin vaihtoehto...Ajotaidon ja lukkojen puutteen korvaa vain riittävällä kaasulla :D
Eikös nuo isot pojat oo noita tojotan "pikku akseleita" laitellu, et kaiketi tykkää ihan hyvää. |
Ite laitoin vanhan2 litrasen Omegan tekniikan.Aika helppo tehdä ja hyvä vääntävä/kevyt moottori.Tehoakin 115hp.Voi halvalla ostaa koko auton,ja samalla hyödyntää myös ohjaustehostimen.Koko paketti sopii aika mukavasti Suzukiin.
|
Mulla toimii moitteetta kyllä tuo Volvon B21 ja automaattilooda yhdistelmä. Sopii paikalleen jakovaihteistoa siirtämättä, kun laittaa lyhkäsemmän väliakselin. Itellä on 17cm väliakseli liulla, siitä lyhkäsempää on hankala tehdä.
Onhan noita Bemarin kumiristikkomikälieneehärdellillä tehty, taitaa olla jotain 5cm paksu. Erityisesti tällainen kumihässäkkä vois olla hyvä, jos automaatin jälkeen olis volvon manuaali, ja sitten vasta Suzukin jakis. Tulis aika lyhyt paketti. Turbiinin stall speed on turhan matalalla tuossa Volvon laatikossa Suzukin vakiovälitteiselle jakikselle. Moottorin kierrosalueen kun saisi jonkun satasen korkeammalle, niin olis paljon enemmän voimaa käytössä hiipimisessä. Kyllä sillä noinkin pärjää hienosti. Loppuenlopuksi automaatti on tosi POP. Patukan akselit on ihan soppelit. Kemppi vaan taakse. |
Mulla jää kohta ylimääräiseksi Audin v6, niin siitä taloudellinen kompakti täysalumiini voimanpesä.
|
Lainaus:
|
Tosta susnan
|
Sivu luotu: 21:06 (GMT +2). |