Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   läjän korinkorotus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63996)

Wille87 04.10.2009 19:25

läjän korinkorotus?
 
Nopealla haulla en oikeen saanu vastausta. Elikkä pitääkö vesiletkuja tai muita pidentää siirtää tai jotain jos nostaa koria pari tuumaa? Mitenkä jos korin ja rungon väliin laittaa nylonholkit niin laitetaanko sinne vielä ne vakio kumitkin? Paljon saa koria lain puittessa nostaa jotain 60milliä?

Rompe1 04.10.2009 19:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 (Viesti 599653)
Nopealla haulla en oikeen saanu vastausta. Elikkä pitääkö vesiletkuja tai muita pidentää siirtää tai jotain jos nostaa koria pari tuumaa? Mitenkä jos korin ja rungon väliin laittaa nylonholkit niin laitetaanko sinne vielä ne vakio kumitkin? Paljon saa koria lain puittessa nostaa jotain 60milliä?

Ei pitäis tarvita jatkella...

Tolla kekkulilla olis valmiit kamat myynnissä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62523

Wille87 04.10.2009 19:31

nii on mutta aika kalliit palikat on.

Rompe1 04.10.2009 19:38

No mää ostin ite ne, ja olen tyytyväinen...
Hommaa siinkin on kun hommaat tankoo, ja sahaat samanmittasex, ja suoraan tottakai.

Wille87 04.10.2009 19:41

helppo homma tekevälle miehelle :)

FunJam 04.10.2009 20:50

Ei se tankokaan ilmasta ole, mutta tein itse kun sattui olemaan ruostetta hylkivää kierretankoa nurkissa.
LJ- 73 :ssa on sitten yksi pari kopankannakkeita enemmän.. Pitänee lisätä niihinkin palikat ennen seuraavaa katsuutusta.
Jarruletkut on vähän pinkeenä siellä hanttarin eturenkaan takana, kannattaa varoa kun koppaa nostelee. Moottorihan laskee koriin nähden, eli jos on cooleri niin ahtoputken saattaa mennä uusiksi. Itse nostin jakolaatikon persuutta vastaavasti, jotta sain suoran panssarin mahaan, josta syystä moottorin etupää laski ja syylärin tuulitunneli piti paiskaa kuikkaan. Mulla kyllä syyläri on parisenttiä taaempanakin coolerin takia.
Yksi ehtoo tuossa menee puuhastellessa mukavasti, jos ottaa riittävästi kaljaa samalla. Riippuu paljolti kuinka lujaa vanhat pultit on kiinni.
Takaluukun vieressä olevissa pulteissa voi joutua vähän kikkailemaan, jos ei ole sopivia välineitä. Itse sorvailin sovinnolla reikiä sopivammiksi.

FunJam 04.10.2009 20:58

Niin ja laitoin vakiokumit + 50 mm pitkät nailonit..

Wille87 05.10.2009 21:11

jees pitää tässä rueta tutkimaan asiaa.

Micco 06.10.2009 05:37

Ne kumit on syytä laittaa sinne palikoidenkin kanssa kuten FunJam.kin on tehnyt. Ite olen aina laittanut kumit, mut yks itsepäinen tuttu ei laittanut mutta kuukauden päästä tuli toisiin ajatuksiin. Sit ite laitan yleensä kunnollista kierretankoa ellei satu olemaan valmiita pultteja, usein tangot taitaa olla kovuudeltaan jotain 5.5.

Wille87 06.10.2009 10:18

mulla on nyt suht helppo laitella ne holkit sinne väliin kun nostin korin takapään ilmaan rungosta niin on helpompi tehä runkoo uusiks ja muutenkin takapäätä hitsailla.. Mistä tuota nylon tankoo löytää?

JulmaJii 06.10.2009 11:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 (Viesti 599653)
Nopealla haulla en oikeen saanu vastausta. Elikkä pitääkö vesiletkuja tai muita pidentää siirtää tai jotain jos nostaa koria pari tuumaa? Mitenkä jos korin ja rungon väliin laittaa nylonholkit niin laitetaanko sinne vielä ne vakio kumitkin? Paljon saa koria lain puittessa nostaa jotain 60milliä?

75mm eli kolme tuumaa saa koria nostaa ja ne alkuperäset kumit pitää olla sielä kans.

Kipinä 06.10.2009 16:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FunJam (Viesti 599714)
Takaluukun vieressä olevissa pulteissa voi joutua vähän kikkailemaan, jos ei ole sopivia välineitä. Itse sorvailin sovinnolla reikiä sopivammiksi.

Hyvä vinkki.Ite kopeloin korikotelon pikkuluukut auki,josta lenkki mahtuu pultille.Ahdas oli pulttikin vaihtaa.
Ostin mustaa pom tankoa,kaapalla pätkiks ja reikä keskelle.
Ei jääny työpalkkoja...

Vakio kumit korokepalan alle,sano pykälät.muistelisin.

FunJam 11.10.2009 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 (Viesti 600228)
mulla on nyt suht helppo laitella ne holkit sinne väliin kun nostin korin takapään ilmaan rungosta niin on helpompi tehä runkoo uusiks ja muutenkin takapäätä hitsailla.. Mistä tuota nylon tankoo löytää?

Mä laitoin sen kummemmin ajattelematta etupään puslat ensin ja sitten kun nostin persiist, niin oli noi letkut aika pinkeenä.
Esim Etolasta löytyy, ainakin tuolla kehä III mekasentterissä leikkaavan tarvittaessa valmiiksi pätkiin,sit ei tarvii kun reiät poraa..

-Stedt- 12.10.2009 07:59

2 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 (Viesti 600228)
mulla on nyt suht helppo laitella ne holkit sinne väliin kun nostin korin takapään ilmaan rungosta niin on helpompi tehä runkoo uusiks ja muutenkin takapäätä hitsailla.. Mistä tuota nylon tankoo löytää?

Kato samalla nuo jousilautasten molemmin puolin olevat putket, voivat vaikuttaa kovilta mutta voivat olla melko pehmeitä,,,,just hitsailin oman.

Vilkutin 12.10.2009 08:10

onko kukaan mainunnu syylärin tuulitunnelia?

FunJam 12.10.2009 20:04

Mainusin sen kuikkaan, niinkuin kerroin viestissä 6.. ;-)

Wille87 12.10.2009 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -KC-92- (Viesti 602255)
Kato samalla nuo jousilautasten molemmin puolin olevat putket, voivat vaikuttaa kovilta mutta voivat olla melko pehmeitä,,,,just hitsailin oman.

joo oli tuo sama homma just vkloppuna menossa toi takampi putki vaihtu uuteen ja toinen jousilautasista hitsailtiin alkuperäiseen muotoon.

Wille87 14.10.2009 17:29

kellään kokomusta miten toimis jotkut metalli holkit?

Koiroi 03.11.2009 06:29

...
 
3" jousikorotus+ 2"korin korotus= kaatumatauti? Onkos tuossa miten paljon oheistoimintaa,eli pultit irti ja palikat väliin ja pultit takas vai onko nysväilemistä pitemmäksi aikaa?


Sivu luotu: 10:11 (GMT +2).