Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Clarkin vaihdelaatikoista... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63975)

kares 03.10.2009 17:52

Clarkin vaihdelaatikoista...
 
Olisko kellään enempää tietoa tuollasista Clarkin 2vaihteisista mekaanisella suunnanvaihdolla olevasta automaatti laatikosta mitä on ollut ainakin sellaisessa kaivoskoneessa missä henkilö nostin ja ihan neliveto laite siis kyseessä ja deutsin 5pyttynen moottori ja suomessa olisko ollu iisalmessa tehty semmosia...
Eli jos jollain on omistuksessa tälläinen laatikko tai tietää missä muissa laitteissa voisi(voisko olla esim trukeissa) olla niin kiinnostaisi kovasti ostaa moinen laatikko hässäkkä kun näytti niin mukavan kokoselta paketilta ja tieto muitten valmistajien vastaavista laatikoista kiinnostais myös...

DieselHomer 03.10.2009 20:14

clark CY40 trukissa on tollanen 2vaihteinen öö automaatti, 2vaihde laitetaan kepistä päälle joten
mekaaninen se.

mulla ei oo ylimäärästä mutta kuvia tuosa toosasta: http://kuvablogi.com/blog/1249/7/1/

kares 03.10.2009 20:30

mielestäni tuo kaivos vehje olis ollu automaatti mutta siis kytkintä ei tuossa trukissakaan ole ilmeisesti eli 2 vaan kepistä suoraan päälle???

Rekisteröimätön 03.10.2009 21:10

onko se hytrostaatti?
 
Se on melko varmasti Iisalmessa olevan kaivoskone valmistaja normetin tekemä panostus alus. niissä vaan minun muistin mukaan oli hydrostaattinen voimansiirto.suunnan vaihto oli mekaanisella ranstakalla joka käänti ajopumpun kulman vaijerin välityksellä kun nykysissä se tapahtuu sähkö napilla ja propolla.

oletko siis varma että kyseinen hökötys on turbiini kytkyttimellä oleva automaagi/power shift vaihteisto

VesaN 03.10.2009 21:12

kysyn huomenna isältäni tuota kaivoskulkinetta,muistelisin jotta puhui joskus panostusajoneuvosta joita valmistetaan/on tehty joskus suomessa.

kares 03.10.2009 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 599350)
Se on melko varmasti Iisalmessa olevan kaivoskone valmistaja normetin tekemä panostus alus. niissä vaan minun muistin mukaan oli hydrostaattinen voimansiirto.suunnan vaihto oli mekaanisella ranstakalla joka käänti ajopumpun kulman vaijerin välityksellä kun nykysissä se tapahtuu sähkö napilla ja propolla.

oletko siis varma että kyseinen hökötys on turbiini kytkyttimellä oleva automaagi/power shift vaihteisto

Uskaltaisin kyllä väittää että ei olis kyllä hytikka vetonen mutta täytyy varmistaa kun kaivoskone on ihan tossa nurkilla kun ei ole enää kaivos käytössä...

sisua45 03.10.2009 21:28

Ei kai se mikään automaatti oo, jos täytyy laittaa itte vaihteet päälle. :D

Meiltä löytyy Valmet 800 pyöräkone, siinä on Clark momentin muunnin ja kolmi lovinen laatikko, ja Caterpillarin akselit.

Toyota haarukka trukeissa on vissiin Lencon laatikoita? Ne kestää käsittääkseni kovaa käyttöä.

Jappi 03.10.2009 23:16

Minun kohdalle ei ole sattunut yhtään Clarkin lootaa vähemmällä kuin kolmella pykälällä,aina muunnin ennen laatikkoa.Allison oli kaksinumeroinen,ikivanhoissa koneissa turbiinikytkimen perässä.Suunnanvaihtoa ei jaksa muistaa...

santikko 04.10.2009 09:52

perkele ku olis tullu topicci pari kuukautta aikasemmin, mikkoimp:n pihassa oli clarkin ikuisuuden vanha trukki josta olis päässy ihmettelemään... siinä oli jopa "porttaalit":)


Sivu luotu: 09:23 (GMT +2).