![]() |
Pajeron perä kemppilukon teko
juu pitäs tehä hitsi lukko pajeroon, onko minkä lainen homma voisko joku kertoo joka ois tehny. ja kuva kertos enemmän ku tuhat sanaa. Auttakaa tietämätontä
|
murikka käteen hetken kun sitä siinä pyörittelet niin kyl se siit selvii mitä hitsaat
|
eikä sitten näin...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56580 |
Katsastukseenhan ei sit ole asiaa kemppilukolla, mikäli nyt on kyseessä kilvellinenpeli.
|
Lainaus:
Kaveri käytti aikoinaan kemppiperäistä katsastuksessa, ei mennyt läpi , liikaa jarruvoimaeroa taka-akselilla. |
1 Liiteet
Sit ku purat sen murikan ja rupeet lyömään romuja yhteen kasaan ni äläpä unohda sieltä keskeltä sitä pikkusta nappulaa ku ei pysy sit vetarit mukana menossa.(kokemus puhuu)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Oon myös kuullu että joku ei saanu tasasia takajarruja kempistä huolimatta. |
Eikös nykyaikasissa laitteissa rullat lähde liikkelle eri aikaan jatai pyöri eri nopeutta. Tuleekos siitä sitten viisareihin eroa kun renkaat pyörii kuitenkin samaa nopeutta, oli jarrua tai ei...
|
Aivan tavallinen ongelma kardaanikäsijarrullisissa autoissa. Tasan näyttää dyno harvoin.
|
juu kemppi lukolla oli perjantaina heittäny 8% dyno perinteisellä konttorilalla lahessa(jenkki fordi)
eli katsastus asemien laitteet on suuntaa antavia ,vähän niinkun poliisien tutkat joille laitteiden valmistaja antaa 3-5% virhe marginaaliksi. |
Joskus nuorena miehenä kauan sitte menin juuri rakentamallani lantikalla konttorille kilpiä
hakemaan,no hitsilukolla tietenkin ku mitään noista silloin tienny. Inssi ajo rullien päälle ja testeri tilttas heti,ja huus niin perkeleesti et saatanan kloppi sulla on hitsi lukko,ei näitä nykyajan koneita niin vaan huijata. Ja tää tapahtu jo yli 15 vuotta sitte,eli mitenköhän nää jutut oikee menikään. |
Eräs katsastusmies kertoi heiton johtuvan siitä, koska molempia rullia pyörittää eri sähkömoottori ja ne ei koskaan pyöri 100% samalla nopeudella.
|
miten tuo perä oikein avautuu. pitääkö ottaa koko perä irti vai saako purettua paikallaan? koitin paikallaan ollessa purkaa mut se kans vaan raottuu sentin ja ei lähe pois, kortosko joku miten se oikeesti pitäs ottaa pois. Ku mä en vaan tierä
|
Kai olet ottanu vetoakselit irti, tai ainakin jonkun matkaa ulos. Sen verran että on välityksestä ulkona.
|
ai tarkotatko sä renkaan louta vai mistä en oo enne perän kaa räveltäny nii ois kaikki tieto tarpeen
|
Lainaus:
|
ai ne pikku palikat siis on välttämättömät siellä rattaitten välissä . tuleeko muka ne veto akselit sisälle päin sieltä itestään myös jops niitä ei ole
|
ÄLÄ jätä MITÄÄN pois
|
Lainaus:
Jos mahdollista niin laitappa kuva tänne hitsauksen jälkeen ennen kasaamista (ettei mahdollisesti tule turhaa työtä) niin porukalla voi katsoa ettei ole käynyt mitään aikaisemman linkin tapaista vahinkoa ja että näyttää muutenkin kestävältä, jos vaikka itsellä on epävarmuutta homman onnistumisesta. |
Sen joutuu aikas monessa vaiheessa hitsailemaan esim,ne pikku rattaat pitää niputtaa kädessä ku ei niitä voi hitsata murikan sisällä jos haluaa vahvan,harmi ku en ottanu sillon kuvia
|
Lainaus:
Kyl mä oon kaikki kemppi-kymppi perät hitsaillu rattaat paikoillaan tasauspyörästön kotelossa, eikä ykskään kemppi ole vielä hajonnu (vetareita kyllä paljon), eli kyllähän sen vahvaksi saa ihan siellä paikallaan hitsaamalla. Okei...... on tosin olemassa toisia tasauspyörästön koteloita sen verran ahtaita/umpinaisia rakenteeltaan, ettei pääse kunnolla hitsaamaan, joten silloin varmaan joutuu tekeen "käsityönä". Mut millainen murikka Pajerossa on?? |
Lainaus:
Käy konttaamassa PussyWagonin alla? :D |
Täällä pari räjäytyskuvaa perästä.
http://personal.inet.fi/cool/nettiju...a/takapera.gif http://personal.inet.fi/cool/nettiju.../takapera2.gif |
Sivu luotu: 00:32 (GMT +2). |