Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron perä kemppilukon teko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63740)

laitiar1 27.09.2009 17:55

Pajeron perä kemppilukon teko
 
juu pitäs tehä hitsi lukko pajeroon, onko minkä lainen homma voisko joku kertoo joka ois tehny. ja kuva kertos enemmän ku tuhat sanaa. Auttakaa tietämätontä

sami_k 27.09.2009 17:58

murikka käteen hetken kun sitä siinä pyörittelet niin kyl se siit selvii mitä hitsaat

veejii 27.09.2009 18:30

eikä sitten näin...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56580

Micco 27.09.2009 19:23

Katsastukseenhan ei sit ole asiaa kemppilukolla, mikäli nyt on kyseessä kilvellinenpeli.

jeeppi-eki 27.09.2009 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 597115)
Katsastukseenhan ei sit ole asiaa kemppilukolla, mikäli nyt on kyseessä kilvellinenpeli.




Kaveri käytti aikoinaan kemppiperäistä katsastuksessa, ei mennyt läpi , liikaa jarruvoimaeroa taka-akselilla.

sumpe 27.09.2009 19:43

1 Liiteet
Sit ku purat sen murikan ja rupeet lyömään romuja yhteen kasaan ni äläpä unohda sieltä keskeltä sitä pikkusta nappulaa ku ei pysy sit vetarit mukana menossa.(kokemus puhuu)

sisua45 27.09.2009 22:05

Lainaus:

Kaveri käytti aikoinaan kemppiperäistä katsastuksessa, ei mennyt läpi , liikaa jarruvoimaeroa taka-akselilla.
Mites tuo on mahdollista...? :confused:

Kokku 28.09.2009 07:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 597226)
Mites tuo on mahdollista...? :confused:

Dyno kalibroimatta... asconassa jossa oli hitsilukko saatiin konttorilla eroa jarruihin 5%. Mainitsin ohimennen että kannattaakohan tarkistaa kalibrointi kun olin saanut jo leiman lappuun....

AtteL 28.09.2009 07:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 597226)
Mites tuo on mahdollista...? :confused:

Onks se mahollista sillee, että toinen puoli jarruista on tehoton ja vetarithan joustaa..? Luulis näkyvän dynamometrin viisarissa huojuntana.

Oon myös kuullu että joku ei saanu tasasia takajarruja kempistä huolimatta.

jnu 28.09.2009 07:23

Eikös nykyaikasissa laitteissa rullat lähde liikkelle eri aikaan jatai pyöri eri nopeutta. Tuleekos siitä sitten viisareihin eroa kun renkaat pyörii kuitenkin samaa nopeutta, oli jarrua tai ei...

IironSika 28.09.2009 07:25

Aivan tavallinen ongelma kardaanikäsijarrullisissa autoissa. Tasan näyttää dyno harvoin.

toyota4x4 28.09.2009 07:55

juu kemppi lukolla oli perjantaina heittäny 8% dyno perinteisellä konttorilalla lahessa(jenkki fordi)
eli katsastus asemien laitteet on suuntaa antavia ,vähän niinkun poliisien tutkat joille laitteiden valmistaja antaa 3-5% virhe marginaaliksi.

kesis 28.09.2009 09:07

Joskus nuorena miehenä kauan sitte menin juuri rakentamallani lantikalla konttorille kilpiä
hakemaan,no hitsilukolla tietenkin ku mitään noista silloin tienny.
Inssi ajo rullien päälle ja testeri tilttas heti,ja huus niin perkeleesti et saatanan kloppi sulla
on hitsi lukko,ei näitä nykyajan koneita niin vaan huijata.
Ja tää tapahtu jo yli 15 vuotta sitte,eli mitenköhän nää jutut oikee menikään.

juhoke 28.09.2009 16:26

Eräs katsastusmies kertoi heiton johtuvan siitä, koska molempia rullia pyörittää eri sähkömoottori ja ne ei koskaan pyöri 100% samalla nopeudella.

laitiar1 28.09.2009 18:43

miten tuo perä oikein avautuu. pitääkö ottaa koko perä irti vai saako purettua paikallaan? koitin paikallaan ollessa purkaa mut se kans vaan raottuu sentin ja ei lähe pois, kortosko joku miten se oikeesti pitäs ottaa pois. Ku mä en vaan tierä

Micco 28.09.2009 19:30

Kai olet ottanu vetoakselit irti, tai ainakin jonkun matkaa ulos. Sen verran että on välityksestä ulkona.

laitiar1 28.09.2009 19:36

ai tarkotatko sä renkaan louta vai mistä en oo enne perän kaa räveltäny nii ois kaikki tieto tarpeen

sisua45 28.09.2009 20:15

Lainaus:

ai tarkotatko sä renkaan louta vai mistä en oo enne perän kaa räveltäny nii ois kaikki tieto tarpeen
Joo, pyörä on kiinni vetoakselissa.

laitiar1 29.09.2009 18:31

ai ne pikku palikat siis on välttämättömät siellä rattaitten välissä . tuleeko muka ne veto akselit sisälle päin sieltä itestään myös jops niitä ei ole

sumpe 29.09.2009 20:33

ÄLÄ jätä MITÄÄN pois

Micco 30.09.2009 05:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 597962)
ÄLÄ jätä MITÄÄN pois

Vaan lisää kemppiliimaa. Itse sulatin putkirunkoauton perään pultit tasauspyörästönrattaiden väliin.
Jos mahdollista niin laitappa kuva tänne hitsauksen jälkeen ennen kasaamista (ettei mahdollisesti tule turhaa työtä) niin porukalla voi katsoa ettei ole käynyt mitään aikaisemman linkin tapaista vahinkoa ja että näyttää muutenkin kestävältä, jos vaikka itsellä on epävarmuutta homman onnistumisesta.

sumpe 30.09.2009 07:31

Sen joutuu aikas monessa vaiheessa hitsailemaan esim,ne pikku rattaat pitää niputtaa kädessä ku ei niitä voi hitsata murikan sisällä jos haluaa vahvan,harmi ku en ottanu sillon kuvia

Jare 30.09.2009 08:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 598067)
Sen joutuu aikas monessa vaiheessa hitsailemaan esim,ne pikku rattaat pitää niputtaa kädessä ku ei niitä voi hitsata murikan sisällä jos haluaa vahvan,harmi ku en ottanu sillon kuvia

Häh?

Kyl mä oon kaikki kemppi-kymppi perät hitsaillu rattaat paikoillaan tasauspyörästön kotelossa, eikä ykskään kemppi ole vielä hajonnu (vetareita kyllä paljon), eli kyllähän sen vahvaksi saa ihan siellä paikallaan hitsaamalla. Okei...... on tosin olemassa toisia tasauspyörästön koteloita sen verran ahtaita/umpinaisia rakenteeltaan, ettei pääse kunnolla hitsaamaan, joten silloin varmaan joutuu tekeen "käsityönä". Mut millainen murikka Pajerossa on??

Mika.U 30.09.2009 08:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 598075)
Mut millainen murikka Pajerossa on??


Käy konttaamassa PussyWagonin alla? :D

Micco 30.09.2009 10:23

Täällä pari räjäytyskuvaa perästä.
http://personal.inet.fi/cool/nettiju...a/takapera.gif
http://personal.inet.fi/cool/nettiju.../takapera2.gif


Sivu luotu: 23:07 (GMT +2).