![]() |
2L-T hihnapyörä
mitenköhän se alahihnapyörä irtoo kun pitäs saada pois että saa jako irti jotta saa pumpun irti?pitääkö rakentaa ulosvetäjä vai??
|
pitäis lähtee ihan vetämällä, vähän koputtelee tai sitte jos joku on sen ilman rasvaa kasannu ja ruostunu kiinni niin väkivaltaa/ulosvetäjää
|
kokeiltu nyt lattarauta toisen hihnapyörän välii+pitkät pulti mitä toimis vetäjänä+ruuvaa keskipulttia sitä vasten..+kuumailmapuhallin..ei auta.. vittu ku ei oo pilliä eikä pillu..vaimitenseny olikaa
ja 20tkm sitte ollu auki jossai pajass hihnavaihto ym vittu aina |
lähti se,lämpöpuhallin+naputtaa wd40 kiristi ym jatkoi kokoajan niin irtosi...
|
ja kasaa se vaseliinilla, lähtee seuraavan kerran hereesti irti.
|
tuli wd40miljardista vedettyä..
|
Meixil sama ongelma ollu.Sai taistella.Kun lähti irti niin hiomapaperilla pyöräytys hihnapyörän sisältä sekä koneen puolelta.Ja vaseliinit päälle.
|
Vanha topikki, mutta millä saitte ne jakohihnapyörien pultit auki? Itsellä ovat niin kireessä, että eivät taho millään aueta. Ja on kokeiltu myös "väärään" suuntaan josko ois ollu viärät kierteet.
|
Lainaus:
|
Vähän kyllä pää hitsas kiinni noitten kanssa, kun ei millään meinannu saada pidettyä kiinni niistä pyöristä, mutta siitä se idea sit lähtikin: Hitsasin puolikaaren muotoiseen 10mm peltiin sopiville etäisyyksille vanhasta kottikärryn akselista pätkityt palat, (oli palat just oikeen kokoset niihin pumpun pyörän reikiin). Tähän pellin palaan sit n. 40cm varsi 20mm akselista. Sillä piti kiinni, kun 50cm varrella hylsyllä avas. Oli vähän tiukassa. Manuaalissa kiellettiin toi pulttipyssyn käyttö ainakin ton pumpun osalta.
|
joo o se on ollut ihan hyvä mikä tuli ostettua motonetist sellainen kampi missä nastat ja liikkuu toinen varresta et saa muljautettua pyörän reikiin ja oisko se joku 40cm pitkä tyyliin. Joo no se pumppuhan on vain 60nm kiinni sehän lähtee helposti mutta nokka rattaan pultti oli mulla tosissaan kiinni oikein kova napsaus kävi ja kelasin et saakeli menikikö pultti poikki mutta ei.
|
Sivu luotu: 20:26 (GMT +2). |