Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2L-T hihnapyörä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63555)

Heegi 22.09.2009 19:45

2L-T hihnapyörä
 
mitenköhän se alahihnapyörä irtoo kun pitäs saada pois että saa jako irti jotta saa pumpun irti?pitääkö rakentaa ulosvetäjä vai??

burton 22.09.2009 20:22

pitäis lähtee ihan vetämällä, vähän koputtelee tai sitte jos joku on sen ilman rasvaa kasannu ja ruostunu kiinni niin väkivaltaa/ulosvetäjää

Heegi 22.09.2009 21:22

kokeiltu nyt lattarauta toisen hihnapyörän välii+pitkät pulti mitä toimis vetäjänä+ruuvaa keskipulttia sitä vasten..+kuumailmapuhallin..ei auta.. vittu ku ei oo pilliä eikä pillu..vaimitenseny olikaa
ja 20tkm sitte ollu auki jossai pajass hihnavaihto ym vittu aina

Heegi 22.09.2009 22:45

lähti se,lämpöpuhallin+naputtaa wd40 kiristi ym jatkoi kokoajan niin irtosi...

burton 23.09.2009 20:08

ja kasaa se vaseliinilla, lähtee seuraavan kerran hereesti irti.

Heegi 23.09.2009 21:24

tuli wd40miljardista vedettyä..

-Juuso- 25.09.2009 09:45

Meixil sama ongelma ollu.Sai taistella.Kun lähti irti niin hiomapaperilla pyöräytys hihnapyörän sisältä sekä koneen puolelta.Ja vaseliinit päälle.

Marso 14.05.2016 14:48

Vanha topikki, mutta millä saitte ne jakohihnapyörien pultit auki? Itsellä ovat niin kireessä, että eivät taho millään aueta. Ja on kokeiltu myös "väärään" suuntaan josko ois ollu viärät kierteet.

jesse89 15.05.2016 15:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marso (Viesti 1300115)
Vanha topikki, mutta millä saitte ne jakohihnapyörien pultit auki? Itsellä ovat niin kireessä, että eivät taho millään aueta. Ja on kokeiltu myös "väärään" suuntaan josko ois ollu viärät kierteet.

ihan perus kierteet ovat. saatko pidettyä kiinni samalla ei se muuten aukea kuin pyssyllä. kiristys tais olla 130nm tms. Toinen tapa että kiintoavain siihen johon moskalla kopauttaa napakan lyönnin niin pitäis aueta ainakin itse sain näin auki silloin vuosia sit kun hihnan vaihdoin. Siis sen damper pyörän irroitin noin mutta nokka oli tiukassa kierrelukitetta laitettu tehtaalla 90nm kiristetty vain pidin kiinni ja kaveri avas 1m pituisella avaimella sen ja sitten taas pumpun pultti lähti ihan perus 1/2 tuumasella räikällä kun piti kiinni samalla sitä.

Marso 15.05.2016 19:38

Vähän kyllä pää hitsas kiinni noitten kanssa, kun ei millään meinannu saada pidettyä kiinni niistä pyöristä, mutta siitä se idea sit lähtikin: Hitsasin puolikaaren muotoiseen 10mm peltiin sopiville etäisyyksille vanhasta kottikärryn akselista pätkityt palat, (oli palat just oikeen kokoset niihin pumpun pyörän reikiin). Tähän pellin palaan sit n. 40cm varsi 20mm akselista. Sillä piti kiinni, kun 50cm varrella hylsyllä avas. Oli vähän tiukassa. Manuaalissa kiellettiin toi pulttipyssyn käyttö ainakin ton pumpun osalta.

jesse89 15.05.2016 23:09

joo o se on ollut ihan hyvä mikä tuli ostettua motonetist sellainen kampi missä nastat ja liikkuu toinen varresta et saa muljautettua pyörän reikiin ja oisko se joku 40cm pitkä tyyliin. Joo no se pumppuhan on vain 60nm kiinni sehän lähtee helposti mutta nokka rattaan pultti oli mulla tosissaan kiinni oikein kova napsaus kävi ja kelasin et saakeli menikikö pultti poikki mutta ei.


Sivu luotu: 20:26 (GMT +2).