![]() |
Kokemuksia katsastuksista?
Mielenkiinnosta ja pelko persvaossa kyselen porukalta miten teillä on katsastukset sujunu noissa offivehkeissä. Itsellä arvelluttaa eniten bensatankki. Tuli tekastua suikkaan 60 litran säiliö ja sehän käytännössä on puoli pohjaa nyt. Lakihan kieltää itsetehdyt mutta sitähän vois jonku meriselityksen keksiä katsastukseen? Originelleja kun ei tahdo enää mistään saada jne... Toinen mikä askarruttaa on muutoskatsastukset. Mihin ne kasuriherrat on vetäneet rajan koska paukahtaa muutoskatsastusmaksuja? Mulla olis tuossa nyt täysin läpi käyty SJ410 leimaa vaille valmiina, eikä omasta mielestä moitteita pitäis liialti olla.
|
saa tankin itse tehä, ja jos oot vaihtanu jonkun vanhan osan uuteen samanlaiseen, ei se katsuri sitä tiedä, onko se vaihettu vai ei.
Jos autoa on korotettu, tekniikkaa vaihdettu radikaalisti tai renkaita vaihettu reilusti isompiin, niin pitää muutoskatsastaa. Helpoimmat kokemukset varmaan saa, kun menee auton kanssa laimalle. Siitä se sitten selviää. |
Muutoskatsastus suoritetaan jos alkuperäiseen tekniikkaan on tehty muutoksia. AKE:n sivuilta kyllä löytyy tietoa.
Tankin saa tehdä itse, mutta päivämäärästä xx.xx.xxxx lähtien pitää olla testiraportti että kelpaa. Päivämäärää en muista, mutta näin minulle kerrottiin kun asiaa tiedustelin konttorilta. |
Viipo ehtikin ensin.
Mutta katsastus asioissa kannattaa olla yhteyksissä siihen konttoriin minne auton vie, silloin homma menee sujuvasti eikä tartte kinata että ku netissä sanottiin et tällee voi tehdä jne. |
Mulla ei ole korotusta kuin yksi lehti lisättynä. muuten täysin vakio tekniikka ja rakenteet. lokasuojat leikelty avarammiksi ja teiten uudet pellit niihin laitettu ja lokasuojan levikkeet tehty parlokista. Renkaat mulla on katsastusta varten erikseen, suikka riepuun kun ei saa minkäänkokoisia kunnon renkaita leimalle niin häätyy olla kahdet, toiset ajoon ja toiset katsastukseen...:) kiitosta tuosta tankki-infosta! tuo päivämäärä kyllä haluttais tietää ja missä ja millaisella testillä tuo sen päivän jälkeen hoituu?
|
ei mulla ainakaan se yksi lehti jousissa korottanut juuri mitään.. ehkä palautti ryhtiinsä joten ei tarvinnut muutoskatsastaa.. ja levikkeistä kehui kun oli siistit.. eikä niitäkän otteeseen merkattu.. kyllä ne sitten konttorilla selviää:)
Juudeni töistä |
Suikkahan meni leimalle kuin ajatus! kasuri ei puhunu sanallakaan tankista ja muutenkaan sillä ei ollu valittamista mistään. Turhaan pelkäsin kuin ruttoa... Tankki kyllä sinänsä pikkusen lipsahti kun siihen meni täyteen tankatessa 70litraa ja teidän varmuudella että entistä oli viel jonkinverran jäljellä.:)
|
vahinko?
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eiks enää vuoden 1988 autoon muutoskatsastuksessa merkitä otteeseen jousikorotusta ja lokasuojan levitystä ?
|
Käsittääkseni ne tiedot sinne pitäisi edelleen tulla, mistä muuten esim. viranomainen tietää tien päällä asiasta (toki näkevät Trafin tietojärjestelmän). Oliko nyt siis kyseessä nimenomaan muutoskatsastus, vai vuosikatsastus? Siitähän oli toisessa topikissa puhetta että tietojärjestelmä välillä hukkaa noita muutoskatsastustietoja..
|
Kävin muutos ja vuosikatsastaa niin renkaat merkattiin otteeseen mutta ei sitä mittaa akselin keskeltä lokarin reunaan. Niinkuin edellisessä autossa korotus.
Kun kysyin katsurilta niin sanoi että 1993--> autoissa merkataan otteeseen se mitta. |
Sivu luotu: 07:32 (GMT +2). |