![]() |
isuzu 4wd pickupin korotus
sellainen 80 luvun puolenvälin nelikko pickup, miten kannattaisi korottaa?
muutenkin kiinnostaisi ko kiikun heikkoudet ja mitä kannattaisi katsella ennen hankintaa... |
Korin ja rungon väliin palikat,Taakse pidemmät riiput,ja sikäli mikäli on risukeula niin sauvat kireelle..
|
siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://www.planetisuzoo.com/articles...Bar_Adjustment
eikö tuolla olekaan mitään booreja jotka pitäisi vetää ulos ja kääntää uuteen asentoon niinku kuulemma talpotissa? tekstissä mainitaan nyrkkisääntö 4 kierrosta/tuuman nosto. mikä on se maksimi nosto jonka tolla 4x4 pickupilla pystyy tekemään jollei aja liikenteessä? kannattaako kallistuksenvakaaja purkaa pois ja etuperä pudottaa alemmas prikoilla? |
On siellä boorit, joihin tosin ei kannata koskea! Kirraat vaan niitä sauvoja. 2"-3" pystyy etupäätä nostamaan. Yläpallonivelen siirto tukivarren alapuolelle lisää alaspäin joustoa, sekä säätää casteri/camberi( mikä se nyt ole?) kulmat lähemmäsi vakiota, ei korota! Kallistuksen vakaajan poisto lisää joustoa ristiriipunta tilanteessa, eli kannatta poistaa. Tosin maantiellä ajo-ominaisuudet huononee kyllä ratkaisevasti.
Amerikasta saa osia mm: Independent4x |
Lainaus:
takapää kannattaa varmaan hoitaa riippuja jatkamalla jollei tunne seppää? kiitos avusta, jos saisi rouvalle "lumikolan" talveks t: cb125twin |
Siis max 3", riippuu "tehdas asetuksista", korkeammalle jos nostaa tulee muita ongelmia, vetarit jne. Tosin aikaisemmin mainittu akselin pudotus auttaa tuossa, mutta sitten tulee taas muita ongelmia.
Toi riippujen jatkaminen kullostaa kyllä aika hurjalta, 3" korotus= 150mm pidemmät riiput! Kannataisikohan siirtää akseli jousien alle? |
mun piti spoorilla hyppäytää sauvaa että sai nostettua keulaa. loppu säätöpultista varat
|
Lainaus:
siis mahdollisimman helposti pihamaalla... sama mutteriko auki jota tuossa ylempänä kiritään ja mitä sitten? miten se boorin oikea asento kuuluu merkitä ettei mene suteen? tartteeko siihen etuperän korkeuteen koskee eli olikos siinä etukardaanissa normaali ristikot vai jotain muuta? akselin laskeminen tarkoitti varmaan niitä yläpallojen siirtoa? mitenkäs nuo SOA taka-akselin tallat kannattais tehdä? toissa talvena chevy pickupiin tein tallat kulmasta ja latakasta, oliko niissä jousissa mitään erikoisia niittejä tai ohjureita mitä pitäis väistää? |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 14:38 (GMT +2). |