Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeepin moottori... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62318)

Markku_66 19.08.2009 14:10

Jeepin moottori...
 
Mielenkiintoni on herännyt Jeeppiin. Kyseinen Jeeppi on 2.1 turbodiesel. Millanen moottori tuo 2.1-litranen on? Millanen auto tuo yleensä on? Miten kestää jne.? Jos joku kertois minulle, niin olisin oikein kiitollinen...

Gary Grand 19.08.2009 14:17

Haulla:
jeep diesel

http://forums.offipalsta.com/search....archid=1329509

Aika paljon on aikojen saatossa kyseisestä koneestakin juttua ollut.

JAMANT 19.08.2009 15:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 (Viesti 584480)
Millanen moottori tuo 2.1-litranen on?

Samanlainen kuin missä tahansa 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Rellu 21:ssä tai Rellu Trafic:ssä, eroja vain apulaitteissa yms (vesipumppu, öljypohja, ruiskupumppu, imusarja, pakosarja, turbo, vauhtipyörä, venttiilikoppa, öljynsuodattimen paikka....)!!!

Markku_66 27.08.2009 15:44

Mua edelleenkin kiinnostaa tuollainen Jeep Cherokee 2.1-liranen turbodiesel. Mä kyllä tiedän että moottori on Renun jne. jne. Mut sen kestosta mulla ei ole tietoa, kuten ei ole tietoa tuollaisen Jeepinkään kestosta. Siks esitinkin täällä kysymyksen niille, jotka osaavat kertoa asiasta enemmän. Kaikennäköisiä kuulopuheitahan tietysti löytyy, mutta mua kiinnostais enemmänkin niinkuin faktat. Esim. käyttäjä kokemukset. Tekeekö sillä mitään? Onko siinä esim. lukkoja vakiona? Jne. jne. Olis kiva jos joku kertois...

Jeeper 27.08.2009 16:30

Mulla oli 2.1 TD Comanchessa silloin kun se vielä oli käyttiksenä.
Kyllähän sillä ajeli, ei mikään raketti kylläkään ollut. Öljyä se tihkui milloin mistäkin.
Edellisellä omistajalla oli öljypumpunakseli katkennut ja kone oli täysrempattu sen jälkeen, ajelin sillä noin 60000-70000 km kunnes yhden kiertokangen laakerit halusivat mennä päällekkäin, vielä tuostakin kone tehtiin kampuran kaula hiomalla ja tekemällä siihen sopivat laakerit.
Sen jälkeen matka jatkui n. 30000 km ja vaihdoin tilalle tojon 2L-2:n + CT-20:n ja samalla AX-5:n tilalle vaihtui AX-15 (4.0:n vaihdelaatikko)
Ehjänä tuon rellun koneen pois nokalta nostin ja myin pois ennenkuin taas hajosi :D

Timo_L 27.08.2009 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 (Viesti 586749)
Mua edelleenkin kiinnostaa tuollainen Jeep Cherokee 2.1-liranen turbodiesel. Mä kyllä tiedän että moottori on Renun jne. jne. Mut sen kestosta mulla ei ole tietoa, kuten ei ole tietoa tuollaisen Jeepinkään kestosta. Siks esitinkin täällä kysymyksen niille, jotka osaavat kertoa asiasta enemmän. Kaikennäköisiä kuulopuheitahan tietysti löytyy, mutta mua kiinnostais enemmänkin niinkuin faktat. Esim. käyttäjä kokemukset. Tekeekö sillä mitään? Onko siinä esim. lukkoja vakiona? Jne. jne. Olis kiva jos joku kertois...

Niinnoh mitään erityisen hyvää en ole tuosta Rellun padasta kuullut. Omakohtaisia kokemuksia toki ei ole. Uudempi VM:n 2,5 litran dieseli on sinällään paljon parempi, mutta omat on ongelmansa siinäkin. Jos itse pitäisi valita niin osta '96 tai uudempi niin saat tuon VM motorin koneen missä sentään on jonkin verran voimaa liikuttaa Jeeppiä ja on muutenkin parempi kone.

Itse auto taasen on hyvinkin kelvollinen katu- ja metsäpeli jo ihan vakiona, ja pienellä rakentelulla menee sitten jokseenkin sinne mihin tarvitsee. Katso haulla Cherokeesta (Jeep XJ), löytyy kyllä paljon tekstiä.

Markku_66 28.08.2009 17:54

Mites ne lukot? Onko tuollaisessa minkäänlaista lukkoa edessä taikka takana?

HeikkiH 28.08.2009 18:16

Kuten jo kerrottu haulla löytyy tietoa, mutta kerrotaan nyt että edessä ei ole lukkoa, takana voi olla kitka.


Sivu luotu: 01:22 (GMT +2).