![]() |
SÄÄNTÖMUUTOKSIA ???????
Kertokaa nyt ihmeessä varmaa tietoa ensi vuoden säännöistä.
On kuulunut huhuja että käyttöön otettaisiin jonkinlaiset eurooppalaiset säännöt joissa sallitaan aikas paljon muutoksia mm. stanuihin ????? Note! This message was posted anonymously! |
JARE varmaan tietää, mut ei näköjään kerro !!!!!!!!!!!
Note! This message was posted anonymously! |
Ymmärtääkseni säännöt AKK:ssa vahvistuskierroksella ja tietoa tulee kun ne on virallisesti vahvistettu.
|
Jep.
Osa säännöistä on jo nyt luettavissa www.akk-motorsport.fi/tiedotteet/6201.html ja kun saan puhtaaksi kirjoitetun version lopuista 2005 säännöistä laitan tiedot tänne. T jiveB |
eli jivebunny mini menee tuohon luokkaan kun laittaa metrin renkaat ja takakääntö sekä hydraulijousitus sinetöidään ?
eli porttaali sallittu. porttaalit pitäisi minun mielestä kieltää promodissa. |
Lainaus:
/* Life Begins at 35" */ |
Riittääkö nyt modiin ja pro-modiin kisaajia kun luokka on jaettu kahtia? Jos siis modin säännöt pysyy ennallaan.. Mun mielestä vähän hassua kun rengaskoko pomppaan stanun 31":sesta modin 39":seen. Näin ainakin rangessa, ja niin, eihän se mikään pakko ole olla metrin korkuista rengasta...
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
Elikkä ens vuonna Cup-pisteistä ajaa kolme luokkaa (mod, pro-mod ja protot),vai olenko väärässä?????
Note! This message was posted anonymously! |
Joo cuppia ajaa kolme luokkaa jos "uudessa" ryhmässä on yli 10 autoa/ kilpailu.
Ennen classikin ja modin yhdistämistä molemmissa ajoi noi 10 autoa/ ryhmä joten toivottavasti edes osa niistä palaa takaisin kilpailemaan. Ei mene miniX promodiin kun laittamalla taatanan tanat alle ja älkää unta nähkö. Kyllä porttaali sääntö on lähtöjään Norjasta mutta ei se porttaali elämää autuaaksi tee. T.JiveB |
Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
Ei mene miniX promodiin kun laittamalla taatanan tanat alle ja älkää unta nähkö.
T.JiveB Ilmankos nuo roijjasit meijän pihalle... kassellaan kuin nuo toimii melkein puolet kevyemmässä... ;) T. toinen jive Note! This message was posted anonymously! |
Miksi stanuille ja orkkiksille ei jaeta Cup-pisteitä????
Note! This message was posted anonymously! |
Miksi stanuille ja orkkiksille ei jaeta Cup-pisteitä????
---------------------------------------------------------- Muistaakseni ryhmässä pitää olla vähintään 10 autoa/kilpailu että on cup-arvo, korjatkoon kuka paremmin tietää t: Jukka Note! This message was posted anonymously! |
Tämä kymmenen autoa on rajana pro modifiedissä vuonna 2005 standardissa cup arvoa voidaan anoa vuodelle 2006 kun sinne saadaan lisää kilpailijoita vuonna 2005. Ja tiedoksi kysymykseen miksi sitten protossa...... Siitäkin käytiin keskustelua ja proto sai pitää cup arvon 2005 vuonna ainoastaan siksi että se on off roadin ns.kuninkuus luokka. T jiveB |
Mitä helvetin väliä sillä on vaikka olisi 1 osallistuja per kilpailu,kyllähän se Cup-voittaja selviää silläkin konstilla.
Olisiko järkeä miettiä samaa systeemiä kun rallin historicissa,missä sarjavoittaja voi tulla mistä tahansa luokasta. Se joka kerää eniten pisteitä sarjan kilpailuista on voittaja. KOMMENTTIA KIITOS Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
www.akk-motorsport.fi sivuilta löydettyä:
12. Off Road 12.1Sääntömuutoksia 2005 Ensi vuodelle uusi ryhmä on Pro-Modified, joka kilpailee Cup pisteistä, mikali kilpailuun mukaan hyväksyttyjä autoja on vähintään 10. Pro-Modified ryhmä sijoittuu Modiefied ja Prototype ryhmien väliin oheisilla säännöillä: Määritelmä: Auto kuten edellä. Lisäksi ovat jäljempänä mainitut muutokset sallittuja. Auton ei tarvitse olla tieliikennekatsastettu eikä rekisteröity. Ajoneuvon minimipaino 600kg ja maksimi paino 3500kg. 3.4.1 Renkaat: Renkaat kuten ryhmässä Modified. 3.4.2 Vanteet: Vapaat 3.4.3 Jarrut: Jarrut ovat vapaat, mutta käyttöjarrun tulee vaikuttaa samanaikaisesti kaikkiin neljään pyörään. Kääntöjarrut sallittu. Seisontajarrun tulee olla erillinen järjestelmä käyttöjarrusta. 3.4.4 Ohjaus: Hydrauliohjaus sallittu. Hydraulisen ohjauksen on toimittava myös moottori sammutettuna. Ohjauslaitteissa ei saa olla ylimääräisiä hitsaus tai muitakaan saumoja. Nelipyöräohjaus kielletty. 3.4.5 Pakoputkisto: Pakoputkiston ulostulot eivät saa osoittaa suoraan alaspäin. Pakoputkisto pitää yltää vähintään akselivälin puoliväliin saakka. Pakoputkisto on muuten vapaa melurajoituksin 3.4.6 Akselistot: Vapaa, mutta voima on välitettävä mekaanisesti. 3.4.7 Vaihteistot: Vapaa. Lukumäärä vapaa. Vetotapa vapaa. Voima on välitettävä mekaanisesti (ei koske automaattivaihteistoa). 3.4.8 Moottori: Vapaa. 3.4.9 Jousitus ja iskunvaimennus: Vapaa. Hydraulijousitus kielletty. korkeudensäätö kilpailun/ajon aikana kielletty. Akseliväli ei saa olla säädettävissä kilpailun aikana lukuun ottamatta auton jousituksen tai pyörien kääntämisen aiheuttamaa muutosta akselivälille. 3.4.10 Kori ja runko: Kori vapaa, mutta pitää olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi autoksi. Korin tulee olla umpinainen kuljettajan lantiotasoon asti. Kuljettajan/kuljettajien tulee varusteineen sijaita auton turvakehikon ja korin sisäpuolella katsastuksessa. Korin pituus vähintään etuakselilta taka-akselille. Lasit pitää poistaa tai korvattava polykarbonaatilla. Runko vapaa. Runko-ohjaus kielletty. Paloseinät kuten prototype ryhmässä. Note! This message was posted anonymously! |
Sivu luotu: 14:15 (GMT +2). |