Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   V8 Tietäjiä? (Veneen moottori) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62097)

Nemi 13.08.2009 19:11

V8 Tietäjiä? (Veneen moottori)
 
Kun ei nyt liity offi härveleihin niin olkoon sit sätin puolella

Kysymys kuuluu missä vika kun noin 20h ajettu uusi Mercruiserin 350 V8 teki tenät vedet ja
öljyt sekasin
ja lopputulos on tässä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37117

Tarkempi tutkiminen

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37116

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37115

sos 13.08.2009 19:38

jos kaikki ajo tunnit ei tältä vuodelta ni talvella.jäätyny iteltä menny usempi kone tosin v6,vaikka talvi huolto/koneen vesien tyhjennys tehty valmistajan ohjeiden mukaan.varmin tapa välttyä siltä on lämmin säilytys paikka,jos ei mahdollista ni paljuun vesi glygooli seos ja käyttää siinä koneen lämpöseks

vhanhisuanto 13.08.2009 19:44

Näyttäisi vähän huonolta vesi-glykoliseokselta (pelkkä vesi jossain vaiheessa?) joka aiheuttanut kavitaatiota sylinteriseinämään. Ruostunut siis pistemäisesti, ohentunut ja lopulta antautunut.

Nemi 13.08.2009 19:45

Kone on uusi merivesi jäähdytteinen ja asennettu noin 1,5kk sitten ja toiminut noi 20h ihan ok.
Pas**n möivät....

sos 13.08.2009 19:49

mun käsittääkseni tuokin kone on makeavesi jäähdytteinen. eli siis se paljussa käyttäminen sen takia,että vesi kanaviin jäävä vesi korvataan vesi/glygooli seoksella kun sitä ei oikesti saada kokonaan pois

Nemi 13.08.2009 19:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 582777)
mun käsittääkseni tuokin kone on makeavesi jäähdytteinen. eli siis se paljussa käyttäminen sen takia,että vesi kanaviin jäävä vesi korvataan vesi/glygooli seoksella kun sitä ei oikesti saada kokonaan pois

Ei Espoon korkeudella ainakaan 1.5kk aikana vielä ole ollut yöpakkasia jonka takia
sylinteri olisi haljennut...

sos 13.08.2009 19:52

mielen kiinosta paljonko maksaa nykyää tommonen (uusi)mootori

Heikki L 13.08.2009 19:53

Aika kauan on seissy kone suolaveden kanssa jos toisaan uusi ja 20h ajettu!

Kovakalu69 13.08.2009 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nemi (Viesti 582775)
Kone on uusi merivesi jäähdytteinen ja asennettu noin 1,5kk sitten ja toiminut noi 20h ihan ok.
Pas**n möivät....

Uusi se ei kyllä ole, kun moniurahihna uupuu.
Kyseessä taitaa olla paskaan lohkoon remontoitu 90 luvun
5.7lx tai 5.7bravo?

Kovakalu69 13.08.2009 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 582781)
mielen kiinosta paljonko maksaa nykyää tommonen (uusi)mootori

uusi, tuliterä 5.7 noin 15k

sos 13.08.2009 20:03

halpa eihän tuo meiän venho edes maksa niin paljoo. mut eihän sekään ole uus

Nemi 13.08.2009 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69 (Viesti 582784)
Uusi se ei kyllä ole, kun moniurahihna uupuu.
Kyseessä taitaa olla paskaan lohkoon remontoitu 90 luvun
5.7lx tai 5.7bravo?

Joo oikeassa olet, Ruotsin poika oli juuri ottanut frendiin yhteyttä ja lohko on kuulemma vanha ja kaikki muut osat uusia....
No katotaan miten käy toisen "uuden" koneen kanssa.


http://www.motorteknik.se/en/index.html

kivinen 14.08.2009 07:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nemi (Viesti 582775)
Kone on uusi merivesi jäähdytteinen ja asennettu noin 1,5kk sitten ja toiminut noi 20h ihan ok.
Pas**n möivät....

Itte kun en noista venekoneista tiedä, niin ei kai merivesijäähdytteinen tarkota sitä, että merivesi kiertää läpi koneen? Kai siellä joku lämmönvaihtaja pitää olla välissä, koska ilman sataa sinkkianodia käy just noin.

bluevan 14.08.2009 07:33

Merivesijäähdytteinen jäähdytetään juurikin merivedellä.
Lauhduttimella saadaan koneesta makeavesijäähdytteinen.
Ja kun laittaa tarpeeksi ison lauhduttimen ja merivesipumpun niin silloin voi myös jäähdyttää
pakosarjat makealla vedellä.
Pakokäyrä joudutaan aina jäähdyttämään merivedellä.
Sinkkianodeja ei tarvitse paria enempää mutta maadoituksien on oltava kunnossa ja itse ne olen tehnyt ruostumattomasta vaijerista.

Tuo sylinterin puhkiruostuminen on ihan tuttujuttu vanhoissa merivesikoneissa.
Huono huolto suurin syy mutta merivesikoneessa varmuudella ruostuu joskus puhki.

MakeO 14.08.2009 08:33

Yhen kaverin Mopar 360 teki just tommosen tempun porauksen jälkeen ku ei oltu ajettu ku jotain 200 kilsaa.. Mietittiin silloin että ei voi olla muuta syytä ku että moottoria oli varastoitu noin 5 vuotta ulkovarastossa niin ilman kosteus ja ehkä valuvika sylinterin seinämäs on päässy tekemään semmosen pisteruostumisen..


Sivu luotu: 19:49 (GMT +2).