![]() |
V8 Tietäjiä? (Veneen moottori)
Kun ei nyt liity offi härveleihin niin olkoon sit sätin puolella
Kysymys kuuluu missä vika kun noin 20h ajettu uusi Mercruiserin 350 V8 teki tenät vedet ja öljyt sekasin ja lopputulos on tässä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37117 Tarkempi tutkiminen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37116 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37115 |
jos kaikki ajo tunnit ei tältä vuodelta ni talvella.jäätyny iteltä menny usempi kone tosin v6,vaikka talvi huolto/koneen vesien tyhjennys tehty valmistajan ohjeiden mukaan.varmin tapa välttyä siltä on lämmin säilytys paikka,jos ei mahdollista ni paljuun vesi glygooli seos ja käyttää siinä koneen lämpöseks
|
Näyttäisi vähän huonolta vesi-glykoliseokselta (pelkkä vesi jossain vaiheessa?) joka aiheuttanut kavitaatiota sylinteriseinämään. Ruostunut siis pistemäisesti, ohentunut ja lopulta antautunut.
|
Kone on uusi merivesi jäähdytteinen ja asennettu noin 1,5kk sitten ja toiminut noi 20h ihan ok.
Pas**n möivät.... |
mun käsittääkseni tuokin kone on makeavesi jäähdytteinen. eli siis se paljussa käyttäminen sen takia,että vesi kanaviin jäävä vesi korvataan vesi/glygooli seoksella kun sitä ei oikesti saada kokonaan pois
|
Lainaus:
sylinteri olisi haljennut... |
mielen kiinosta paljonko maksaa nykyää tommonen (uusi)mootori
|
Aika kauan on seissy kone suolaveden kanssa jos toisaan uusi ja 20h ajettu!
|
Lainaus:
Kyseessä taitaa olla paskaan lohkoon remontoitu 90 luvun 5.7lx tai 5.7bravo? |
Lainaus:
|
halpa eihän tuo meiän venho edes maksa niin paljoo. mut eihän sekään ole uus
|
Lainaus:
No katotaan miten käy toisen "uuden" koneen kanssa. http://www.motorteknik.se/en/index.html |
Lainaus:
|
Merivesijäähdytteinen jäähdytetään juurikin merivedellä.
Lauhduttimella saadaan koneesta makeavesijäähdytteinen. Ja kun laittaa tarpeeksi ison lauhduttimen ja merivesipumpun niin silloin voi myös jäähdyttää pakosarjat makealla vedellä. Pakokäyrä joudutaan aina jäähdyttämään merivedellä. Sinkkianodeja ei tarvitse paria enempää mutta maadoituksien on oltava kunnossa ja itse ne olen tehnyt ruostumattomasta vaijerista. Tuo sylinterin puhkiruostuminen on ihan tuttujuttu vanhoissa merivesikoneissa. Huono huolto suurin syy mutta merivesikoneessa varmuudella ruostuu joskus puhki. |
Yhen kaverin Mopar 360 teki just tommosen tempun porauksen jälkeen ku ei oltu ajettu ku jotain 200 kilsaa.. Mietittiin silloin että ei voi olla muuta syytä ku että moottoria oli varastoitu noin 5 vuotta ulkovarastossa niin ilman kosteus ja ehkä valuvika sylinterin seinämäs on päässy tekemään semmosen pisteruostumisen..
|
Sivu luotu: 19:49 (GMT +2). |