![]() |
Hiace vs. Hilux perä
Morjensta!
Heti näin alkuun, että offia en harrasta, mutta aattelin että täältä varmasti löytyy tietoa parhaiten! Eli siis tarttis tietää kuinka levee perä on (laipasta laippaan) Hiluxissa, ostin Hiacen perän projektiini, mutta sitä pitäis kaventaa ~3-3.5cm puolelta että ois mulle optimi, 147cm oli leveys. Eli tarttis löytää nyt sopiva kapeempi banjo + vetarit ainakin, tuntuu vähän turhalta noin pientä tarvetta ruveta kavennuttaankaan, maksaa helposti yli perän hinnan.. Sit vielä, kuinka yleisiä on laakerit noissa perissä, löytääkö ihan laakerishopista vai täytyykö hakee Toyotalta? Kiits! Jere |
Laakereita kannattaa kysellä myös Tamgearsilta.
http://www.tamgears.com/ |
Meneeköhän liian kapeeks jos pistäs molemmille puolille Läjän lyhyet vetarit?
|
Oiskos LJ:n vetareista mittaa, vois verrata, sekin auttais jo paljon!
Jere |
Muistaakseni jäykkäakselisen hiluxin taka-akseli on n.1400mm laipasta laippaan.
|
Dodih, sehän ratkaisis ongelman täysin! Ois prikulleen oikeen levynen! Saisko tähän vielä varmistusta, sekä onko vuosimallilla väliä? Tuollanen siis ostetaan jos jollain ylimääräisenä, ei välttämäti tarvi ku banjon ja vetarit
Jere |
Mihinkä vehkeeseen toi toyotan perä menee, kiihdytys, jokkis..?
|
Ihan katuautoon, jos sillä joskus rataa ja kiihytystä pääsis koitteleen, kiihytykseen ehkä paremmin sopiva tuleman. Mirafiorin koppa. Ja tiedetään, lukko ei paras mahdollinen asfalttikäyttöön, mutta en usko sen huonoutta ennenkuin ite pääsee kokeileen.. =)
Jere |
Mimmonen kone? :)
|
Tulee Audin 2.2 20v turbo 5syl., ja mahd. Supran laatikolla (joka haussa vielä myös)
|
Kuulostaa hyvältä, saa siinä miravaurio kyytiä. :D
|
Kiits, toivotaan että johki liikkus, tai sais ny joskus valmiiks ens.. :) Paino yritetään pitää alle 1000kg, ja voimaa tuosta moottorista pitäis saada suorastaan naurettavan helposti
Lisäsin osto ilmon perästä, ilmotelkaa jos tuollasta löytyy! |
just mittailin 2wd Hiluxin taka-akselin, n. 1440mm laipasta laippaan (rummut paikoillaan)
|
normaali levylukko siellä on mikä on shimmattavissa ihan niin tiukaksi kuin haluaa,pitää slicseilläkin ihan ilman ongelmia. hiluxsissakin on erinlevysiä akseleita kuten hiacessakin. 70luvun oli kapein .
|
tässä kun tätä puhetta näistä peristä on niin tarttisin käsijarru systeemit hiacen perään pistäkää yv. jos sattuu löytymään
|
Lainaus:
mulla olis yks rockyn perä on kapeenpi ku hilun ja kitka lukko löytyy. |
Oletko pojilta kesellyt laatikoita mitä heillä olisi tarjota.
http://www.japanimports.fi/ |
ln65 huiluksin akseli on laipasta laippaan 1400mm. ja kitkalukko on tosi helppoo kirrata. tilaa vaan tojotalta shimmilevyjä ja lisäilee niitä sinne kitkalevyjen lisäks.ne shimmit eivät maksa juuri mitään, joten ostaa niit muovikassillisen ja lisäilee niitä niin kauan et alkaa lukko pitämään...
|
elieli, mikäs tällanen ln65 Hilux sitten on, minkä vuotinen ja taka- vai neliveto? OK, täytyy käydä hakeen repullinen shimmejä sitten kun siihen vaiheeseen pääse! =)
|
-84 ... -88 nelikko. ln46 (-83) on kai muuten sama mutta avoimen murikan ja 4,88 välityksen kanssa. sinne kyllä uppoo LN65 ja kai hiaseenkin murikka, LN46 perä ainakin upposi Läjän taka akseliin ihan kiltisti
|
Onkos takavetoisien perät samanmoisia? Purkaamolta löytyis ln55 vm.85 177tkm. ajettu. Oiskohan tuo samaa leveyttä?
|
leveydestä en tiiä mut olis viispulttinen jako 5x114.3 huomattavasti paremmin vanteita tarjolla, ja laitat siihen kumminkin levyjarrut niin mulle kelpais ne käsijarruhilppeet omaan rojektiin;D. olisko jollain muuten hajua onko samat jarrut taka- ja nelivetosessa? takaveto hiacessa ja hiluksissa on ainakin samat jarrut.
|
tuolta www.esv.fi voi myös kysellä sitä laatikkoa.
|
Mitäs käsijarru hilppeitä tarvit? Mulla ois tuosta Haisun perästä puretut, tuskin on käyttöö ikuna.
Jaon joutuu joka tapauksessa muuttaan, 5x120 vanteet hommattuna Kiits vinkistä, ESV:lle kyselyä laitettu! Jere |
tarttisin ne vivut mitkä tulee jarrukilven läpi ainakin tai vaikka koko läjän, jos saa sopivasti. laita yhteystietoja tai soita 040-9137781
|
Sivu luotu: 01:48 (GMT +2). |