![]() |
patrollin nivelet
saako noita ohjaus varsien niveliä/varsia nivelineen jostain varaosina,kun täällä ei varaosaliikkeet tuntenu kun raidetangonpäät.Pitäis tuota soaa väsäillä ja ajattelin että varmaan kannattaa vaihtaa kaikki nivelet samalla,vai mitä mieltä muut on?
|
myös täällä porin seudulla on hyvin heikko tarjonta rotpallin osista..
onko näitä osia vielä jossain päin? |
Motonetin luettelo tuntee:
- molemmat raidetangon päät, molemmissa on M22 kierteet (V/O, siis toinen nivelistä on vasenkätisellä kierteellä). Yleismalli saattaa sopia kuskin puolelle. Repsikan puoleisessa nivelessä on pidempi varsi ja silmä apusimpukalta tulevalle varrelle. 17-2374 Patrol 160 81->90 Raidetangonpää O/U (oikeakät M22-kierre) [1981->1990] 12,45€ 17-2606 Patrol 160 81->90 Raidetangonpää V/U (vasenkät M22-kierre) [1981->1990] 19,90€ Ihmetyttää tuo hintaero, vaikka oikeanpuoleinen on monimutkaisempi, niin silti se on halvempi. - "Vetotanko [1981->1990]" 59,90€ - " Keskitanko (tehostin) [1981->1990]" 49,00€ Noista kahdesta viimeisestä saldot näyttää nollaa, mutta kannattaa kysyä tiskin takaa. Yleensä ottavat n. 20€ etumaksua erikoisimmista osista, jotka tilataan vasta tuon kanimaksun suorittamisen jälkeen. Ihan 100% varmaa ei ole noiden osien saatavuus, mutta jos ne kerran näkyy luettelossa, niin luulisi niiden olevan tilaamalla saatavia osia. Itellä on kaikissa Patrolleissa olleet rasvattavat nivelet & apusimpukka, niin mitkään niistä eivät ole olleet vaihdon tarpeessa. Turhaa mennä korjaamaan ehjiä osia... :D Raidetankojakin on näköjään kahta eri kokoa & paksuutta (M22/M24), joten kannattaa mitata se oman auton nivel, ennenkuin lähtee ostoksille. Raidetangot pätkä -82 ja pitkä -88 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36759 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36760 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36761 Tänään vielä purin tuon isomman raidetangon nivelet irti. Piti ihan kunnolla näyttää hitsipillillä lämpöä, ennenkuin alkoi kierteet aukeamaan. Ajattelin tuonkin rassata samalla toimivaksi, niin on sitten helpompi säädellä aurauskulmia kohdalleen. Ne kun menee aina pieleen, jos vannekoko/renkaan halkaisija/ET muuttuu. Tämähän on rakennettu siten, että pannat pysyvät nivelissä koko ajan kiinni noilla rautalevyillä ja pelkkää putkea pyöritetään vaikka putkitongeilla. Pannat pitää vaan olla reilusti löysällä, jotta putki mahtuu kunnolla pyörimään. Tuo kuljettajan puolimmainen nivel on ihan normaalilla, oikeakätisellä kierteellä, jos näitä joku jostain tarvikkeena löytää. Vasen nivel onkin vähän erikoisempi tuon varressa olevan kartiosilmän ja vasenkätisen kierteen takia. Hyllyssä oli jouten sellainen MB 609:n nivel, joka on kanssa M24 kierteellä, mutta tuo kartiopää on muutaman millin suurempi... |
tuota motonetin valikoimaa jo katsoinkin,mutta mikä tuo vetotanko on?Onko motonetin tangot niitä tankoja missä on kiinteät nivelet?
|
Vetotanko on käsitykseni mukaan se kalliimpi varsi, joka lähtee lähtee tehostimen varresta apusimpukalle.
Siinä on vielä se tappi ohjausiskaria varten, joten luulisi sen osan olevan kalliimpi. Keskitanko puolestaan olisi se tanko, joka lähtee apusimpukalta repsikan puoleista pyörää kohti. Voihan noi nimitykset olla päinvastoinkin, mutta osien ulkonäön ja muotoilun takia hinnoittelin ne näinpäin. Molemmissa varsissa on kiinteät nivelet. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36758 |
joo kartiot samat ku raidetangon päässä näppärä koneistaja tekee uudet välitangot ja kierteet niihin niin voi vaihdella kun siltä tuntuu joo rasvattavat on mullakin sitkostettua vaseliinia kuukauden välein niin on väljät poissa.
|
juu vanhemman mallisia M22 kierteellä olevia kait saa viel tarvikkeena mut ainakaan lahden motonetissä ei ollu sitä uudemman mallisia päitä mitkä on M24 kierteellä... ovat paljon tukevamman olosia kuin noi vanhan malliset. sääli...
|
täytyypä hommata noita kierteisiä niveliä jos kartiot kerran on samat ja sorvailla muutamia tankoja jemmaan.Kiitokset kaikille selventävistä ja hyvistä neuvoista.
|
Sivu luotu: 14:40 (GMT +2). |