![]() |
Jäähdytysjärjestelmän puhdistus ?
Millä aineella, ja miten käytettynä olette puhdistaneet jäähdytysjärjestelmän.
Olisi uudehko syylari asennusta vailla ja ei viitsisi kaikkia paskoja sinne liruttaa ? |
Forten jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineella saa hyvin paskat pois myös öljyjämät.Linkissä lisätietoa
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...eli=1&r_id=356 Ja tämä vielä lisäksi käsittelyn jälkeen http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto |
Vanhan kansan konsti on pesu sooda. Pussi liuotettuna kuumaan veteen, ja liuos koneeseen puhtaan veden kanssa. Kevyttä ajelua kylää ympäri, ja huolellinen huuhtelu puhtaalla vedellä.
Olen tuolla lailla putsannut kaksi kuorma-auton konetta ja yhden pyöräkuomaajan koneen. Maasturiin riittää varmaan puoli pussia. En käyttäisi alumiinikantisiin koneisiin. :) Öljypaskaan tehoaa huonosti, ruosteeseen hyvin. |
Mä kokeilin putsata suizasta konetiskitabletilla. Vedet koneeseen ja 1 tabletti syyläriin ja 15 min ajoa. Sen jälkeen 30 min jäähtymistä ja ruostevesipaska pihalle ja 4-5 kertaa puhtaat vedet koneeseen ja vähän ajoa välissä. Sitä en tiedä mitä tiivisteet sano mutta ainakaan se ei vuoda mistään.
|
Pesu sooda tai kahvinkeittimen kalkipoisto litku, ei tapa tiivisteitä ja lika lähtee kyllä.
|
pyykkipulveria kourallinen sekaan ni lähtee paskat sai monta kertaa huuhella ennen ku alko oleen paskat pois järjestelmästä.
|
Suoraan Ford-huoltotiedotteen tarvittavien osien listasta
Nestemäinen pyykinpesuneste, biologisesti hajoava, 60 ml tavallinen Eli liukenee nopeammin/paremmin kuin pulveri. Ja jos auton valmistaja sitä suosittelee, niin voisi vaikka vannoa, ettei vaikuta tiivisteisiin. |
Hanki kaupasta tavallista Rajamäen etikkaa, tee siitä n. 10 % seos veden kanssa ja soppa koneeseen. Ajele kone kuumaksi ja tyhjennä jäähdytysjärjestelmä. Huuhtele hyvin ja toista käsittely tarvittaessa 2-3 kertaa. HUOM: sama juttu kuin soodan kanssa, eli ei sovellu alumiinikansille.
|
Lainaus:
|
aikaisempi topicci
|
Lainaus:
|
Nostetaan vanha topicci.
Kuka PK seudulla tekisi näitä puhdistuksia, on nesteet sellaista ruskeaa kuraa enemmän kuin punaista jäähdytysnestettä. |
Miksi joissakin koneissa tulee niin pirusti nesteet ruosteisiksi? Ja taas toiset vaikka olisi miten valurautakone, niin nesteet pysyy iloisen vihreinä vuodesta toiseen. Tuossa yksi Kubota ja Valmetti, jotka on ihan ruskeita vaikka miten nesteitä vaihtelisi.
TT |
Paskoilla nesteillä ajettu joskus/pelkät vedet ollu jossain vaiheessa sisällä -> ruostepaskaa jää jokaseen koloon/käytetty paikkausainetta. Omasta jeepistä pohdistelin syylärin ja lämppärin kennon kun tein konerempan. Ei ole nesteet värjäytyny sen jälkeen. Kyllä sai syyläriä huljutella kuumalla vedellä ihan jonkunaikaa ennenkuin loppu kuraveden tulo.
|
Sivu luotu: 02:48 (GMT +2). |