Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   mikä lukko d35.seen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61655)

niko69 30.07.2009 15:37

mikä lukko d35.seen?
 
etuakseli menee vaihtoon. mikä lukko ois hyvä? arppia ei hanuri kestä!

HeikkiH 30.07.2009 18:19

Kytkettävä eteen
 
Eaton E-Locker, OX, ARB. Tuossapa nuo vaihtoehdot taitaa olla mitä eteen kannattaa laittaa.

ARB:n hinnoissa nuo muutkin on, OX maksaa $849, ja E-Locker samaa hintaluokkaa.

http://www.ox-usa.com/ox/Home/tabid/365/Default.aspx

http://www.eaton.com/EatonCom/Produc...cker/index.htm

Timo_L 31.07.2009 02:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 579385)
etuakseli menee vaihtoon. mikä lukko ois hyvä? arppia ei hanuri kestä!

Niin siis eteenkö nyt olet laittamassa, kai sää muistat että se on D30 eikä D35..

Ainakin muutama vaihtoehto olisi:
1. Detroit locker
2. Detroit truetrack (torsen-tyyppinen limited slip- lukko)
3. ARB
4. Eaton e-locker tai Auburn Ected (onko ectediä saatavilla?)
5. OX locker
6. Mikä tahansa miljoonasta eri lunchbox- locker vaihtoehdosta


Kytkettävä olisi kyllä ihan paikallaan, noi automaattilukot (Detroit locker, ja kaikki eri versiot lunchbox- lockereista) on siitä huonoja että meinaa toi puskeminen olla nelivedolla aika rajua - takavedolla voi toki ajaa ihan normaalisti missä vain. Truetrack on paljon kivempi metsässä ja tien päällä (ei ole omakohtaista kokemusta, mutta näin väittävät monet), ja jarrun kanssa pelaten pitäisi löytyä pitoa lähes yhtä hyvin kuin 100% lukolla.

Kalliitahan noista on kaikki muut paitsi lunchboxit, kun muissa tulee kokonaan uusi case ja joutuu välitykset asentamaan uusiksi jne....

Rekisteröimätön 31.07.2009 07:29

Nyt äkkiä soittamaan kun tarve kerran on
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57667

niko69 31.07.2009 15:29

väittäisin että puskee vähemmän kun kempillä :) :( :) . kyllä tota ilmoa katellu ja kironnu ettei uskalla toiminta tonnia heittää ku työt loppuu syyskuussa! yhen arpin hinnalla akselit ynm."uudesta" etuperästä välitys irti ni joutuu sen kuitenki shimmaamaan. no ainakin avoimet perät kelpaa katsurille paremmin (kun hitsatut) ja välitys vaituu 3.07sta 3.54seen

Timo_L 31.07.2009 22:24

Veto päällä nelivedolla puskee ihan yhtä paljon, mutta tietysti tien päällä ja takavedolla on varmaan kivempi ajaa kuin kemppilukollinen keula :D

Noista YJ:n akseleista pitää muistaa, että ovat lehtijousiversiot, niin tarttee muuttaa kiinnitykset sopiviksi. Taka-akselikaan ei mene tuollaisenaan koska lehtijousien väli on eri. ...tai no tietysti jos käyttäisi vain sisuskalut niin sitten on eri juttu. Mutta oliko sitten taas YJ:ssä LPD30 edessä, mistä ei kelpaa sisukset XJ:den HPD30 akseliin (XJ:ssäkin LPD30 muistaakseni '99-'01)

JERKKU 01.08.2009 08:18

Pakko sanoa detroit locker käyttäjänä, että ei se kyllä puske.
Kerran oli talvella semonen vino rinne, mitä piti ajaa poikittain ja silloin se perä alkoi työntää väkisin alaspäin. Mutta kaikki muut ajokokemukset on positiivisia. Ei tarvii miettii että koska kytketään ja on silloin kytkettynä kun sitä tarvitaan. Taka-akselille loisto vaihtoehto.

timmy 01.08.2009 09:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU (Viesti 579714)
Pakko sanoa detroit locker käyttäjänä, että ei se kyllä puske.
Kerran oli talvella semonen vino rinne, mitä piti ajaa poikittain ja silloin se perä alkoi työntää väkisin alaspäin. Mutta kaikki muut ajokokemukset on positiivisia. Ei tarvii miettii että koska kytketään ja on silloin kytkettynä kun sitä tarvitaan. Taka-akselille loisto vaihtoehto.

Tismalleen samaa mieltä!

niko69 01.08.2009 14:46

raplainen kirotusvirhe jonka kyllä heti editoin eli etuaksulasta kyse :( uusi akseli odottaa välityksen shimmausta. vanhakin on mallia katkeeva vetari en ois muuten sitä kempittäny tosin uusi akseli oli jo hankittu. vaikuttaa vaan etenemiseen helvetin paljo toi etulukko mutta vetareiden kustannuksella


Sivu luotu: 17:45 (GMT +2).