Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   eberi offi käytössä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61653)

Rekisteröimätön 30.07.2009 14:45

eberi offi käytössä
 
Eli kun autossa se on niin kuinka paljon sille voi laskea elin aikaa perus safaroinnissa jos sen nyt fyysisiltä rasituksilta saa suojattua? Eli kestääkö ne vettä ja käikää? Onko kellään kokemusta? Onko suojauksessa hyväksi havaittuja jippoja?

Lauri-poika metsäshäärii
katseleepi puita väärii
mäyränä nummia tonkii

HeikkiH 30.07.2009 14:55

Veljen autossa kestänyt toistaiseksi ihan hyvin. HJ soa:lla ja 35" renkailla, eberi on tulipellissä niin ylhäällä kuin mahdollista.

Mietin kerran että jos tulppaa offauksen ajaksi imu ja pakoputken, niin ei mene mutaa niihin.

maakari 30.07.2009 18:26

Ponssen ajurattorissa on webaston laite astinlaudan/puskurin sisällä. Jonkin kerran ajettu liejussa astinlautaa myöten:)

Ainut minkä on tarttenu tehdä on putsata webaston pakoputken loppupää, kun tahtoo sinne tulpan tehdä, kun kunnolla ryvettää hiesussa. Putsaustarve ilmenee kun laite alkaa pukata varoa pois päältä.

Rekisteröimätön 02.08.2009 11:31

Kiitokset vastauksista.
Niin tuosta eberin sijoituksesta sanoivat kaupan-sedät jotta sen pitäis olla niin alhaalla kuin mahdollista ja joka tapauksessa alempana kuin vesipumppu. Jotta miten se tulipellissä niin ylhäällä kuin mahdollista asettuu siihen nähen? Ottaako uittanu sen myös ihan umpsukkeliin veen alle ja kestääkö ne sellasta leikkiä?

Lauri-poika metsäs häärii
katseleepi puita väärii
mäyränä nummia tonkii

HeikkiH 02.08.2009 12:26

Kaaniassa eberi on hytin lattiassa, 25-30cm vesipumpun yläpuolella ja kyllähän se siinäkin toimii. Pelastuslaitoksen ja armeijan autoissa lämmitin taas on puskurin takana.

Hyvin se HJ:ssäkin toimii vaikka onkin noin ylhäällä.

tjl 02.08.2009 12:44

minulla oli ainakin ongelmia eberin kanssa kun sen sijoitin mahdollisimman ylös. ei jaksanut imeä tankilta asti, eikä edes konehuoneen puolelle tulevista paluu tai tulo letkuista. ongelma korjaantui kun hitsuuttelin parin litran säiliön paluupuolen letkun vväliin, eli auto täyttää sen aina kun käynnissä, sen jälkeen toiminut moitteetta.
ohjeessa muistaakseni luki että asennettava sylinterin kannen alapuolelle.
ja pakoputken aukiolo on hyvä tarkastaa, ei sais mennä tukkoon.

Jappi 02.08.2009 13:13

Eberi pitää sijoittaa vesipinnan alapuolelle,muuten on luvassa nestekierto-ongelmia.Polttoainepuoli pitäisi jaksaa imeä sen mitä maasturissa pystyy olemaan mutta se edellyttää ettei mistään saa vuotaa yhtään ilmaa sekaan.Eberi alkaa oikkuilla ilmoista jo paljon ennen kuin mitä moottorista vielä huomaa mitään.

Ilmanotto vain turvalliseen paikkaan ettei hörpi vettä,kyllä sen muuten pitäisi kestää offikäyttö.

Rekisteröimätön 02.08.2009 14:01

Danker shön för dina answarer. Juu eli otan sen nyt kuitenki pois sen etummaisen rungon poikkipalkin alta ja laitan suojasempaan paikkaan ja koitan hillitä himoni sukellella auton kanssa jos ei käet yllä pohjaan.
Tackar och boggar
Lauri-poika metsäs häärii
katseleepi puita väärii
mäyränä nummia tonkii

Rak 04.08.2009 13:27

Ilmanoton ja pakoputken sijoituksesta sanoisin että molemmat samalle korkeudelle.

Jos ilmanotto vedetty ylös ja laite jää veden alle niin silloin vesi pääsee korvaamaan ilman ja vehje täynnä sitä itseään.

Samaan tasoon vedettynä palopesä on umpikuja johon ei paska pääse nousemaan putkia pitkin jos paikat on vaan tiiviit.


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).