![]() |
ford cargo 1113 -83
tuli ostettua tuommonen halpa kuorma-auto romujen kuskailuun. itsellä ei aiemmin ole ollut kuorma-autoa joten en näistä juuri ymmärrä.. eli miten saan kipattua hytin? ei näytä olevan mitään kippisylinteriä.. kojetaulussa on nappi jossa lukee hytin aukaisu...
|
Jos ei ole pumpattava, niin sit se on ihan vaan mekaaninen kippaus. Kyllä hytin takana on yleensä linkku mikä aukaistaan ja sit vaan pieni punnerrus niin mökki kippaa. Katso ennen kippaamista tarvitseeko maski avata, ettei kuulu osumisen ääniä turhaan. Jos ei muu auta niin käy jossain paikallisella ka-korjaamolla ja kysy sieltä ihan rohkeasti.
|
-85 mallisessa oli apukuskin puolella hytin takana sellainen väännettävä salpa, johon sopi joku auton omista työkaluista
1. salpa auki 2. punnerrus ja merkkivalo kojelaudassa kertoo jollei koppi ole lukkiutunut paikallens, ja nappi kojelaudassa sytyttää merkkivalon, jotta tiedät että se toimii |
Ja muista tyhjentää takaseinän romulaatikoista ja penkkien takaa kaikki irtonainen esineistö ettei oo lasissa kohta reikää.
|
Kuinka hyvin cargoon saa vielä osia? Tuli vaan mieleen, kun yksi tuttu vaihtoi cargon manniin ja perusteli sitä osin cargon osien saannin vaikeudella. Voi olla tietysti mallikohtaistakin, noita kun on ollut monenlaisia, koneinakin fordin nelosta, kutosta ja kummitus v8.
|
ja myös kummitus 6 ja 10 litran kutosella ja v8 perginssillä missä lukee kyllä venakopissa Ford, lisäksi deuzin 200hv ilma jäähytteisellä
v6:tosella, toi oli uus mulle että sitä on kummitus v8:sillakin ollut jos osa tarpeita on niin meiltä saattaa... löytyä jotain apua. taitaa löytyä toistakymmentä gargoa meiän mäestä =D saa tilailtua ainakin ulkoa osia mutta saanti hieman hankalaa ainakin kuulemma on ollut |
Onkohan noi V8 cargot tehty jossin muualla kuin saksassa? Mulla on 850 sivuinen kirja saksalaisista kuorma-autoista, ja siinä ei sellasta oo. Vain ford, deutz, ja suoralla cummins koneelle.
|
http://www.flickr.com/photos/semmytrailer/3626594592/
Sama motti (C v8) Sisun nokalla? http://www.youtube.com/watch?v=qH5fsdBIXWo |
samainen moottori ilmeisesti, meilläkin on yks gargo sellanen missä ei o muutaku hytti gargoa ja alusta täysin sama kuin sisussa tekniikkaa myöden ja ollut uudesta asti.
|
Cumminsilla oli eri kokoisia V8 koneita. V504, V555, VT903 löytyy ainakin, numero tarkoittaa kuutiotuumia. En oikein tiedä mikä on ukko-kontion, tai cargon kone. Ja muitakin kokoja vielä löytyy.
Lainaus:
Edit: Cargon kone on näköjään tuo V504. |
kyllä jousitus ja takaksila ainakin on ja jarrut =) kun osia on haettu runkosta entiä
|
Lainataas topikkia. 6.0 litran 6 sylinterinen,ahdettu moottori 144hv vesipumppu hakusessa. Jos soku tietää mistä kysellä, niin sais isä ukko majurin pyörimään ja terän vinkumaan:D
|
Lainaus:
Uusi pumppu saattaa olla kallis paukku jos foortilta kyselee... :rolleyes: |
Lainaus:
|
2 Liiteet
Aina unehtuu laittaa kuveja.
|
Sitten vanha palasiksi, ja katsomaan onko vielä huollettavissa. :)
Usein pelkkä laakerointi, ja stefan ja hiili-liu'un vaihto riittää. Tietysti jos vesipyörä on sökö, ja laakerit päässy pyörimään pesässään, niin sitten tulee lisää ohjelmaa. Sovitin joskus perkinsin pumppuun valmetin liun. Pientä sorvausta pesälle ja akselille. Se remontti maksoi uusilla laakereilla jotain 100 mk luokkaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 05:41 (GMT +2). |