Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patrol nakutus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61280)

Rekisteröimätön 19.07.2009 08:47

patrol nakutus
 
onkohan normaalia toi sd33 nakutus tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. alakerta on juuri laakeroitu ja venttiilit säädetty????

tiipe 19.07.2009 09:33

onko terävää vai minkäläista naputusta mitä pitää ?suuttimet jumii tosin ääni on silloin terävä puutuitko syöttö pumpuun milläin tavoin muutako putket irti

Rekisteröimätön 19.07.2009 09:43

patrol nakutus
 
juu terävä nakutus aika harva niinkun yhdestä pytystä kuulus. pumpusta tarkistin vaan paineen alennusventtiilit ja niiden jouset ku tuntuu tulevan yhdestä suutinputkesta kovemmalla paineella ainetta kun muista mut ei siihenkään vikaa löytyny.. niin ja kylmänä sitä nakutusta ei juuri kuulu...

tiipe 19.07.2009 11:08

suutin jumii varmaan pitäisi kuulua selvästi letkulla mikä suutin kyseessä tai jopa kädellä tuntea ,paskaa tai sitten huoltoa vaille.

Rekisteröimätön 19.07.2009 13:14

patrol nakutus
 
juu kyllä 2pytyn suutin nakuttaa ja kokeilin toista käytettyä suutinta ni nakutus pysy samassa suuttimessa vai johtuuko se siitä miten suutin istuu kanteen? jos kierteessä olis jotain

tiipe 19.07.2009 20:21

jumii ota kaikki irti ja käytä kärkien vaihdossa niin ei tartte tapella joskus tekee samaa jos kusee putket .

bluevan 21.07.2009 16:38

topikin lainaus
 
Mulla nyt samaa oiretta remontin jälkeen :(
Lähtee huonosti käymään sinisen savun saattelemana ja röpöttää pirusti kierroksilla.
Mitä lämpempi kone sen paremmin käy.Kuumana käy suurinpiirtein ok.
Letkulla kuunnellessa ykkösen suuttinputkesta kuuluu kilkattava ääni jota ei muista putkista kuulu.
Suutin kärjet uusittiin rempan yhteydessä (bosh car servisellä) joten mistäköhän sit vikaa etsis?
Vai jääkö vaan suutin kusemaan (asennusvirhe) ??

bluevan 22.07.2009 16:48

-Vaihdoin varakoneesta otetut käytetyt suuttimet ja nyt lähtee röpöttämäti käymään.
-Vika vaan vaihtoi muotoaan sillä nyt käy tyhjäkäyntiä heijaamalla jota ei uusilla suuttimilla tehnyt.
-Mistäköhän peevelistä tuollainen mahtais johtua koska varakone nuilla suuttimilla kävi nätisti tyhjäkäyntiäkin.Syöttöpumppukin on varakoneesta.

Aaapuva.

tiipe 22.07.2009 17:57

katso siirtopumppu ja sitten syöttöpumpun päästä banjo liitin tulo puolelta on paskaa sihdissä .

Rekisteröimätön 22.07.2009 19:35

patrol nakutus
 
purin suuttimet irti nyt ja 2+3 pytyn suuttimet ilm. kussu kerta niistä kuulu nakutus ja ne oli aivan märät ja karstaset eli onkohan se sitten työntäny soppaa vähän väärään aikaan+liikaa ni siks nakuttanu? niin eikä meinannu sammua jäi niinku kahella tupsuttamaan vähäx aikaa... tilasin uudet suutin käret saa nähä joko prkleen nakutus lakkaa ku laakeroin jo koneenki ku luulin et joku kangen laakeri paukutta:) no onpahan kellari kondiksessa. suuttimet saan säädätettyä kyllä mutta paljonkohan lie momentti kanteen kirittäessä??

tiipe 22.07.2009 19:57

En ole momettia etsinyt mistään itse olen kiristänyt käsituntumalla varmaan jostain löytyis arvot ,ei ole vuotanut ainakaan järjellä kiinni ei hampaat irvessä toivottavasti käy toimimaan.

Kartse1 22.07.2009 21:11

Näppituntumalla noi olen itsekin kiristellyt, mutta manuaali kertoo, että:

- Suutinrungon kasauksessa koko paketti kiristetään 59 - 69Nm
- Koko suutinrunko kiristetään kanteen 69 - 78Nm.

Suutinkärjet tykkää kyttyrää ja lakkaavat toimimasta oikein, jos niitä kiristellään hampaat irvessä metrin jatkovarren kanssa... :D

bluevan 23.07.2009 13:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 577407)
katso siirtopumppu ja sitten syöttöpumpun päästä banjo liitin tulo puolelta on paskaa sihdissä .

Fasetin sähköpumppu ruokaa liikuttamassa.

Kävin kyselemässä neuvoja suuttimet säätäneeltä ja meinas et ois syöttöpumppu niin loppu ettei jaksa nostaa paineita tarpeeks uusille suuttimille.On kuulemma yleinen ongelma ollu nissanin pumppujen kanssa.
Vaihdoin Trollin vanhan syöttöpumpun ja ne uudet suuttimet niin nyt toimii parhaiten.
Eli edessä joko pumpun remontti tai suuttimista hieman avautumispainetta pienemmäks.

Tai jos jollain erittäin hyväkuntoinen (vähänajettu) syöttöpumppu niin saa tarjota.

Vilkutin 24.07.2009 06:18

tämmöisen kilkatuksen saapi aikaan kun on syöttöputken väärässä järjestyksessä.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...9/P2200020.AVI

bluevan 24.07.2009 08:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 577793)
tämmöisen kilkatuksen saapi aikaan kun on syöttöputken väärässä järjestyksessä.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...9/P2200020.AVI

Joo joskus sain samanlaisen äänen aikaiseksi volkkarin 1.6td koneesta :) (oli putket sekasin)
Rivipumpussa ei noita syöttöputkia saa onneks ihan niin helposti väärin kuin jakajapumpussa.

Rekisteröimätön 24.07.2009 21:10

nakuttaa edelleen!!!!!
 
suuttimet vaihdettu ja pelaa tod. hyvin mutta se tikutus ei häviä näköjään se on harva niinkun samaan tahtiin työtahtien kanssa. kuuluu ehkä syöttöpumpun kieppeiltä voiskohan pumpussa joku nakuttaa vai onko se peräti -82 datsunin ominaisääni mitä yritän poistaa?? ääni on kuitenkin niin kova että ku esim kuskin oven aukasee ni ensimmäisenä kuuluu auton alta tik tik tik........!

patroltd 24.07.2009 21:17

Vaparin pumppu löytyis 232tkm ajettu h.100,-

HJ-61 24.07.2009 22:42

tikitystä
 
Katoppa ettei suutinputket ota toisiinsa kiinni ja ole muutenkaan jännityksellä.Tuossa omassa koslassa tulee tuolla isolla pumpulla tyhjäkäynnillä tikitystä mutta kuuluu pumpun tekijän mielestä asiaan epäili kyllä ekaksi putkien jännityksiä ym. , kierroksilla tikitykset häviää ja en ole enää asialla jaksanut päätä enää vaivata ajetaan vika pihalle jos niitä on. Pariin vuoteen kun ei ole tuon dieselin ääntä kuullut niin kaikki äänet viittaa heti johonkin vikaan, eikös henkilö mersuista kuulu kanssa aika raaka ääni tyhjäkäynnillä ruuvailtuna.

Rekisteröimätön 24.07.2009 23:09

pumppu
 
huomenna selvitän jos pumppu tosiaan veivaa ni toi 100e vehe kiinnostaa kyllä.putket on kyllä tosiaan mulla toisissaan kiinni aikalailla ja vieläpä jännityksessä pitää sekin tarkastaa.mutta sekin vielä että kun autolla ajaa 4pykälä pesässä pienillä kierroksilla ylämäkeen ni nykii hiukan tikityksen tahtiin eli saattas liittyä pumppuun..

Rolpatti 25.07.2009 03:29

Oma kokemus on että kyllä aika nakunaku koneita on....
Methtä monsterissani on sellainen vika että nakuttaa kylmänä melko tovia ja sitten hetken taas kun antaa käydä tyhjäkäyntiä, suuttimet vaihdettu, ei auttanut eli pumppu varmaan sökö?!? no ei haittaa kun ei sillä jokapäivä saati joka kuukausi ajella.
Tollanen kylmänä -> http://s169.photobucket.com/albums/u...t=MVI_7135.flv
aika terveen kuuloinen?!?
oon kyllä tätä kysellyt joskus aikaisemmonkin mutta onkos patikan pumpuissa ollut sitä vikaa että jos on syötöt säädetty tappiin niin pumppu ja suuttimet menee nopeasti epäkuntoon niinkun vanhojen mersujen pumput.

Rekisteröimätön 25.07.2009 20:36

tosiaan vielä nakuttaa 1ja2 suuttimet ja muuta eroa / vikaa niissä nyt ei muihin ole kuin että suutin putket kastuu vähän suuttimen päistä ja niitä ei meinaa saada kirveelläkään pitämään uusix menee.. eli voiko nakutus johtua jos putket vähän kusee meneekö niihin suuttimiin sit ilmaa vai eikö ne aukee kunnolla tä? kai noi suuttimet nakuttaa muutenkin hiukan tossa vehkeessä mutta näissä kahdessa on kuitenkin selvästi kovempi ääni ku muissa. jos ei uusilla putkilla hiljene ni sit ajetaan niin kauan ku laulu lakkaa jos on lakatakseen!

tiipe 25.07.2009 22:04

riittää jos kastuu niin ei pidä painetta ota auki ja kiinni uudestaa voit varovasti putsata tiiviste pinnan vesihioma paperillla jos on ruoste tai muuta skeidaa huom varovasti

Rekisteröimätön 26.07.2009 21:38

ei ymmärrä 1ja2 suuttimet paukuttaa vaan huom. kovempaa kuin muut vaikka mitä tekis kylmänä ei nakuta mutta mitä kauemmin ajaa sen kovempaa kuuluu ja nimenomaan pienillä kierroksilla ei niinkään kovilla. ainut on enää et jos syöttöpumppu ois rikki kun tuntuu että antas liikaa painetta 1ja2suuttimille.kokeilin kyllä laittaa kirkkaat letkut pumpun lähtöihin pystyyn ja pumppu passiin sit starttasin n.30sek niin polttoaineen pinnat nousi samaan korkeuteen mut sehän ei taida kertoa sitä jos joku linja antaa painetta liikaa.purettava koko paska ja hommattava toinen pumppu tilalle ku ei saa vanhaa kasaan

bluevan 27.07.2009 12:15

Tuon ajoituksen kanssa pähkäilin jotta jos savuttaa sinistä ja harmaata ja pakokaasu haisee palamattomalle naftalle niin oliko ruiskutus silloin liian myöhäisellä?

Rekisteröimätön 27.07.2009 20:52

piru ku en oo kuullu toisen datsunin hyrräävän et miten terävä käyntinen lie on ku ei sille naputukselle löydy syytä tikutushan kuuluu hyvin esim auton alta ja hiljaa ajaessa sekä tyhjäkäynnillä et mahtaako teillä kellään käydä motti samanlailla?


Sivu luotu: 02:42 (GMT +2).