Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   moottorin tyyppi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61216)

ferrari69 16.07.2009 15:17

moottorin tyyppi
 
eli tuli ostettua ensimmäinen lava auto nissan king cab -89 2,5d.kiinnostas tietää toi moottorin tyyppi ku venttiili kopas kirjotettu rengastussilla TD27 samoten flektis.korimallihan on vissiin d21???

landruiseri 16.07.2009 16:54

terranossa on TD27 kone, kingcabeissa on SD23, SD25 ja TD25.. ja tuo sun voi olla jompikumpi, eli SD tai TD25. tai voihan siihen joku olla vaihtanut terranon turbo koneen :D

ferrari69 16.07.2009 18:29

eli ilmeisesti sd25 koska tämä on ilman turboa.

Pörö 16.07.2009 19:29

TD25:sta on myös ilman turboa, koneen mallimerkintä vaan on TD. SD25:sessa ainakin lukee venakopassa nissan diesel SD25 samoin kuin patrollin SD33:sissa.

landruiseri 16.07.2009 21:03

jep.. -98 eteenpäi on sitten tuota 25td konetta. eli turbolla.

ISO-A 16.07.2009 21:49

Sen moottorin tyypin näät varmuudella pakosarjan puolelta sielt moottorin kylestä,jostai oisko ykkös sylinterin kohalla on sellanen taisainen kohta mihin on stanssattu koneen tyyppi... eli todenäkösesti jos on orggis kone on td 25 tai jos on vaihdettu terranon pata niin td 27...

ferrari69 19.07.2009 19:56

tänää kahtoin ton moottorin eli TD27 oli stanssattu, joten onkohan näis moteis mitä eroo kc koneeseen?voimansiirto vissiin sama?eli ei vissiin vaihettu ku kone..

ISO-A 19.07.2009 20:46

muistaakseni siinä 2.7:ssa ei oo paljo muuta eroa moottorissa ku olikohan kiertokangen pituudella tai pelkän männän pituudella otettu se 0,2 litraa enemmän tilavuutta!Voiman siirto on sama,kone passaa suoraan king capin omaan laatikkoon.
Ootko mistä ostanu king capin ku ite laitoin yhteen kinkkuun terranon koneen ja möin sen sitten sieviin?!Jos se on se mun laittama auto voisin joskus yön hämyssä käydä kääntään siitä syöttöpumpun... ;)

ferrari69 19.07.2009 21:09

tervajoelta ostin.ilmeisesti sitä ennen ollu alajärvellä.pumppuahan saa käydä kokeilemassa irroittaa sehän on sit toinen asia et onnistuuko:D

sisua45 19.07.2009 21:25

Lainaus:

olikohan kiertokangen pituudella tai pelkän männän pituudella otettu se 0,2 litraa enemmän tilavuutta!
Männän tai kiertokangen pituus ei vaikuta iskutilavuuteen, kampiakseli sen tekee. :rolleyes:

ISO-A 19.07.2009 21:31

juu no sitte se luultavasti eri auto!siks sitä syöttöpumppua mietin ku en laiskuuttani ottanut siitä terranon koneesta sitä pois ja myöhemmin on monesti kaduttanu ku siinä ois ollu valmiina se ahdon alaisen syötön säädön systeemi...:(

ISO-A 19.07.2009 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 576775)
Männän tai kiertokangen pituus ei vaikuta iskutilavuuteen, kampiakseli sen tekee. :rolleyes:

juu,niinhän se tosiaan menee,mikälie ajatus katko ollu tuota näpytellessä!
Oiskohan se sit ollu männän halkaisia mikä noissa koneissa on eroa ku ei niissä mun mielestä noin radikaali ero oo ku eri kampi,vaik onhan seki kyllä aika radikaali ero...:)

ihminen 23.08.2017 15:27

ISO-A, oliko TD27T:n laittaminen Kingiin ihan bolt on meiningillä? Tässä nimittäin spekuloidaan juurikin, että vaihetaanko TD25:n kansi vai laitetaanko kerralla veikeempi moottori D21:een. Muistatko oliko sun TD27 Terrano kakkosesta vai vanhemmasta mallista?

Muutkin saa vastata, jos kokemusta tai tietoa löytyy. Siis: käykö Terrano 2:sta TD27T(urbo) suorilta D21:een TD25:n paikalle? Mitä ongelmia tulee? Lämpö- ja nopeusmittarit, muuta?

Gary Grand 24.08.2017 07:57

TD27 menee TD25 kanssa tasan samaan koppaan, kiinnikkeisiin ja apulaitteisiin.
Jos pistää TD27-koneen pumppuineen niin tulee jumppaa NATSin kanssa.


Sivu luotu: 06:16 (GMT +2).