Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Maasturi prätkän kuljetukseen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61158)

Kalex 14.07.2009 10:25

Maasturi prätkän kuljetukseen?
 
Pitäisi pystyä kuljettamaan trial-pyörää pitkiäkin matkoja. Tähän asti homma on hoitunut henkilöautolla ja peräkärryllä, mutta se on nyt alkanut kyllästyttää. Pakettiautoon kakkosautona ei ole varaa. Kun olen ns. korvessa elelevä keski-ikäinen yksineläjä, tulee mieleen kaupunkiauton myyminen ja maasturin hankkiminen, se kun muutenkin olisi täällä paikallaan varsinkin talvella.

Niinpä mietin nyt, sopisiko jokin Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser tms. kuvailemaani käyttöön. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin ns. huoltoautossa ei ole kuin etuistuimet, joten pyörä (suurin pituus n. 195 cm ja korkeus n. 125 cm) kai sopisi tavaratilaan? Pyörän kun pitäisi varikolla ulkona, voisi autossa pyörän paikalla varmaan nukkuakin.

Mitä mieltä te kokeneet olette ajatuksestani ja mitä autoa suosittelisitte?

Jopo_ 14.07.2009 14:30

Trialipyörä on sen verran matala mahtuu kyllä varmaan kaikkiin isompiin umpimaastureihin kun takapenkit nakkaa kartanolle. Ite kun ajoin junnuna välikoon 80cc:llä niin sitä kuskattiin HJ60:sen perällä ilman mitään ongelmaa. Isompi pyörä ei enää kyytiin mahtunut (no hätätapauksessa aivan kyljellään). Nukkuminenkin onnistuu kahdelta aika kivuttomasti kun heittää patjat perälle.

Racingrabbit 14.07.2009 16:06

Pitkä Defender 3-ovisena,leveä ja sivulle avautuva takaovi helpottaa lastausta.
Takaoven leveys meidän 5-ovisessa 90cm,korkeus 110cm,tavaratila etupenkeistä takaoveen n.210cm,sisäkorkeus korotuksen kanssa n.135cm

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/...05400web_0.jpg

Teme 14.07.2009 16:33

Rakennat kunnon maasturin, niin et enään tarvi trial-pyörää :D ;)

Kalex 14.07.2009 18:17

Tuollaista pitkää Defenderiä olen ihastellut, tosin vain netissä, kun ei niitä meilläpäin ole juuri näkynyt.

Voisitko, Racingrabbit - toki muutkin avuliaat - kertoa tietämättömälle joitakin perusasioita, esim.:

- minkälaisen auton saisi 20 tonnilla?
- onko vuosimalleilla ja moottoreilla suuria eroa, minkälaisia?
- minkälainen auto tuo on huoltaa ja korjailla? Minulla ne hommat tekisi saman kylän raskaan autokaluston ja traktoreiden asentaja omassa maatilakorjaamossaan.
- tavanomaisimmat kalliinpuoleiset viat?
- löytyykö korjaamokäsikirjaa tms.?
- kuinka suuri dieselvero tuollaisesta on? Minulla ei ole ikinä ollut dieselautoa.
- onko lattiassa tms. jäljellä turvavöiden kiinnikkeitä tms., joihin voisi kytkeä pyörät kiinnitysliinat?
- minkälaiset kulutuslukemat?
- onko paljon raskaampi ajaa maantiellä kuin jollakin Land Cruiserilla, Pajerolla, Jeep Cherokeella jne.?
- onko näille kotimaassa joki kerho tai foorumi? Olen kokematon myös näissä nettihommissa enkä sellaista löytänyt.

Kiitos etukäteen!

panzer 14.07.2009 18:47

Foorumi löytyy tuolta: http://www.roverfriends.fi/foorumi/

ja jos huippuautoa etsit niin otapa yhteyttä nimimerkkin Angelo
045-6732515 se on miettinyt vähän uusia kuvioita ja samalla huolella pidetystä ja rakennetusta autostaan.

dieselmoottori 14.07.2009 21:09

Vaikka hankkisitkin maasturin niin kuljeta triali vetokoukkuun poikittain kiinnitettävässä telineessä niin jää auton sisälle tilaa eikä kuraa ole joka paikassa. Jos et telinettä viitsi itse rakentaa niin ainakin englannista saa valmiita.

Kalex 14.07.2009 21:29

Tuo kuljetustapa on toki minulle tuttu nuoruudesta ja sitä monet nykytrialistit käyttävätkin mutta minä haluan nykyään pyöräni "turvaan". Peräkärrynikään ei ole avokärry, kuten monella, vaan kuomullinen. Tosin niistäkin on varastettu pyöriä, karkaistua kettinkiä pitää kohta olla varmaan saappaissakin.

kj_temmes 14.07.2009 21:30

Mä nyt en muusta tiiä mut tässä on mun Offroad kaksikko..!
Ja hyvin se tuolla kulkee ja välil ollu yötäkin lavalla..

Eli kylmiltään ei kyllä kykene ajamaan mutta crossien lopussa kyllä aina ajan pyörän kyytiin..
Voi olla että toi ei tossa kuvassa (myöskin kuvakulmasta johtuen) ei näytä hurjalta ja tietty trial kuskeista ei oo hurjaa mutta ompahan muuan enduro huiputkin ihmetellyt että miten uskallan ajaa sen lavalle :D

http://img156.imageshack.us/img156/1...6medium.th.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/8...0medium.th.jpg

EDIT:
Ps...
Renkaat on 35" ni siitä voi päätellä millä korkeudella lava on.. :D
kori korotettu 3" ja jousein alla onvarmaan joku reilu tuuma..


Sivu luotu: 20:36 (GMT +2).