Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   outo dieselin käynnistys ongelma? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60275)

Lavamitsu 13.06.2009 14:43

outo dieselin käynnistys ongelma?
 
Eli Diesel kuruille pähkinä.(OLIKIN STARTTI VIKA)

Mitsun 2,5 vapari tehny pari kertaa lämpösenä startatessa niin että kone pyörii kuin siirapissa ja lähtee kaasua pumppaamalla käyntiin.
Pyöritys on tasaisen tahmeaa ja ei ole siis virran vähyydestä johtuvaa ja jatkui useamman pitkän yrityksen ajan kunnes kokeilin pumpata kaasua ja niinhänse vaivalloisesti lähti käymään.

Oliskohan vika esim pumpussa?

Palde 13.06.2009 16:11

Kuseeko suuttimet ?
lähtee tulille jumalattoman savun saattelemana ...

Lavamitsu 13.06.2009 18:46

Ei savuta käynnistyksessä erityisesti.

vedätyksessä vähän kun lisäsin talvella syöttöä hiukan.

Cental73 13.06.2009 18:50

mulla falskaa hieman käsipumpulta ja kuulostaa saman tyyppiseltä ongelmalta. täytynee tiivistellä jotenkin.

Mikki 13.06.2009 23:29

Minkä ikäinen???

Haisee ilmavaivalta näin pokaisesti... Kaasuvivun holkki kannessa tai sen OOO-rengas. Toinen vaihtoehto jotta nestepää (elementti) menny väljäksi, KOSKA kuumana laajenee eikä yskäise tulille, kylmänä kuin palmun alta aamukasteella???:D

Nerd-O 14.06.2009 11:11

LT:ssä on vähän sama ongelma. Vikakin on tiedossa. Syöttöpumppu vuotelee dieseliä hissukseen. Näkee hienosti kun sammuttaa auton niin dieselin syöttöputki täyttyy ilmalla pumpun suunnasta. Kivat savut hörähtää varsinkin kylmänä. Jostain syystä auttaa kun käyttää pakkosyöttöä. Tuokin ongelma pitänyt korjaa jo puolisen vuotta..

sds500 14.06.2009 20:56

Pyöritys ongelmaan hakisin vikaa starttimoottorista tai kaapeleista, varsinkin maadoituksesta, ja kunhan kone pyörii niin kannattaa tutkailla muualta,

lavanelikko 15.06.2009 16:10

Juu. Samaa teki omakin ennenkuin starttimoottori levis lopullisesti.

Lavamitsu 15.06.2009 19:09

Tämä on tapahtunut kerran sillain että sai pyörittää kauankin(monta eri kokeilua) ja kerran sillain että pari kertaa kun pyörähti tollain hitaasti ja sitten koitti uudestaan niin lähti normaalisti.

Yleensä sekä kylmänä että lämpimänä ei tarvi kun avainta hipasta niin lähtee.

Ilma vaivaan en oikein usko koska silloin kun niitä oli (korjattu) niin kone pyöri kyllä normaalisti ja lähti käymään mutta käynti oli sitten sitä"rytkytystä".

Voisko se olla sitten niin että jos kone ei pyöri tarpeeks lujaa(startti/johdot) niin lähtisköse sitten kaasua pumppaamalla "herkemmin" käymään?

Mikki 16.06.2009 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lavamitsu (Viesti 568871)
... pari kertaa kun pyörähti tollain hitaasti...

Voisko se olla sitten niin että jos kone ei pyöri tarpeeks lujaa(startti/johdot) niin lähtisköse sitten kaasua pumppaamalla "herkemmin" käymään?

Taitaa startin runko maadoittua??? Tai sitten puuttuu maat kokonaan moottorista? Lähteekö paremmin, kun vetää kässärin päälle????

Alempaan vikaan sopis tollane "perusjuttu" --> kaasuvaijeri maadoittaa moottorin ja käynnistyy paremmin???

Noista nyt aluksi...

Lavamitsu 17.08.2009 17:37

Selvishän tääkin, ainakin toistaseks oireet loppu. Eli startti vikahan se sitten oli.

kerran taas yllättäen isommalla kirkolla liikuttaessa,
samat jumipyöritys oireet aika pitkään ja päästi jo startti toimintasavuakin ulos, mutta hetken jäähdyttelyn jälkeen taas laakista käymään!

No kotona startti pöydälle ja auki niin oksensi heti kenttäpakkojen yhdistävät liuskat pihalle. Oli öljyä täynnä muutenkin koko laite siinä varmaan syy sulamiseen,no uutta starttia vartoillessa tarkastin maajohtojen paikat ja vaihdoin tiivisteen ilmeisesti jo kauan vuotaneeseen tasapainoakselin kammion luukkuun,jos pysyis uusi startti vähän puhtaampana.


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).