![]() |
millainen mekaniikka BJ:n nopeusanturilla
Eli pulma tämä. Ostin aikoinaan BJ40:n ja siinä ei toiminut nopeusmittari. Viaksi paljastui kulahtanut muovihampaistus siinä osassa mikä tulee laatikon päähän (eli mistä lähtee vaijeri mittarille.) Vanhassa merkintä j16. Näitäkuulemma eri hampaistuksillakin 15,16 ja 17. Ostin samanlaisen Toyotalta ja eipä kestänyt kuin kaksi kuukautta niin mittari ei taaskaan toimi. Otin sen "adapterin" irti ja hampaiston keskivaiheilla oli hienoista kulumaa.
Voiskohan olla väärä hammaslukema, vai mikäköhän aiheuttaa noin nopean kulumisen? Voisko sieltä olle menny sisältä jotain muuta rikki esim kulunut jokin laakeri tms, jonka vuosi se mhkä toi muovihammastus vastaa, ei olisikaan oikealla paikallaan ja siksi syö muovit hittoon.... Eipä siinä navigaattorissa on nopeusnäyttö, mutta olis mukava saada mittarikin toimimaan kunnolla. Oisko tosta jotain räjäytyskuvaa missään? ei viittis levittää kun on myös käyttöautona toistaiseksi... |
Onkos takakardaanin lähdössä kuin paljon väljiä?
|
ei hirveesti ainakaan muistinvaraisten heiluttelujen perusteella, täyttyypä ravistella enempi onko.
|
Olisko vaijerin kunnossa jotain häikkää?
Jos laatikko vääntää muovirattaita toiselta puolelta ja vaijeri haraa vastaan, niin varmasti joutuu muovi koville. |
tuopa voi ollakin, vaihsoin nimittäin vanhan vaijerin takas, kun tumpeloin sen muovin rikki uudesta.. ja vanhalla siis rikkotunut aiemmin.
Centtaali nyyperönä |
on muuten mittarinvaijeri tojotalla arvossaan.. n.110 euroa.. Motonetistä himpan alle kympin. Anturin joutui Toijotalta tilaamaan, mutta vain 33 euroa...
|
nyt vaihdettu uusi vaijeri ja anturi, ei vaan pyöri... vaijeria kun pyörittää käsin liikkuu mittari... eli jostain syystä anturi ei saa kosketusta. Täytynee ottaa kardaani irti ja laittaa vaihdepäällä käymään jotta näkee pyöriikö anturi. Sit jos lähtee niin käsijarruhässäkkä irti jotta saa sen takapäätynn auki/irti että näkis mikä sisällä mättää... askasrtelua-
|
Sivu luotu: 15:04 (GMT +2). |