![]() |
Kitkat, nastat vai vanhat M+S-renkaat talveksi?
Noniin. Liukkaat yllättävät kohta jälleen kerran eteläsuomen, ajattelin tällä kertaa olla ees jotenkuten valmistautunut.
Autona siis takatuuppari (tarvittaessa nelikko - ei hätää) lantikka. Pätkä sellainen. Alla on tällä hetkellä hyvin vanhat (aivan varmasti yli 10v, ellei peräti lähemmäs 20v vanhat) M+S renkaat. Ei siis kitkat. Renkailla ei ole ajettu paljoa, mutta kuvion reunasta löytyy jo vanhan kumin halkeamia. Ensinnäkin ongelmana on raha. Itse en omista autoa (ajan isiliisinginä), ja rahasampo ilmoitti sulkevansa nyörit autonosien hankintaan. Toisena ongelmana on valita että hankkiiko 1) toiset vanteet ja niille nastarenkaat 2) nykyisille vanteille nastarenkaat 3) nykyisille vanteille kitkarenkaat Renkaitten kokoa ei voi kasvattaa nykisestä kuin 10mm halkaisijalta. Muuten ei mahdu autotalliin. Aivan, siellä ei ole kuin 2cm vapaata tilaa. Vanteet ovat 6.00-16, ja nykyiset renkaat muistaakseni 205R16. Mitä voisi olettaa vaihtoehto 3:n maksavan - samalla vaihtaisi vararenkaankin. Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. |
moro, kato tuolta ostomyyntipuolelta kakkossivulta ostetaan 205-16 talvikummit alta se postimulle-kaverin sähköposti-ilmoitus, kaupitteli nokian nastakumeja 170 e..koita jos vaikka vastaisi..linkittäisin jos osaisin
|
Taitaa olla sesonki talvirengasongelmille ihan huulilla...
Oma ongelma olis että mahtuisko kivuttomasti tai eikö ollenkaan lantikkaan (110) BeeÄffän 35X12.5X16 MT:t jotka nastoittais ? Onko LR-kuskeilla kokemuksia 35:sta lantikkaan ? sen tiän et ainakin "kaartosäde" rajoittuu entisestään, mutta sou not... Mutta varoiksi pitää kysyä tulisko muita propleemeja ? luvan puolesta OK, otteessa on varaa ja äitin lupa on ;) Ja etupäätä pitää muutenki vielä tuumanpari nostaa... 6LPK Note! This message was posted anonymously! |
Sivu luotu: 19:37 (GMT +2). |