Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ahtopaine mittarin viisarin "värinä" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59601)

khonkonen 21.05.2009 20:37

Ahtopaine mittarin viisarin "värinä"
 
Terve!

Vaihdoin pajeroon toisen turbon ku paikallaan oleva ei nostanut painetta tarpeeksi ja nyt ilmeni jännä juttu.
Eli autoon on jälkikäteen asennettu ahtopaine mittari, joka on aiemmalla turbolla toiminut hyvin, mutta turbo ei nostanu paineita kuin 0,2-0,4 baaria. Vika mielestäni hukkaportissa joka ei toiminut. No nyt laitettu turbo nostaa paineita ihan kiitettävästi, mutta mittarin viisari "värisee" auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kun kaasua polkasee lähtee paine nousuun ja mittari viisarin värinä hiukan rauhottuu, mutta ei kokonaan sillonkaan. Mikähän mahtaa olla vikana?

Repro 21.05.2009 20:44

Liian iso letku ahtomittarille.
Koita rutistaa sitä.

bluevan 21.05.2009 20:44

Laita mittarin letkuun sellainen pieni yleismalli bensasuodatin niin loppuu viisarin värinät.

khonkonen 21.05.2009 20:56

No sama letku siinä on edelleen ku oli toisessakin ahtimessa. Miksi se nyt yhtäkkiä alko ku ahtimen vaihto?

Blis 21.05.2009 21:01

jos tupakkimiehiä niin filtteri letkuun vaimentaa sen värinän...

Rolpatti 21.05.2009 22:05

Ainakin autogaugen mittarin mukana tulee sellainen T-haara missä se mittarille lähtevä haara on kuristettu niin että siinä on alle millinen reikä. Itselläni oli vanha mopon kaasarin suutin letkussa kuristamassa ja hyvin pelas
toi bensansuodatin kikka ei toiminut IV-koppasessa 1.9tdi golffissa vaan mittari värisee edelleen kiihdytyksessä.

sisua45 21.05.2009 22:27

Lainaus:

No sama letku siinä on edelleen ku oli toisessakin ahtimessa. Miksi se nyt yhtäkkiä alko ku ahtimen vaihto?
Kun ei se vanha ahdin oikein nostanut paineita...?

Paljonko sun pajero työntää painetta? Mun 1986 2.5td ahtaa 0.5-0.6 bar. Mekaaninen mittari, eikä värise.

bluevan 22.05.2009 07:48

Jollain muullakin ollut IV tdi:n kanssa värinäongelmaa mut omassa tdi:ssä toimi tuo suodatin.
Joihinkin on tungettu migin lankasuutin (0.6mm) ja toimii myös.

panzer 22.05.2009 09:22

Tai sitten laittakaa kunnollinen nestevaimennettu mittari. Mittatarkkuuskin lisääntyy huimasti!

tjl 22.05.2009 20:33

juurikin niin kun panzer sano! eli kunnon vaikka teollisuus mittari missä nestevaimennus ni pitää jopa paikkaansa. sama juttu öp mittarin kanssa.

IironSika 22.05.2009 20:39

1 Liiteet
Tarkka, värisemätön ja ennenkaikkea halpa. Yhden "halpistuning" ahtopainemitarin hinnalla saa about kolme näitä. Mulla öljynpaineelle, mutta vieressä "varaus" tulevaisuuden ahtopaineille.

khonkonen 22.05.2009 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 562487)
Kun ei se vanha ahdin oikein nostanut paineita...?

Paljonko sun pajero työntää painetta? Mun 1986 2.5td ahtaa 0.5-0.6 bar. Mekaaninen mittari, eikä värise.

Siis nosti se paineita 0.2-0.4, mutta ei viisari "värissyt". Nyt tuolla turbolla paineita saan 1.6 baria. Aiemmin olleella turbolla ajelin 1.4 barin paineilla, mutta siitä turbosta porsi laakerit. Mulla 2.3td 1983 ja lisäksi laitettu välijäähdytin.


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).