![]() |
Ahtopaine mittarin viisarin "värinä"
Terve!
Vaihdoin pajeroon toisen turbon ku paikallaan oleva ei nostanut painetta tarpeeksi ja nyt ilmeni jännä juttu. Eli autoon on jälkikäteen asennettu ahtopaine mittari, joka on aiemmalla turbolla toiminut hyvin, mutta turbo ei nostanu paineita kuin 0,2-0,4 baaria. Vika mielestäni hukkaportissa joka ei toiminut. No nyt laitettu turbo nostaa paineita ihan kiitettävästi, mutta mittarin viisari "värisee" auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kun kaasua polkasee lähtee paine nousuun ja mittari viisarin värinä hiukan rauhottuu, mutta ei kokonaan sillonkaan. Mikähän mahtaa olla vikana? |
Liian iso letku ahtomittarille.
Koita rutistaa sitä. |
Laita mittarin letkuun sellainen pieni yleismalli bensasuodatin niin loppuu viisarin värinät.
|
No sama letku siinä on edelleen ku oli toisessakin ahtimessa. Miksi se nyt yhtäkkiä alko ku ahtimen vaihto?
|
jos tupakkimiehiä niin filtteri letkuun vaimentaa sen värinän...
|
Ainakin autogaugen mittarin mukana tulee sellainen T-haara missä se mittarille lähtevä haara on kuristettu niin että siinä on alle millinen reikä. Itselläni oli vanha mopon kaasarin suutin letkussa kuristamassa ja hyvin pelas
toi bensansuodatin kikka ei toiminut IV-koppasessa 1.9tdi golffissa vaan mittari värisee edelleen kiihdytyksessä. |
Lainaus:
Paljonko sun pajero työntää painetta? Mun 1986 2.5td ahtaa 0.5-0.6 bar. Mekaaninen mittari, eikä värise. |
Jollain muullakin ollut IV tdi:n kanssa värinäongelmaa mut omassa tdi:ssä toimi tuo suodatin.
Joihinkin on tungettu migin lankasuutin (0.6mm) ja toimii myös. |
Tai sitten laittakaa kunnollinen nestevaimennettu mittari. Mittatarkkuuskin lisääntyy huimasti!
|
juurikin niin kun panzer sano! eli kunnon vaikka teollisuus mittari missä nestevaimennus ni pitää jopa paikkaansa. sama juttu öp mittarin kanssa.
|
1 Liiteet
Tarkka, värisemätön ja ennenkaikkea halpa. Yhden "halpistuning" ahtopainemitarin hinnalla saa about kolme näitä. Mulla öljynpaineelle, mutta vieressä "varaus" tulevaisuuden ahtopaineille.
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 12:48 (GMT +2). |