Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kytkin vikako? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59269)

Rekisteröimätön 11.05.2009 15:34

kytkin vikako?
 
tojossa outo vika,kun ajaa yli 20km (vaihteisto/kytkin lämmin)vaihteet ei mene päälle kuin väkisin,mutta kun sammuttaa auton vaihteet toimii moitteetta.tai,jos auto liikkuu vaikka hiljaa silloinki toimii.mutta kun auto käynnissä paikallaan vaihteet menee päälle vain väkisin kovalla rutinalla. ajossa kytkin toimii hyvin eikä luista liikkeelle lähdettäessä . kytkin papereiden mukaan uusittu 230000km sitten ja vaihteisto korjattu.ilmasin kytkimen ,muttei tullut ilmaa. kuulin,että vois olla vika kytkimen päälaakerissa jumittaa kun lämpenee onko kokemuksia? auto oli Toyoto lc hj 61-89 ajettu 480000km.

sisua45 11.05.2009 17:38

Lainaus:

kuulin,että vois olla vika kytkimen päälaakerissa jumittaa kun lämpenee onko kokemuksia?
Mikä on kytkimen päälaakeri, tarkoitetaanko tässä painelaakeria?

Pete 11.05.2009 17:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 559841)
Mikä on kytkimen päälaakeri, tarkoitetaanko tässä painelaakeria?

Tai silmalaakeria kampuran paassa. Se ei kylla yleensa koonpuolesta paljoa voi jumitella, tai jos jumittaa niin vain hetken ennen poistumistaan pienina osina ympari kytkinkoppaa.

-MaTTi- 11.05.2009 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 559808)
tojossa outo vika,kun ajaa yli 20km (vaihteisto/kytkin lämmin)vaihteet ei mene päälle kuin väkisin,mutta kun sammuttaa auton vaihteet toimii moitteetta.tai,jos auto liikkuu vaikka hiljaa silloinki toimii.mutta kun auto käynnissä paikallaan vaihteet menee päälle vain väkisin kovalla rutinalla. ajossa kytkin toimii hyvin eikä luista liikkeelle lähdettäessä . kytkin papereiden mukaan uusittu 230000km sitten ja vaihteisto korjattu.ilmasin kytkimen ,muttei tullut ilmaa. kuulin,että vois olla vika kytkimen päälaakerissa jumittaa kun lämpenee onko kokemuksia? auto oli Toyoto lc hj 61-89 ajettu 480000km.

Mitähän öljyä sulla on lodjussa ja onko tarpeeks? Irrottaaks toi kytkin sun mielestä kunnolla?

Patu925 11.05.2009 18:41

Kaverilla samanlaisia oireita hilussa. Tällä viikolla laatikko tippuu eri jässikkään koneen kanssa ja oireyhtymä on varmuudella selvä. Epäilisin paineasetelman väsähtämistä. Täälläkin on kokeiltu kytkimen ilmaamista mutta se käpälä liikkuu askin kupeessa ihan hyvin, siitä päätelmä asetelman syyllisyydestä.

ugly_hj 11.05.2009 19:52

Katoppa onko työsylinterin akselilla olevat säätömutterit löysällä ja ovatko pyörineet liikaa taaksepäin ,jos ei niin tarkista liikkuuko työsylinteri kytkintä painettaessa ,jos toimii niin kokeile sen jälkeen pyörittää niitä työsylinterin akselilla olevia muttereita akselin päätä kohti muutama milli niin että se haarukka painaa painelaakeria lujemmin asetelmaa vasten.

artsi777 11.05.2009 20:24

Oletko tarkistanut jakiksen öljyt koska? voi ajaa jakolaatikosta rikkinäisen stefan kautta öljyt päälaatikkoon,jolloin vaihteet tökkii liian öljyn takia.

Räjä 11.05.2009 21:24

Oisko yön timo unohtanut aikoinaan kytkin rempassa rasvata kytkinakselin ja nyt on sitten levy ruostunut akseliin kiinni????

Rekisteröimätön 12.05.2009 18:18

öljyt vaihdettu 3 voutta sitten muistaakseni synteettiset. tarkistin vasta jakolaatikkoon piti lisätä n.8dl ja päälaatikossa oli n. samanverran liikaa.ei vaikuttanut toimivuuteen.en huomannut työsylinterissä mitään säätömuttereita,mutta kun työsylinterin männän painaa pohjaan se jää sinne jolloin sen ja vaihdelaatikon lipukan väliin jää n.2cm rako.kytkintä painettaessa lipukka liikkuu n.3cm olisko vika työsylinterissä jos niin mistä saa.vika ollut noin vuoden pahentunut koko ajan hieman alkuu sai ajaa selvästi pitempään ennen kuin alkoi reistaileen

ugly_hj 12.05.2009 20:01

Mulla on ainakin työsylinterin akselin päässä n.6cm pitkä kierreosa jossa on kaks mutteria joista toinen painaa sitä painelaakerin haarukkaa ja kun kytkin on ylhäällä niin haarukassa on n. 1cm vapaaliike.

Rekisteröimätön 12.05.2009 20:11

täytyy tarkastaa huomenna se työsylinteri. kiitos vastauksista.

Rekisteröimätön 14.05.2009 15:57

vaihdoin työsylinteriin akuperäistä noin 1cm pitemmän tapin ei auttanut. vika on varmaan kytkin paketissa.kumpi kannattaa ostaa tojolta joku vaihto kytkin (vanha pitää palauttaa) 277e vai varaosaliikkeestä joku japanilaisvalmisteinen 275e. luin jostain osiosta että tojotalta ostetussa ei ole välttämättä uutta kuin kytkin levy. pitäneekö paikkaansa ja kuuluuko painelaakeri tohon pakettiin?

Patu925 14.05.2009 20:53

Lipposelta on hankittu tuohon meidän projektiin kytkinsarja. Eli http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/166 siinä on painelaakeri mukana. Silmälaakeri pitää etsiä muualta.

Patu925 19.05.2009 18:42

Eilen laitettiin uusi limppu paikoilleen ja vika korjautui OSITTAIN. Täytynee vielä vaihtaa uudet kytkinnesteet ja pääsylinterin tiivisteet. Vielä oireilua on sillä tavalla että kun normaalisti polkaiset kytkimen pohjaan niin ei irroita kunnolla mutta kun pumppaa 2-3 kertaa niin vaihteet menevät päälle kuin itsestään... Ja pakolliset kuvat.

Mittarilukema.
http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/mittari.jpg

Siinä on 518 tonnii ajettu limppu, ihan ajettavassa kunnossa
http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/vanha%20limppu.jpg

Asetelma vaikutti äkkiiseltään myös kunnossaolevalta. Silmälaakeri on numeroltaan 6201 2rs ja vaihtokunnossa.
http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/asetelma.jpg

Kytkinakseli oli kuivan näköinen mutta ei siihen levy takerrellu kun kokeili.
http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/kytkinakseli.jpg

On se komian näköne tuo uusi asetelma...
http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/kytkin1.jpg

http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/uusi%20limppu.jpg


Päätän täältä montusta raportin tähän.

Patu925 03.07.2009 10:46

Kytkimen pääsylinterin sisuskalut vaihdettu ja vika katosi kokonaan.
Toyota myy korjaussarjaa mihin kuuluu mäntä täydellisenä jousi kaikki kumit lukkorengas ja rikka. Hinta huima 34euroo. Kytkinpoljin on nyt tosi kevyt painella eli uudet nesteet ja ruostepaskan poisto järjestelmästä auttoi...

Eiköhän tuolla kelpaa taas ajella 500000km kattoo sitten lisää...

Eskimo 03.07.2009 18:14

Elikkäs viallisen työsylinterin takia vaihdoit turhaan kytkinpaketin? :D

SuurSyömäri 03.07.2009 18:49

Eix siinä nyt oo kytkin kun ennen oli pitsanpohja....

Patu925 03.07.2009 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 572741)
Elikkäs viallisen työsylinterin takia vaihdoit turhaan kytkinpaketin? :D

Homma otettiin sillä asenteella että kytkin kuntoon. No lopputulos on että kytkin on kunnossa ilman kompromissejä. Kilometrit huomioon ottaen sallittaneen tämmöinen laajemman kurssin mukaan tehty remontti.
Olisihan se ollut melkein varmaa että pelkän sylinterin korjauksen jäljiltä ehjä kytkinlevy purkautuu jossakin jumalan selän takana. Täälläpain kun tuppaa olemaan sitä huonoo tuurii ihan omiksi tarpeiksi.

Vai onko tämänkin remontin suoritusjärjestys sitä huonoa tuuria... :confused::confused:

Jappi 04.07.2009 13:01

Ihme ettei kytkinakselin pää ollut uralla.Vähemmän ajetuissakin tahtovat olla.

Heikki L 04.07.2009 13:07

Mitä tuo kytkinpaketti maksaa offitarvikkeessa??

Patu925 04.07.2009 17:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sperman (Viesti 572877)
Mitä tuo kytkinpaketti maksaa offitarvikkeessa??

http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/166

Tuote
Hinta

KYTKINPAKETTI TOYOTA HDJ80 882 €
KYTKINPAKETTI HJ60/61 602 €
DSBHD KYTKINPAKETTI HJ60/61 495 €
DSBHD KYTKINPAKETTI HJ61 87-91 490 €
HD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 245 €
DCBHD KYTKINPAKETTI LJ70 395 €
HD KYTKINPAKETTI TOYOTA KZJ73 625 €
DCBHD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 399 €


Sivu luotu: 09:29 (GMT +2).