Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Patrover (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59187)

Jesseh 08.05.2009 22:09

Patrover
 
Tälläinen range projekti tuli aloitettua tarkoitus olisi rakentaa auto niin, että voisi tulevaisuudessa ajaa sillä suunnistusta modi luokassa
Lähtökohta tämän näköinen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29046
Aluksi meinasin sillä ajella semmosenaan, mutta ensimmäisellä ajokerralla katkesi takavetari ja siitä se projekti sitten alkoi.
Takaylitystä oli aivan liikaa joten perästä pala pois ja muutos lava-autoksi:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28972
Alle on tulossa patrollin akselit jotka pelastettiin Team Kutunjuuston tiimipäällikön kaikkea kokeneesta patrollista:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29049
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29050
Taka-akseliin hitsattu kemppilukko ja tukivarsien korvakkeet otettu rangen akselista.
Akselit ovat jonkun verran kapeammat, mutta raidevälin saa vielä vanteiden et:llä kuntoon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29051

Lisää juttua kun homma taas etenee.

Jesseh 10.05.2009 19:46

Eilen tuli otettua etuakseli pois, irrotettua tukivarsien korvakkeet rangen akselista ja vähän suunniteltua niiden asemointia
tulevaan akseliin samalla tuli putsailtua akselista korvakkeiden tielle tulevat jarruletkun kiinnikkeet ja iskarin korvakkeet.
Tänään ei tullutkaan tehtyä mitään tähän, kun laitettiin kareksen kanssa Mogsua kisakuntoon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29193
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29194

Joske 10.05.2009 20:29

Mikäs tuon kuparin värisen putken virka on? Lukolle?

Pörö 10.05.2009 20:33

"huohotin" Noiden nippojen välissä on stefa.

bluevan 10.05.2009 20:33

Jos tarkoitit kuparinvärisellä tuota haalistunutta punaista mikä menee peltikuoresta
akseliputkeen niin se on huohotusletku.

:D Pörö ehti ens

Joske 11.05.2009 20:42

Jaaha, kiitos tiedosta. :)

Jesseh 23.12.2009 23:27

Päivitetäämpäs tätäkin välillä, kun jotakin näkyvää on saatu vihdoin aikaseksi. Eli suunnitelmat ovat muuttuneet, kori on nostettu pois rungolta ja jonkinlainen "putkikehikko" olisi tarkoitus tuohon tehdä. Pari kuvaa tämänhetkisestä tilanteesta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48401
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48400
Täytyy kaaret tehdä suurimmaksi osaksi sinkitystä putkesta, kun jupe69 oli ostanut penttilänrautavarastolta lähes kaiken mustan vesijohtoputken.

Jesseh 04.01.2010 21:41

Taas on hiukan putkea väännetty, alkaa jo hiukan muodot hahmottumaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48874
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49272
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49270
Peltiäkin hiukan perään suunniteltu, jäähdyttäjä olisi tarkoitus laittaa tuohon diagonaalin taakse. Saas nähdä sitten tuleeko lämpöongelmia. Onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon tuon jäähdyttäjän taakse siirtämisessä? Ilmausruuvi varmaan tarvitsisi laittaa johonkin, että saa järjestelmästä ilman pois?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49271

Jesseh 01.02.2010 21:09

Jotain pientä edistystä tapahtunut. Tankki ja jäähdyttäjä on löytäneet paikkansa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50957
Ohjaamon puolellekkin on ilmestynyt jotain peltiä ja penkin kiinnitysrautoja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50958
Ja putkikehikkokin taitaa ruveta olemaan jo pian valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50956

bluevan 01.02.2010 21:14

Eiks tosta tuu nyt aika hankala huollettava konehuoneen osalta kun noin kiinteästi putket ja pellit ympärillä.
Niinii äläkä väitä ettei sitä tarvii huoltaa/korjata :D

Jesseh 01.02.2010 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 638573)
Eiks tosta tuu nyt aika hankala huollettava konehuoneen osalta kun noin kiinteästi putket ja pellit ympärillä.

No voi olla, että on hiukan liikaa noi etupään putket ja pellit kii jos tarvii jotain isompaa huoltoa ruveta tekemään, mutta noi kareksen kempinpultit on niin helppo kiinnitys tapa:) Kai konepelti ja maski täytyy tehdä niin, että saa helposti irrotettuu ni pääsee sit huoltamaa jos joskus sattuu hajoomaan..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 638573)
Niinii äläkä väitä ettei sitä tarvii huoltaa/korjata :D

Ainakin elän siinä toivossa ettei tarvi korjata:D

Tuoppo 02.02.2010 09:12

Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused:

Jare 02.02.2010 09:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 638670)
Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused:

Kai se remmi pitää, ku mielestäni toi on originaali systeemi:confused:

Mistä toi jäähdytin saa niinku raittiin viileen ilman? Äkkiä katsoen näyttää hieman "tunkkaiselta" paikalta. Muuten olet kyl asiallisella linjalla offi pelin rakennuksessa. Nyt vielä samontein molemmille akseleille lukot, niin tollahan alkaa pääseen melko pahoihin paikkoihin.

Jesseh 02.02.2010 17:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 638670)
Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused:

Edessä on E90 Corollan takajouset ja ne on jonkun verran sisempänä mitä alkuperäset jouset. Taakse jää ainakin alkuunsa noi alkuperäset jouset. Jotkut pitkät iskarit tarttis löytää,(hyviä ehdotuksia otetaan vastaan).

Tuo remmi on ihan alkuperäinen systeemi niinkuin jare jo epäilikin.

Jesseh 02.02.2010 17:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 638674)
Kai se remmi pitää, ku mielestäni toi on originaali systeemi:confused:

Mistä toi jäähdytin saa niinku raittiin viileen ilman? Äkkiä katsoen näyttää hieman "tunkkaiselta" paikalta. Muuten olet kyl asiallisella linjalla offi pelin rakennuksessa. Nyt vielä samontein molemmille akseleille lukot, niin tollahan alkaa pääseen melko pahoihin paikkoihin.

Tota samaa olen miettinyt, että mahtaakohan jäädä toi jäähdyttäjän paikka liian tukkoseks.
Tarkoitus olisi että flekti ottaisi auton alta ilman eli jäähdyttäjän etupuolelta. Tossa parempi kuva:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50992
Ton pellin ja jäähdyttäjän välissä on ylhäällä 15cm ja alhaalla 35cm tyhjää.

Takana on jo kemppilukko ja eteen sit varmaan tulee myöhemmin arppi.
En tie kui pahoihin paikkoihin pääsee, mut ku tarttis päästä viel poiski:D

Pörö 02.02.2010 17:37

Tuo ilmansaanti auton alta epäilyttää, varsinkin jos kiulun kanssa on jossain lutakossa/suossa niin syvällä että itteäkin hirvittää....

kares 02.02.2010 17:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 638778)
Tuo ilmansaanti auton alta epäilyttää, varsinkin jos kiulun kanssa on jossain lutakossa/suossa niin syvällä että itteäkin hirvittää....

Vaan kun toi mies ei tottunu ajeleen rutakois ku kukaan ei oo opettanu ,kaatumaan sitä on joku koittanu opettaa (;

Pörö 02.02.2010 17:55

Jos se vaikka maalaa ton keltaseks.... Sen väriset kikottimet yleensä viihtyvät rutakoissa :D :D

sumpe 02.02.2010 19:06

Se kun on keltainen niin kevyt väri et on pakko kellutella.

Jesseh 02.02.2010 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 638782)
Vaan kun toi mies ei tottunu ajeleen rutakois ku kukaan ei oo opettanu ,kaatumaan sitä on joku koittanu opettaa (;

Jaa, mää oon ite ajatellu ton homman sillai et oon yrittäny opettaa sua ajamaan renkaat kohti maata;)

Mut siinä vaiheessa ku ilmansaanti jäähdyttimelle loppuu niin alkaa jo se rutakon vesi jäähdyttämään:)

JRpower 02.02.2010 22:34

niin ja kun laitat vielä riittävän ison imevän flektin toho syylärin taakke,niin se toimii sitten samalla perämoottorina jos(kun)vesi niin korkeella... :-D

Jare 02.02.2010 22:42

Rutakoissa kannata ajella, ku ne tukkii jo ton syylärin:D

Mut toinen mikä tuli mieleen, että kuinkahan kuumaks toi bensatankki ittensä kiehuttaa siinä jäähdyttimen takana....ettei alkais pullisteleen ja bensa muutenki turhaan höyrystyyn.....siis tuli vaan mieleen, ku kuvaa katteli:confused:

Jesseh 03.02.2010 07:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 638908)
Rutakoissa kannata ajella, ku ne tukkii jo ton syylärin:D

Mut toinen mikä tuli mieleen, että kuinkahan kuumaks toi bensatankki ittensä kiehuttaa siinä jäähdyttimen takana....ettei alkais pullisteleen ja bensa muutenki turhaan höyrystyyn.....siis tuli vaan mieleen, ku kuvaa katteli:confused:

Nii, tommonen ei kyl olisi tullu mieleenkään, mut ko oikein miettii niin kylhän se melkei 100 asteista ilmaa voi olla mitä se "perämoottori" sieltä puhaltaa. Täytyy vielä siirtää tota tankkia hiukan taakse päin ja tehdä joku pelti siihen eteen, ettei puhalla päin tankkia.

Jesseh 07.02.2010 20:30

Jotakin ohjaus varsia tullut tehtyä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51243
Tollasella systeemillä kiinnitin sylinterin varren raidetankoon, Mahtaakohan pysyä paikallaan? Ettei vaan luista pitkin raidetankoa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51244

kares 07.02.2010 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jesseh (Viesti 640282)
Jotakin ohjaus varsia tullut tehtyä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51243
Tollasella systeemillä kiinnitin sylinterin varren raidetankoon, Mahtaakohan pysyä paikallaan? Ettei vaan luista pitkin raidetankoa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51244

Pistetään se toi raidetanko pyöriin sorviin ja tehään se "kolojuttu" ni ei pääse liikkuun (;


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).