![]() |
2lt moottori pätkii kierroksilla
mikä voisi aiheuttaa pätkimistä kierroksilla. tyhjäkäyntiä pyörii tasaisesti. 3000-3500rpm paikkeilla alkaa pätkimään ja työntää putkesta valkeaa savua. 3500-5500rpm pyörii normaalisti ja savu muuttuu mustaksi. tätä "ominaisuutta" ilmenee kun konella ei ole paljoa kuormaa. kovemmassa väännätyksessä ei pätki.
-suuttimet vaihdoin tänään vika ei hävinnyt -syöttopumppuun on vaihdettu isompi nestepää(10mm) sun muuta pientä kivaa. -ahdonalaisen syötön kara muokattu -koneessa on vnt ahdin joka tällä hetkellä säädin rikon takia on jatkuvasti siivet selällää. -onko mahdollista että kone yrittää jo tukehtua dieselin määdään koska ahdin ei ahda vielä kunnolla tuolla kierros alueella ilman kuormaa?(pitää huomenna katsoa paljonko ahtopaineet on tuolla 3000-3500rpm) |
ihan villinä veikkauksena että vetää ilmoja(kaasuakseli,p-a linjat)
|
ILMAA SAAPI
VALKEA SAVU ON SEN MERKKI
|
Kyseisen vian livenä nähneenä en uskois olevan ilma ongelma. Tää on tietysti minun veikkaus. Hiacessa oli lievä ilmavika ja oireet oli lähinnä huono käynnistyvyys. Vuotava kaasuakselin stefa ei pitäs vielä päästää ilmaa pumppuun. Pumpussa kun on ylipaine jolla pumpun ennakko säätyy. Ennakoihin tämä kyllä voi vaikuttaa. Alun perin tämä revun ongelma kuulosti nimenomaan sylinteri kohtaiselta vialta, enää en ole kyllä siitäkään varma. Toivottavasti vika löytyy ja pääsisit vielä halvalla. Ei menis siihen "vaihda kaikki puskurien välistä ja lopuksi vielä puskurit" remonttiin. Tuli vielä mieleen pa tankin sisällä olevat putket. Ne kai menee toyotista joskus. Kulkikos siellä imulinjas jotain mikrokuplia?
|
tItellä oli joskus Hiluxissa sama ongelma ja syy siihen oli löysä banjoliitin naftasuodattimen kyljessä. kuitenkin sen verran kireellä oli ettei vuotanu naftaa ulos, mutta ilmaa veti isoilla kierroksilla.
|
pitää vaihtaa nuo tiivisteet alkuun ja katsoa mitä tapahtuu. holysmoke:lla olivat sitä mieltä että pumpun ajotus vittuilee ja se ajotuksen häröily voi johtua niistä tiivisteiden vuodoista. moottori vika mua ei haittais ollenkaan saisipahan hyvän syyn ottautua tuohon moottorin vaihtoon. kirkasta letkua on pätkä ennen polttoaine suodatinta. ei siellä ainakaan näy ilmakuplia. vois laittaa vielä pätkän pumpun ja suodattimen väliin ja katsoa imeekö järjestelmä ilmaa suodattimen jalasta. ne kirkkaat letkut ei ole pahitteeksi muutenkaan.
|
Lainaus:
|
Josko sitten pumpun ajotusta kiusais?
|
koeta säätää syöttöö pienemmälle , kaverin 604 turbo valmetti oli syöttöö laitettu niinpaljon että sen takia ei lähtenyt käyntiin että kai silläkin on jotai merkitystä tai sitten saa ilmaa jostain .
|
pumpun ajoitus on säädetty viime kesänä kuopion diesel huollossa, mutta onhan se mahdollista että ne ei ole kiristäny niitä pumpun kiinnitys ruuveja tarpeeksi tiukalle ja pumppu on ajan mittaan päässyt heilahtamaan.
ajattelin ensin vaihtaa ne pumpun tiivisteet ja tarkistaa venttiilien säädöt jos ei sillä parane niin sit pitää alkaa tutkimaan sitä ajoitusta tarkemmin. mistähän vois ostaa sen kellon millä saa säädettyä tuon ennakon? käyntiin tämä lähtee ihan hyvin |
Sivu luotu: 10:40 (GMT +2). |