Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron laatikko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58562)

vilhe 19.04.2009 23:23

pajeron laatikko
 
Kysymys pajeron vaihelaatikosta. Elikkä itselläni on vm-88 pätkä pajero lancerin loovalla. Meneekö vaihtaa suoraan lujempi vm-90 alkaen oleva laatikko. Edessä olis laatikon kunnostus ja ajattelin, että laittais sen vahvemman version.

jupe69 20.04.2009 10:05

ei mee suoraan joutuu vaihtaan vautipyörän ja sen levyn moottorin päädystä .

pasi1 20.04.2009 16:18

ja kardaanit on erilaiset ja vaihdelaatikon kannatin palkki. ja vauhtipyörässä erilainen hammaskehä eli ei käy starttikaan jotain tälläistä muistelisin.

shishkebab 20.04.2009 17:05

Mulla on täysin kunnostettu vanhempi laatikko+jakovaihteisto. Ajettu remontin jälkeen 15tkm. Sen verran kerkesin ajaa sillä kunnes kone leikkas kiinni ja otin elintenluovuttajasta käyttöpeliin koneen ja uudemman vaihteiston. Jos oot kiinnostunut niin hp.700€. Lisätiedot 0405731284 ja löyty Espoosta.

vilhe 20.04.2009 17:21

Jaa sekö on niin iso rojekti. Sitten mie kunnostan vanhan laatikon, koska siinä ei ole muuta vikaa kuin, että öjyä vuotaa vähän sieltä sun täältä niin ehkä on helpompi vaihtaa vain ne tiivisteet.

vilhe 07.05.2009 10:29

Otin tuossa laatikon irti, mutta aina se pitää vastustaa. Miten vaihelaatikon saa erotettua jakolaatikosta??
Irrotin vaihelaatikosta kahtapuolen olevat pultit jossa on jousi sisällä ja yrittäny vähän joka vaihettaki tarjota, mutta ko ei se oikein halua irrota:mad:

mki 07.05.2009 10:58

http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua...ee8914/22A.pdf

Olisko tuosta jotain apuja?

Edittiä: sivulta 125 etiäpäin pitäis olla aika hyvää ohjetta...

vilhe 07.05.2009 13:06

Kiitos hyvistä neuvoista! Kyllä mie uskon että nyt alkaa hommat taas eteneen.:)

vilhe 07.05.2009 18:30

Nonii taas edettiin rojektissa. Vaihteisto on purettu sille mallille, että stefat ja tiivisteet voi alkaa vaihtaan. Kiitos vielä vinkeistä.
Mietiskelin että olen pyöritelly tuossa paskasta vaihelaatikkoa nyt pari päivää ja varmasti on sitä likaa joutunut vaihteiston sisäpinnoillekkin. Millähän kannattais huuhtoa tai puhdistaa osat? Löpöastiassa liottamalla?

454SS 07.05.2009 19:32

Miulla on tuolla myyntipalstalla tarjolla täydellinen paketti pikkulaatikon vaihtamiseksi isoon laatikkoon ;) 2004 autosta ja varmasti kunnossa.

mki 07.05.2009 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilhe (Viesti 558652)
Nonii taas edettiin rojektissa. Vaihteisto on purettu sille mallille, että stefat ja tiivisteet voi alkaa vaihtaan. Kiitos vielä vinkeistä.
Mietiskelin että olen pyöritelly tuossa paskasta vaihelaatikkoa nyt pari päivää ja varmasti on sitä likaa joutunut vaihteiston sisäpinnoillekkin. Millähän kannattais huuhtoa tai puhdistaa osat? Löpöastiassa liottamalla?

Ite tein "laatikko remontin" muutama vuos takaperin, 1500 km ajon jälkeen laatikko kuullosti VR:n junalta.... ihmettelin laakerit myyneeltä huoltofirmalta notta mikähän tuli, kysyivät kärkeen että puritko kokonaan, vai vaihoitko pelkät laakerit.... tilasin uudet laakerit ja purin laatikon kokonaan osiks.

Itelläni on vanha astianpesukone autotallissa, pesuaineet (jotain tehopesu+ tjms.) jotka kiertää takas koneeseen... sillä pesin puretun laatikon kuorineen päivineen.
Emäntä/Äiti/Anoppi tjms. saattaa antaa haisevan vastalauseen jos tupaan pesukoneeseen laatikon kantaa, mut ainahan sitä voi kokeilla =)

vilhe 12.05.2009 20:33

Alkaa meneen pikkuhiljaa maku noihin pajeroihin. Sain nimittäin tiivisteet vaihettua ja laatikon kasattua jonka jälkeen löysin laakerin kuulan lattialta...:mad: Entiä mille alkais vissiin se täytyy loova aukaista uudestaan prkl.

jupe69 12.05.2009 20:46

oliko se iso kuula.ookko varma ettei oo niitä vaihde akselin lukituksia.

vilhe 12.05.2009 21:32

No se kuula on n.4-5mm halkaisialtaan.Missähän nämä vaihdeakselin lukitukset sijaitsee??. Tuntuu hullulta että laakereista tippuis kuulat vaikka niihin ei koske ollenkaan. Ja kun pyöritin vaihteistoa akselista niin hyvin pyörii eikä ääntele erikoisemmin. Ois tosiaan mukava jos jollakin olis haju mistä nämä kuulat olis lähtösin vaikka täytyy olla melkonen velho, että tämän perusteella vois sen sanoa.

Räjä 12.05.2009 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilhe (Viesti 560249)
No se kuula on n.4-5mm halkaisialtaan.Missähän nämä vaihdeakselin lukitukset sijaitsee??. Tuntuu hullulta että laakereista tippuis kuulat vaikka niihin ei koske ollenkaan. Ja kun pyöritin vaihteistoa akselista niin hyvin pyörii eikä ääntele erikoisemmin. Ois tosiaan mukava jos jollakin olis haju mistä nämä kuulat olis lähtösin vaikka täytyy olla melkonen velho, että tämän perusteella vois sen sanoa.

Ei ne laakereista noin vaan ropise. Se on joko siirtäjien lukituksesta tai sitten vaan kepin keskityksestä - vähän kepistä eteen kahta puolen loovaa.

Freddy 13.05.2009 00:57

Peruutusvalon katkaisijan alla on kuula. Samoin jakolaatikossa nelivedon merkkivalon katkaisijoitten alla.

sumpe 13.05.2009 06:15

Siirtäjän kuula jos on ni jossakin saattaa olla vielä pieni jousikin,ne löytyy sellaisten silikoni möykkyjen alta jossa on ruuvarilla kierrettävä säätö otappa ne auki ja tarkista

mki 13.05.2009 06:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mki (Viesti 558571)
http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua...ee8914/22A.pdf

Olisko tuosta jotain apuja?

Edittiä: sivulta 125 etiäpäin pitäis olla aika hyvää ohjetta...

Sivuilla 118, 119 ja 121 on "Steel Ball" nimellä nuo kuulat, yks on sellainen jonka tähden täytyy koko laatikko purkaa, muut on ulkoapäin asennettavia.

Jos en väärin muista kokoja niin sivulla 119 pienin n.3 - 4 mm, 118 ja 121 n. 5mm

vilhe 13.05.2009 16:04

Paljon kiitoksia hyvistä neuvoista taas! Helpotti nyt kyllä jo vähän oloa. Mie käyn tutkimassa laatikkoa ja ilmineeraan sitten mistä kuulat olivat peräisin jos löytyy...

vilhe 13.05.2009 21:08

Noniin verenpaine saatiin laskemaan. Kuulathan oli peruutusvalon anturista ja toinen vaihdelaatikon päällä olevan ruuvin alta. Kiitokset vielä neuvoista!!


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).