Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Nivan keula (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58522)

La tuskaa 19.04.2009 08:03

Nivan keula
 
Mitä jousia porukka on nivan keulalle laittanut kun noi mersun jouset on niin pirun jäykät ja latan omat taka jouset oli niin veltot että meni suoraan pohjaan. Pitäis sitä keulaa saada veltommaksi että se ees johonkin päin joustais. Vai pitääkö kallistuksen vakaaja ottaa irti onko siitä minkäverran hyötyä??

Ande 19.04.2009 08:29

No hö, kyllä sen pitäisi noilla mersun vietereillä joustaa. Mulla on omassa muistaakseni jotkut 900 saapin jouset edessä ja lisäksi 5cm korotuspalikat ylätukivarren ja yläpallon välissä, latan omat iskarit jäi lyhkäiseksi ja tilalle vaihtuu B-malli askonan iskarit. Tuolla rohviilissa on kuva niistä korotuspaloista.

sami.k 20.04.2009 08:19

vakaaja ainakin irti, kyllä yleensä auttaa, ainakin vitarassa tai mitsun l200:ssa..risukeulasta kun puhutaan. jäykkäakselisissa auttaa vielä enemmän..

-P- 20.04.2009 11:02

Juuh, CombiSaabin löysimmät mallit, siinä on kolmea eri vaihtoehtoa. Kyllä ne joustaa, kun tarvis on. Ei tietenkään kauheita, kun liikeradat on pieniä, mutta kuitenkin. Etuvakaajan irroitin kanssa, sillä mitään tee :)

-P-



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ande (Viesti 553453)
Mulla on omassa muistaakseni jotkut 900 saapin jouset edessä


IHKULAINEN 20.04.2009 11:27

Noita mesen jousiakin on kahta eri jäykkyyttä. Mulla ne löysemmät pätkästynä n.32cm. Kyllä ne kasaan menee joustoissa ja on sopivan jämäkät maantiellä.. Kallistuksen vakaaja kannattaa irrottaa, mut se pitää olla katsastuksessa.
Vois kokeilla löysentää sitä vakaajaa jollain konstilla esim.kuumentamalla tai ohentamalla. Toimineekohan?

Ulosjousto noissa on se rajottava tekijä. Ekaks ottaa vastaan ylätukivarsi --> 3-5cm laipat yläpallon päälle. Sit iskarit pitää vaihtaa ja seuraavaks meneekin vetonivelet pa***ksi. :/

La tuskaa 20.04.2009 13:18

Juu kallistuksen vakaajan otin irti niin johan alkoi keulakin elämään. Toki aika mielenkiintoinen ajella tien päällä mutta mitä väliä :D


Sivu luotu: 21:27 (GMT +2).