Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   syylärin paikkaus aine (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58228)

junnu78 11.04.2009 08:02

syylärin paikkaus aine
 
mites pahasti se teillä on tukkinut muita vesikanavia?
itellä on vuoden vanhassa syylärissä pien vuoto ja kun on muuten niin hyvä syyläri, niin mietin paikkaamista.
kannattaako laittaa paikkaus ainetta? läjän syylärit on kuitenki toyotan tilaus kamaa ja aika hintavia

tapsa4x4 11.04.2009 08:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 (Viesti 551199)
mites pahasti se teillä on tukkinut muita vesikanavia?
itellä on vuoden vanhassa syylärissä pien vuoto ja kun on muuten niin hyvä syyläri, niin mietin paikkaamista.
kannattaako laittaa paikkaus ainetta? läjän syylärit on kuitenki toyotan tilaus kamaa ja aika hintavia

Lahdessa ainakin tollasen vian korjaa syyläri korjaamo tinaamalla ja ei maksa montaakaan kymppiä.
Tuota voin suositella kaikille hyvä paikka ja asiallista palvelua.
http://www.inoa.fi/companyprofile/su...a&searchType=0

Rompe1 11.04.2009 08:06

Kannattaa ennemmin korjauttaa se syyläri, Jokioisilla on ainaskin sopivan hintanen tekijä... Jäähdytinkorjaamo R.Takala

GENOBI 11.04.2009 08:09

kolvi käteen
 
pienet vuodot olen korjannut tinaamalla.putsaa pinnat hyvin ja kolvi kuumaksi niin kyllä pitää!älä laita mitään talkkunoita ym tököttejä.

Gravedigger 11.04.2009 08:13

Itse olen nyt kaksi syyläriä tinaamalla paikannu ja on pitäny vallan mainiosti. Kolvina olen käyttäny halpahallin kaasu kolvia (avo liekkinen) ja ekan syylärin varmistin vielä bilteman nestemäisellä syylärin paikkaus aineella.

junnu78 11.04.2009 08:16

eli muutkin on sitä mieltä, että ei pidä laittaa niitä mömmöjä sinne syyläriin. ok. kolvaan sen kuntoon...

jakenbj 11.04.2009 08:17

Ite oon muutamia pikkuvuotoja korjannu paikkauslitkuilla ja ei mitään ongelmia ole ollu.Ainehan kovettuu vasta sitte ku se saa happea eli vuotopaikan kohalla.Näin ainaski mulle on sanottu...

komu 11.04.2009 08:23

Sisuun laitettiin jotain nestemmäistä paikkausainetta kun vuosi sellaisesta paikasta vanha laho syyläri ettei voinut paikata, hyvin on pitänyt ja Volvolta Turusta sitä hain. suosittelisin kyllä silti tinaamista

Gravedigger 11.04.2009 08:26

1 Liiteet
No tinaamalla saa aika huonon syylärin kuntoon. Tuo ei paikka litkulla pitänyt joten opettelin tinaamaan ja kaks vuotta on kestäny. Oli kolme isoa reikää/halkeamaa pisin tais olla 8cm ja millin leveä. Myös noiden pysty putkien paikkaus on helppoa.

Tuossa kuvassa siis tuli useita litroja nestettä ulos käyntilämpösestä koneesta.

AtteL 11.04.2009 08:28

Ainakin jotkut paikkausaineet kuulemma tukkii myös lämppärin kennoa ja heikentää sen tehoa. Voi tulla talveksi vilpoinen auto.

Gravedigger 11.04.2009 08:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AtteL (Viesti 551212)
Ainakin jotkut paikkausaineet kuulemma tukkii myös lämppärin kennoa ja heikentää sen tehoa. Voi tulla talveksi vilpoinen auto.

Juu jos on kovin iso rakeinen paikka-aine niin tukkii kaikenlaista.

ugly_hj 11.04.2009 10:30

Ite olen paikannut pienen vuodon, syyläristä (n.3mm reikä) kemiallisella metallilla ja on se ainakin 2 vuotta pitänyt ja yhellä venäjän reissulla eräästä patrollista irtos tuulettimen siipi ja teki sellaisen aika ison holen syyläriin ,paikkasin sen myös kemiallisella matellilla ja kyllä ainakin sen reissun kesti.

Krisse 11.04.2009 10:35

Oon toistakytä vuotta myyny autokamaa, myös noita syylärinpaikkaustököttejä. Sekä CRC:n ihan nestemäistä että Bar'sin rakeita. Kertaakaan ei ole kukaan tullut huutelemaan että ois tehnyt tuhojaan. Melkeen oon sitä mieltä että noi tukkimiset ja muut ongelmat on siltä ajalta kun oli 'syyläripommeja' ja 'jauhoja' ja 'palasia' - niitä menneiden vuosikymmenien paikkausaineita.

Jos vähän tihuttaa niin oon tarjonnu tota litkumaista CRC:tä ja tota Barsia sitte suurempiin ongelmiin, se tuntus olevan tosi tymäkkää tavaraa. Barsin haittapuoli vaan on se että jäähdytysneste on sen jälkeen sitten sen näköstä ettei kukaan osta sitä autoa :-)

Ooppeli 11.04.2009 17:33

Kaverin kakkoskopan golfista syyläri vuoti niin siihen laitettiin jotain litkua suoraan syyläriin ja kone sit lämpimäks. Hyvin on pitänyt. Uutta syyläria ei siihen rotiskoon halunnu ja sit kun siin on viel muovipäädyt niin tinaaminen ei käynyt.

Varaosa tiskillä suositteli et kannattaa kokeilla ennenkuin lähtee uutta syyläria hommaamaan.
En kyl muista mitä tököttiä se oli.

awd 11.04.2009 19:04

Laitoin itelle äskön tota brasia, ihme herne rokkaa. :D
Toivotaan et se pitää...

Hencca 12.04.2009 22:00

Täältä 1 ääni tinaamiselle, itse käytin Chevroletin vuotavan syylärin paikallisella "sepällä" tinauksessa ja tinaukset kyllä pitivät, oli vaan jo vanha syyläri ja alkoi vuotamaan muualta liianmonesta paikasta ettei enää lisää korjaamaminen olisi auttanut. :( Minulla syylärissä ollut nuppineulan pään kokoinen reikä laajeni n. 5cm pitkäksi reiäksi ennenkuin löytyi tervettä materiaalia alta, tinaamalla korjattu systeemi piti hyvin.

Lainaus:

Sisuun laitettiin jotain nestemmäistä paikkausainetta kun vuosi sellaisesta paikasta vanha laho syyläri ettei voinut paikata, hyvin on pitänyt ja Volvolta Turusta sitä hain. suosittelisin kyllä silti tinaamista
Ja noissa kuorma-autoissa on yleensä pelivaraa jäähdytyksensuhteen varsinkin suomen oloissa joten vaikka paikkausaine tukkisikin hieman kanavia niin siitä ei ole merkitsevää haittaa toiminnalle mutta toisin on maastureissa joissa kovassa maastokäytössä monesti on jäähdytysjärjestelmä muutenkin kovilla. (mutaa jäähdyttimessä + kovalla väännätyksellä moottori)

rocky86 12.04.2009 22:35

rockiin laitoin tuota syylärin pakko tököttii ja mystisesti kahen viikon päästä jumi vesi pumppu.
en tiedä sattuko niinki hyvin että lakeri tuli tiensä päähän vai tekikö aine haittaa.
nyt on 303c syyläri paikallaan ja hyvin rokkaa.

juhoke 13.04.2009 16:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 551245)
Ite olen paikannut pienen vuodon, syyläristä (n.3mm reikä) kemiallisella metallilla ja on se ainakin 2 vuotta pitänyt ja yhellä venäjän reissulla eräästä patrollista irtos tuulettimen siipi ja teki sellaisen aika ison holen syyläriin ,paikkasin sen myös kemiallisella matellilla ja kyllä ainakin sen reissun kesti.

Joo se pitää hyvin vieläkin... täytyyki muistaa joskus ostaa sulle sitä kemiallistametallia se tuubi...

stoni 13.04.2009 18:23

forten aineista on hyviä kokemuksia,siellä kun ei ole mitään "rakeita" vaan nestemäinen tavara...

ugly_hj 13.04.2009 19:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juhoke (Viesti 551828)
Joo se pitää hyvin vieläkin... täytyyki muistaa joskus ostaa sulle sitä kemiallistametallia se tuubi...


Eläpä huoli ,ei sun mulle tartte sitä ostaa ,mutta reissuun kannattaa kyllä ottaa,

Finnmerchant 13.04.2009 19:50

ääh mä laitan aina Carlaken engine cooler fix, systeemin jos on pieni ärsyttävä vouto

Bj Andy 13.04.2009 20:37

Ääni crc:lle

Perustelu.
Nestemäisenä helppo käyttää.Hinta.Saatavuus.

Huonoa.
Jos pääsee kone kovasti kuumenemaan niin aine menettää helposti tehonsa eli uudet litkut joutuu laittamaan.

Eikä ole tukkinut vielä lämppäriä,vaikka n.viisi vuotta oon noilla litkuilla kikkaillu.

Ja tosiaankaan eihän nuo oikeaa korjausta korvaa,mutta jos sillä avun saa,ja ongelman toisaalle,niin ei kannata ujostella käyttöä.

Jappi 14.04.2009 16:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja porakone (Viesti 551248)
Oon toistakytä vuotta myyny autokamaa, myös noita syylärinpaikkaustököttejä. Sekä CRC:n ihan nestemäistä että Bar'sin rakeita. Kertaakaan ei ole kukaan tullut huutelemaan että ois tehnyt tuhojaan. Melkeen oon sitä mieltä että noi tukkimiset ja muut ongelmat on siltä ajalta kun oli 'syyläripommeja' ja 'jauhoja' ja 'palasia' - niitä menneiden vuosikymmenien paikkausaineita.

Jos vähän tihuttaa niin oon tarjonnu tota litkumaista CRC:tä ja tota Barsia sitte suurempiin ongelmiin, se tuntus olevan tosi tymäkkää tavaraa. Barsin haittapuoli vaan on se että jäähdytysneste on sen jälkeen sitten sen näköstä ettei kukaan osta sitä autoa :-)

Yksi haljennut kansi korjattiin tuolla Barsin mömmöllä(Nural vai mikäseoli),kansi kesti vuosikausia ja jäi toimivana ajosta korin hapannuttua ympäriltä.Siinä kulkineessa kärsi lämppärin teho,selvästi huomasi kovilla pakkasilla kun ei oikein lähtiessäkään ollut ihmeellinen.

E:Ai niin,appiukko korjasi reissun päällä samalla aineella corollan nestehukan,kotiinpaluun jälkeen avattiin kone tarkempaa tutkimusta varten: Kannentiivisteestä puuttui pari senttiä liekkirengasta...

Rekisteröimätön 14.04.2009 17:22

Varmin keino pitää tinaa ja poltin mukana.
 
Tieltäpoistuttessa parempi pitää mukana tinaa ja kaasupoltin vaikka sytkärin kaasulla toimiva kynämalli jos ei ole muutakaan.
Jäähdytin irti ja pinnat puhtaiksi ja ei kun tinailemaan.
Jos on suurempi reikä jäähdyttimessä niin reiät tukkoon että jää apumiehelle yksi korjattavan lisäksi mistä pitää ylipaineen puhaltamalla jäähdyttimen sisällä ettei kuumat tinat lörähdä sisään.
Näin jouduttiin tekemään itälapin korvessa keskellä ei mitään vuonna 2006.


Sivu luotu: 17:55 (GMT +2).