Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Samurai 1998 jakolaatikosta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57535)

KarvaTurpa 23.03.2009 08:47

Samurai 1998 jakolaatikosta?
 
Jakovaihteiston tiedot kiinnostaisi, mutta en saa selvää mikä jakoaski autossani on.
Luulen, että välitys on ketjulla...onko tietoa asiasta?
Jos se on ketjulla, niin onkohan hidas puoli planeettavälityksellä, kuten Jimnyssä?

Kepistä tätä kuitenkin hämmennetään...

coilyzuk 23.03.2009 09:56

Joo, samantapainen ratkaisu kuin jimnyssä (eli ketjulla), mutta ei kuitenkaan ihan sama jakis.

KarvaTurpa 23.03.2009 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja coilyzuk (Viesti 545525)
Joo, samantapainen ratkaisu kuin jimnyssä (eli ketjulla), mutta ei kuitenkaan ihan sama jakis.


Tiedätkö löytyykö jostain räjäytyskuvia jakikseen?
Jimnyn jakista ilmeisesti ohjataan sähköllä eli eroa ainakin sen verran täytyy olla? Onko tarkempaa tietoa mitä eroa niissä on?

coilyzuk 23.03.2009 12:32

Ei tietoa
 
Ei mulla oikeasti tosta jakiksesta ole muuta tietoa kuin että se oli kevyt heittää sivuun ja että siihen ei edes aussifirmat juurikaan myy mitään

KarvaTurpa 23.03.2009 13:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja coilyzuk (Viesti 545562)
Ei mulla oikeasti tosta jakiksesta ole muuta tietoa kuin että se oli kevyt heittää sivuun ja että siihen ei edes aussifirmat juurikaan myy mitään


Eli laitoit tilalle jonkun toisen laatikon? Mikä sinne kannattaa laittaa, jos mainaa välityksiä viilailla ja onko jotain erikoista huomioitavaa vaihdossa?

raw 23.03.2009 14:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 545541)
Tiedätkö löytyykö jostain räjäytyskuvia jakikseen?
Jimnyn jakista ilmeisesti ohjataan sähköllä eli eroa ainakin sen verran täytyy olla? Onko tarkempaa tietoa mitä eroa niissä on?

Jimnyssä vuosimalliin 2004 asti jakovaihteistoa ohjattiin mekaanisesti kepillä, noin vuonna 2005 sähkölaite tuli peliin...

Mutta enpä osaa mitään sellaista sanoa mistä olisi apua kysymykseen.

coilyzuk 23.03.2009 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 545571)
Eli laitoit tilalle jonkun toisen laatikon? Mikä sinne kannattaa laittaa, jos mainaa välityksiä viilailla ja onko jotain erikoista huomioitavaa vaihdossa?

Lehtijousisamurain jakis menee heittämällä kun ottaa myös noi kiinnityskorvakkeet ja välikardaanin sieltä. Välityksiähän löytyy sitten vaikka mitä.
Noita samurain jakiksia kun ei hirveesti oo tarjolla niin SJ 413 jakis on oikeestaan sama mutta kardaanilaipat (ja -käsijarru) aiheuttaa pientä puuhaa.

KarvaTurpa 24.03.2009 13:27

Kiitoksia.

Kuinkas muuten olette toteuttaneet jakiksen kannatinkumit? Aika heppoisilta vaikuttaa nuo orkkiskumit. Netistä löytyy esim pultti-iskarinkumi-yhdistelmähässäkkää orkkiksen tilalle. Kestääkö tuossa jonkinlainen tarvikekumityyny vai onko ainut vaihtoehto laittaa pitkä pultti ja joka väliin kumit...syökö pultti reikiä suuremmaksi???

Rekisteröimätön 08.03.2011 13:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 545506)
Jakovaihteiston tiedot kiinnostaisi, mutta en saa selvää mikä jakoaski autossani on.
Luulen, että välitys on ketjulla...onko tietoa asiasta?
Jos se on ketjulla, niin onkohan hidas puoli planeettavälityksellä, kuten Jimnyssä?

Kepistä tätä kuitenkin hämmennetään...

Itse tuli myös hankittua 1998 mallin samurai. Miten tuosta jakolaatikosta saa kepin irrotettua? Vaihteen siirto ei onnistu 4H 4L välillä, joten yritin irrottaa jakolaatikkoa, mutta kepin irrotukseen tökkäs homma. Tappi joka yhdistää siirtäjän ja kepin ei lähtenyt irti. onko se pelkkä tappi joka lähtee työntämällä pois vai onko se kierteillä kiinni. miten kepin alapää lähtee irti?

Jande 08.03.2011 16:44

kokeilitko painaa keppiä samalla alas päin, kun yritit kytkeä hidasta puolta.

keppi on kiinni neljällä 6mm pultilla.
mutta jakkis tulee kyllä kepin kans pois. jos ei muuten niin irroita vaikka kuskin puolen kannatin rauta jakolaatikon ja rungon välistä kokonaan, niin saa enemmän tilaa irrotukseen.

Rekisteröimätön 08.03.2011 18:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jande (Viesti 747414)
kokeilitko painaa keppiä samalla alas päin, kun yritit kytkeä hidasta puolta.

keppi on kiinni neljällä 6mm pultilla.
mutta jakkis tulee kyllä kepin kans pois. jos ei muuten niin irroita vaikka kuskin puolen kannatin rauta jakolaatikon ja rungon välistä kokonaan, niin saa enemmän tilaa irrotukseen.

Jakolaatikko on nyt tallissa. Piti ottaa kepin kanssa koko laatikko. On vain kaikki paikat jakiksessa niin jumissa, että piti tehdä tovin aikaa töitä, että sai kepin irti. Huomenna täytyy ruveta aukaisemaan koko jakis, että näkee mitä se sisällään pitää.

Olisiko jollain varaosa numeroita tai tietoa mistä ko. jakikseen saa stefat ,laakerit ,tiivisteet? Mitä tuollaisen jakiksen remontissa kannattaa vaihtaa muut kuin laakerit, stefat ja muut tiivisteet.

KarvaTurpa 08.03.2011 19:50

Kyllä se keppi ihan helposti irtosi kun kerran jouduin ottamaan irti. Minusta se on originellinakin hieman taitolaji saada hidas puoli päälle (kuten tuossa jo aiemmin vihjattiin). Pitikö sitä nyt painaa vai siirtää aavistus apumiehen puolen suuntaan ja sitten heitää silmään. Meni kotvanen, ennen kuin se oppi sujuvasti siirtämään:D.

Suska98 09.03.2011 17:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 545541)
Tiedätkö löytyykö jostain räjäytyskuvia jakikseen?
Jimnyn jakista ilmeisesti ohjataan sähköllä eli eroa ainakin sen verran täytyy olla? Onko tarkempaa tietoa mitä eroa niissä on?


Löysitkö räjäytyskuvia jakikseen?

Palex 09.03.2011 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 747464)
Mitä tuollaisen jakiksen remontissa kannattaa vaihtaa muut kuin laakerit, stefat ja muut tiivisteet.

Välitykset! :D


Sivu luotu: 08:01 (GMT +2).