Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj 61 takaiskarien kiinnitys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56942)

Pluto 07.03.2009 15:22

hj 61 takaiskarien kiinnitys
 
onko kellään kokemusta tai jopa kuvia hj-61:sen takaiskarien kiinnitysputken korjauksesta? siis en, joka on runkopalkkien välissä.melko heppoista tekoa muuhun runkoon nähden.nyt on nimittäin käynyt niin että ko. putki ruostui puhki molemmista päistään.joten se otettiin iskareiden kanssa irti.auto kulkee siis vain lehtijousien varassa;) lähinnä kyselen siis uuden vastaavan putken tekemisestä että pitääköhän olla samanlainen eli ns.mutkaprofiili vai kelpaako suora putki/palkki.ja miten tarkka iskarien paikka ja kulma on?

ja sit että jos itäsuomesta löytyisi offipalstalainen joka sen osaisi korvausta vastaan hitsata hyväksi.

Rytö 07.03.2009 20:53

Lykkäät vaan jotain vaikka suoraa palkkia pätkän siihen runkoaisojen väliin hitsillä kiinni ja vaimentimien yläpäät haluttuun kohtaan kiinni... vaimentimia kallistamalla liikkeet sopivan pituisiksi

Luigi81 08.03.2009 01:11

Mä laitoin vaan sopivan kokosen vesiputken oäät hitsattuna runkoon. Putkeen sitten tapit hitsaten joihin iskarit kiinni. Hyvin toimi

Pluto 08.03.2009 16:38

eli ilmeisesti sillä kulmalla ei ole hirveästi väliä mihin iskari tulee?jos nimittäin laittaa ihan suoran palkin siihen runkoaisojen väliin niin hiukan loivempaan kulmaan jääpi iskarit.

entäs sitä hitsaajaa,löytyykö?

Joske 08.03.2009 19:00

Loivempi kulma iskarissa=pidempi liikevara akselissa

-Sakke- 08.03.2009 22:54

Osta kone
 
1 Liiteet
Siinä vaiheessa kun kyseinen käivärä irtoo, on muuallakin rungosta jo niin paljon kuppaa että suosittelen hitsauskoneen ostoa. Minä en ainakaan tunne yhtäkään joka ajaisi HJ:lla jolla ei olisi hitsauskonetta.

Ja saman tien

landruiseri 09.03.2009 08:38

offtopic, mullon hj61 ja omistan hitsikoneen, mutta hitsata ei tätä yksilöä tartte :D ainakaan muutamaan vuoteen vielä

baxxter 09.03.2009 08:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 540567)
Loivempi kulma iskarissa=pidempi liikevara akselissa

Loivempi kulma iskarissa = pienempi vaimennusteho iskarissa

Joske 09.03.2009 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 540749)
Loivempi kulma iskarissa = pienempi vaimennusteho iskarissa

Tottahan se tuokin on.

_kekkula_ 10.03.2009 12:17

Mulla muutamia kuvia profiilis. Laitoin vaan rhs poikki palkin rungon väliin, koko muistaakseni 60x30 ja noin 3mm seinämällä. Iskari kulmat iha arvalla laitoin ja hyvin pelaa tai sanotaank että riittävän hyvin :)

Viipo 10.03.2009 13:52

en muista minkä kokosta vesijohtoputkea sattu nurkissa olemaan, mutta meni nätisti lekan kanssa entisen iskariputken paikalle rungon rei'istä läpi. joku 36mm tai 42mm tais olla ulkohalkasijaltaan.

Korpikumpu 13.11.2009 14:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 541184)
en muista minkä kokosta vesijohtoputkea sattu nurkissa olemaan, mutta meni nätisti lekan kanssa entisen iskariputken paikalle rungon rei'istä läpi. joku 36mm tai 42mm tais olla ulkohalkasijaltaan.


Itse tuli kaverin kanssa sama homma tehtyä tuossa kesällä. Oli kyllä puhtaasti läpimätä. Hyvä kun jälkikäteen tulee tarkistettua miten olisi kannattanut tehdä.

Itse tuli siis laitettua kohtuullisen paljon tuhdimpaa putkea siihen tilalle, mutta ei saatu niitä vanhoja putken pätkiä rungon rei'istä pois. Päälle vaan ja oottelemaan, että kestääkö hitsi. Kyllähän tuo tuntuu kestävä. Kai...


Sivu luotu: 23:05 (GMT +2).