Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hydro assist (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56787)

Nutti 03.03.2009 19:15

hydro assist
 
onko joku kokeillut katsastaa hydro assistillä? blazerille on tulossa hydro assist kun rahaat riittää, mut nyt mä alkan miettiä jos katsastus onnistuu sen kanssa...se tulee samalla paikalla kun ohjausiskunvaimenti mutta voi olla että mä pitäs hitsata ja vahvistaa kiinnistykset.

Rytari 03.03.2009 19:18

kuinka sulla tulee ohjausikari kiinnii siihen raidetankoon, sitä pulta on huono vahvistella mitenkään, akselin korviahan voit hitsailla kyllä vahvemmiksi...

hydro assitissa ei pitäisi olla mitään kun siinä kuiteskin säilyy se alkuperäinen, mekaaninen yhteys pyöriin, se tunkkihan on vain lisänä.

Nutti 04.03.2009 14:24

eli raidetankoon ei saa hitsata mitään?

Rytari 04.03.2009 14:37

jep, ohjausosia ei saa hitsailla....

karjalai 04.03.2009 14:38

Katoppa tuo tuore keskustelu, jos siitä olisi apua: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29336

Nutti 04.03.2009 16:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 539234)
jep, ohjausosia ei saa hitsailla....

voi prkl! monta d60 ei oo mitään ohjausiskunvaimenti kiinnistys...mitäs jos mä hitsan kiinnistykset sinne niin hyvin että se näyttäis olla alkuperäiset kiinnistykset? :D ei ne täällä suomessa tietää nii paljon jenkkiautosta, voi onnistuu

Jare 04.03.2009 19:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nutti (Viesti 539265)
voi prkl! monta d60 ei oo mitään ohjausiskunvaimenti kiinnistys...mitäs jos mä hitsan kiinnistykset sinne niin hyvin että se näyttäis olla alkuperäiset kiinnistykset? :D ei ne täällä suomessa tietää nii paljon jenkkiautosta, voi onnistuu


Nii siis kyllä sä akseliputkeen saat hitsaa ohjausiskarille korvakkeen, mutta siis raidetankoon tai kääntövarsiin et saa mennä hitsaileen! Raidetankoonhan on melko helppo tehdä puristuspanta, johon sitten kiinnittyy se ohjausiskarin toinen pää....tai siis sun tapauksessa ilmeisesti se hydro assistin sylkky.

Nutti 04.03.2009 22:20

1 Liiteet
huhu, nyt mulla on taas vähän vaikea ymmärtää suomea, se sana "puristuspanta" meinaatko tämmönen klemmari? (kuva) jos meinaat semmonen, se varmasti ei kestää pitää paikalla hydro assistin sylinteri...sori nyt kun en ymmärrä 100% suomea :(

Jare 04.03.2009 22:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nutti (Viesti 539416)
huhu, nyt mulla on taas vähän vaikea ymmärtää suomea, se sana "puristuspanta" meinaatko tämmönen klemmari? (kuva) jos meinaat semmonen, se varmasti ei kestää pitää paikalla hydro assistin sylinteri...sori nyt kun en ymmärrä 100% suomea :(


Yes sir! Just tuossa klemmarissa on se idea mitä ajoin takaa, mutta toteutus tarvii olla tietysti järeempi hydro sylkylle. Eli esim. jyrsit / teetät tangon päälle sopivat kappaleet, joka puristetaan pulteilla tangon päälle, niin jo luulis kestävän. Eli jos on joku tuttu töissä jossain metalli pajassa, missä on jyrsin, niin eiköhän ne saa sulle sellaisen tehtyä. Nii ja ku hetken miettii vaikka halkaistua ainesputkea ja siihen korvakot kylkiin, niin voihan tuon itsekkin tehdä rälläkän, poran ja hitsaukoneen avulla. Jyrsimällä tulis vaan komeempi ja alkuperäisemmän näköinen;)

swamber 04.03.2009 22:46

1 Liiteet
Oisko tosta kuvasta apua.

HeikkiH 06.03.2009 12:12

Tossa yks versio aiheesta. Tuollainen panta pysyy paljon paremmin kiinni, vaikka siinä ei ole kuin neljä (esim M10 ruuvia), johtuen pinta-alasta jonka ne puristavat kiinni raidetankoon vrt neljä U-pulttia.

Tuo on tarkoitettu iskarin kiinittämiseen akseliputkeen, sylinterin pää vaatii järeän korvakon että kestää käytössä.

http://www.diy4x.com/images/Razorbac...k%20mounts.jpg

Ja tuossa saman firman korvallinen sylinterin kiinittämiseen Dana 60:sen kopan ruuvien alle:

http://www.diy4x.com/images/rammount.JPG

http://www.diy4x.com/main.htm


Sivu luotu: 23:44 (GMT +2).