Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Bandvagn (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56535)

solihull 23.02.2009 20:11

Bandvagn
 
Tervehdys!
Onko porukalla kokemusta Pankuista? Löytyykö sieltä miten hitaita pykäliä ja vissinkin vain yksi peruutusvaihde?
Onko koppi ihan vain bolt on kiinni alustassa. Miten perävaunun veto on toteutettu ja se ilmeisesti toimii vain ihan pienissä nopeuksessa?
Onkohan noita saatavana halpaan hintaan mistään muualta kuin RUOTTISTA, jossa kaikki on halpaa vai mitenseoli?

TT

Yölento 23.02.2009 20:38

Ihan äkkiä ulkomuistista sanottuna 3 tai 4 eteen ja 1 taakse, automaatti, takaosan veto on kyllä koko ajan päällä, kardaani välissä. Kajaanissa olleissa ainakin oli Fordin V6 kaasariversiona. Nippelitietona: keskinivelen jousten vuoksi saa kivasti kaatumaa vaikka suoralla tiellä.

sisua45 23.02.2009 22:19

Vanha malli, BV 202, on volvon työntötanko nelosella. B18 tai B20, en muista kumpi. Näitä pitkä nokkaisia saa suhteellisen järkevään hintaan.

Uudemmassai mallissa, BV 206, on fordin V6 tai MB 300D. Vehje on tylppänokkainen, ja vielä aika kallis ostaa. Oliko näissä roverin kasia myös, vai sekotanko nasuun?

Enempi tietoa saat googlettamalla. :D

Rak 23.02.2009 23:14

BV 202:sta löytyy B18 ja B20 moottreilla. 203:kin taitaa löytyä

Vanhemmissa on simpukkaohjaus ja uudemmissa orbitrol

Kuten mainittua, takavaunu vetää koko ajan, omat kokomukset rajoittuu 202:seen orbitrolilla, kova laatikko, 4 eteen 1 taakse, tietty hidas ja nopea puoli löytyy ja sitten takaveto :D

Eli loota/jakovaihteisto on välityksiä ja ulosotossa olevaa hydraulipumppua(kierrättää lootaöljyä lämmönvaihtimessa) lukuunottamatta oletettavasti sama kuin muissa nelivetomaastovolvoissa.

Kulkee sopivan hitaasti ihan vakionakin, huiput tais jäädä johonkin viidenkympin tietämille.


Hmm, kun lunta on tullut niin sitähän vois harkita pientä ajelua kun tuli asia esille :D

solihull 23.02.2009 23:47

Siis voimalinja on suunnilleen niinkuin maastureissakin. Mites toi PVO, onko se järkevässä paikassa ja paljonko sieltä voi kutitella tehoa ulos? Siis hytikkapumppuhan on vakiona PVO:ssa kiinni. No, senhän voi siirtää ottamaan voimansa jostakin muualta...
Pyöriikö tuo PVO laatikon mukaan vai tuleeko suoraan kytkinakselia pitkin?

TT

Yölento 24.02.2009 08:10

Sisua45:lle : Nasuissa oli ensin 3.5 ja 3.9 Roverin kasi. Siis bensaversioissa. Sittemmin oli GM:n 6.2d.:cool:

Rak 24.02.2009 10:25

Korjataan tuota pumppujuttua sen verran että se pumppu on ulosoton tilalla jakiksen perseessä(suoraan taakseppäin, tilaa on mukavasti), pyörii päävaihteiston mukaan.

Orbitrolille on oma pumppu kahdella kiilahihnalla edessä.

Ja tää koskee edelleen 202/203:sia.


Sivu luotu: 00:58 (GMT +2).