![]() |
Defender Td5 vai vanhempi?
Defender-kuume ei tunnu laantuvan, joten täytynee hankkia sellainen.
Jos puhutaan noin 10 - 15 vuotiaasta pelistä, niin kumpaa suosittelisitte moottoriksi. Viitoskoneista Td5:sta vaiko sen edeltäjää nelisylinteristä Tdi 300? Td5 on tuttu II koppaisesta Discosta, eikä ole pahaa sanottavaa. Onko mitään syytä haksahtaa vanhempaan koneeseen? |
Molempi parempi
Tässä omia kokemuksia ja mielikuvia, ei välttämättä mitään totuuksia. Tdi mittarissa n 500 tkm ja Td5 150 tkm
Td5 + tehoa enemmän + ei nokkahihnahuolia + pidempi huoltoväli - työläämpi öljynvaihto - sähkökeskus apumiehen penkinalla (ei syviä sukelluksia) - sammuu herkemmin tyhjäkäynnin tuntumassa - meluisampi? Tdi300 + perinteinen diesel (yksinkertaisempi ruiskutusjärjestelmä) + parempi vääntö tyhjäkäynnillä - nokkahihna - lyhyempi huoltoväli Tyytyväinen olen kyllä ollut molempiin... |
Td5:
- kivikossa epämukavampi, sammuilee herkästi - pakkasella "omat jutut", ei välttämättä paras metsässä niinä päivinä - sähköisesti ohjattu ja EGR-varustettu (helposti poistettavissa) + voimaa "happipaikoissa" kun poistettu "turhat" osat pakoputkesta + kone ja vesipumppu ikuisia + ei savuta, eikä kärytä + kuolee laakista, ei kannata edes yrittää "mettäremontteja" 200/300Tdi - haisee ihan vanhalle mersulle tyhjäkäynnillä - jakopään koppaan tehtävä muutos, jotta saa sinne ahtopainetta!!! - Arabit rakentaa öljynporaustelineen auton parkkipaikalle (poistumisen jälkeen) - laturin hihnankiristimen laakerit kulutustavaraa + kansipahvit kestää, varsinkin 200:lla (vesipumppu lohkon alareunassa, ei haittaa pikkuvuodot) +100varma mylly, vääntää alhaalta, menee "vakiosäädöillä" kierroksilla polvilleen + ei sammu ihan helpolla + saa korjattua mettässä, voi ajaa vaikka 3:lla (jopa 2:lla) pytyllä, kunhan saa käyntiin + savuttaa sairaasti tyhjäkäynnillä, joten hyttyset(kin) pakenee + saa tarvittaessa "tuunattua" 2,8L ja siitä kikkaailemalla kunnon WOIMAmoottorin Oma mielipide: 90" Tdi ehdoton "kikkailukone", 110" Tdi maastobussi ja Td5 sopii muihin LR tuotteisiin ja 130" maantiejunaan... |
Lainaus:
Lisäsin pari omakohtaista kokemusta tuohon 300Tdi sarakkeeseen. |
Tuohon alapään vääntöön, 2400 kierroksen nytkähdykseen ja voiman puutteeseen on tullut tehtyä korjauksia jonkin verran.
Ottakee yhteyttä rohkiasti jos kiinnostaa. nyt siis puhun 02-04 vuoden peleistä. Voin antaa yhden ukon numeron joka antaa vaikka kokeilla autoa pääkaupunkiseudulla. 040-577 3445 |
200TDi:n selkein etu muihin on ettei tarvi kuin sammuttimen johdon.
Kaikki muu sähkö koneen ympärillä on aika turhaa ja aiheuttaa vain murhetta. Tämä nyt vain raa-an offikäytön kannalta... Tehoeroa ei juuri ole 300:n, 300TDi:ssä EGR poksi. Onko tuosta etukannen paineistuksesta jossain juttua enemmän ? Tällä kai haetaan kammen stefan kestoa ettei öljy tihku remmin puolelle.. ? |
Sivu luotu: 07:19 (GMT +2). |