Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeroon lukot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56345)

Givelä 19.02.2009 10:33

Pajeroon lukot
 
Eli mitä mieltä ihmiset on jos hitsaan pätkä pajerosta kummankin perän lukkoon?
Kysymys sitä varten että jokainen saa sanoa mielipiteensä asiaan, jonka jälkeen ehkä itsekkin tulen järkiini enkä hitsaa niitä.

L-200 19.02.2009 10:36

Ja sen jälkeen on turha koittaa sitä konttorille enää.

Toisekseen, menee tolkun jäykäksi metässä, ei sitä lukkoa aina tarvitse päällä pitää.

Givelä 19.02.2009 10:48

No?
 
Pajeroon ei vissiin oo saatavana kitkalukkoja?

Rompe1 19.02.2009 10:50

Hä?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Givelä (Viesti 535172)
Pajeroon ei vissiin oo saatavana kitkalukkoja?

Eix siin oo kummassakin etuovessa, ja taka ovessakin lukot???:D
Meinaax et pallero tarvii oikein lukkojakin???:eek:

Givelä 19.02.2009 10:54

No tota.
 
Lukkoja ei ole kuin etuovissa, kyseessä pätkä pajero :D

jupe69 19.02.2009 10:55

on siellä kitkalukko takana.kemppi lukot kannattaa unohtaa.

Givelä 19.02.2009 10:59

En usko.
 
Ei siellä takana oo minkäänlaista lukkoa. Tosi ilosesti jakaa kevyempi pyörä.

Rompe1 19.02.2009 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Givelä (Viesti 535179)
Ei siellä takana oo minkäänlaista lukkoa. Tosi ilosesti jakaa kevyempi pyörä.

Sit on kitkat karkuteilla....:rolleyes: Oiskoos joku rasvannu???:D

Givelä 19.02.2009 11:03

Joo
 
No siitä en tiiä, mut veikkaan ettei sitä lukkoa löydy sieltä ees öljyn vaihdolla.

jupe69 19.02.2009 11:04

eli sen voi testata siten et ku toinen rupee sutiin niin vedät vähä käkkäriä ni pitäs toisen ottaa kiinni.sitä pystyy myös kiristään sitä kitkalukkoo mut murikka täytyy ottaa alas.niin ja siellä täytyy olla lukkoperään tarkoitetut öljyt se ei normaali peräöljyllä toimi.

Givelä 19.02.2009 11:08

Totta.
 
En tiedä mitkä öljyt siel on koska auto ei mulla ole ollut kun viikon. Mutta sen lukon kiristämisestä voisit valaista?
Päteekös sama homma 2,5tic pajeroon, pihassa sellainenkin muttei pätkä ja vm.91. Kummassakin on lukkot kateissa.

jupe69 19.02.2009 11:13

ihan ekaks kannattaa vaihdattaa molempiin lukkoperään tarkoitetut öljyt ja jos se ei auto ni sit vasta alkaa kiristään sitä kitka lukkoo.yleensä se öljyn vaihto auttaa 85% tapauksissa.kyllä mä ne ohjeet sit tuolta arkistostani voin kaivaa ja laittaa vaik sähköpostilla sulle kuhan vaan saan ton skannerini taas pelittään.

Givelä 19.02.2009 11:18

Selvä
 
Vaihdan tänään ne öljyt sinne ja katon et auttaako, mut kun kerkiä/viitsit niin voisit laittaa niitä ohjeita eli: repe19903@luukku.com

jupe69 19.02.2009 11:25

ne löytyy varmaan ihan googlettamallakin "pajeron kitkalukon kiristys" mut jos ei löydy ni laitan jossain välis tuleen.

Givelä 19.02.2009 11:41

Tämä selvä

sumpe 19.02.2009 13:03

Ensi töiksesi ota perä murikka pois ja pura se niin näet mahdollisen vian elikkä kitkalevyt on syönyt itselleen kolon sinne perään jolloin ne ei pääse joustamaan eikä liikkumaan sitä mitä tarvii.Rohviilissani on moisesta kuva.Kemppi pitää!!!!

jupe69 19.02.2009 13:44

joo kyl se avata kannattaa jos ei öljyillä miksikä tuu.kyl mä sen kempin silti jättäsin jos meinaat sillä normaalisti tiellä ajella,mut jos pelkkä metsävehje on ni sit se kemppiki on varteenotettava vaihtoehto.

Givelä 19.02.2009 15:22

Kyllä sillä enimäkseen metässä meennään, mutta kyllä tielläkin pitää ajaa. Kilvellinen vehje kuitenkin kyseessä.

L-200 19.02.2009 15:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Givelä (Viesti 535233)
Kyllä sillä enimäkseen metässä meennään, mutta kyllä tielläkin pitää ajaa. Kilvellinen vehje kuitenkin kyseessä.

No jos kerran leimapeli niin silloin kemppilukot on pois suljettu vaihtoehto, ei oo lailliset tieliikenteessä.
Saapi noihin paineilmatoimisia lukkoja taakse ja eteenkin, mutta ei ne lukot tee tietä onneen....

Rekisteröimätön 19.02.2009 16:47

Niin ja 2-Gen pajerossahan on mitsun 100% tehdaslukkoakin, joka on myös paineilmatoiminen. Jos sellaisen akselin/perän saa jostain, niin sekin on yksi vaihtoehto.

juhoke 19.02.2009 17:58

kysy nimimerkiltä jussukka85 , sillä oli pätkäpajero aika pitkäänki ajossa kemppi sekä edessä että takana ja napalukoissa.

L-200 19.02.2009 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 535257)
Niin ja 2-Gen pajerossahan on mitsun 100% tehdaslukkoakin, joka on myös paineilmatoiminen. Jos sellaisen akselin/perän saa jostain, niin sekin on yksi vaihtoehto.

siellä o sähkölukko eikä paineilmatoiminen lukko
SS-vaihteistolla olevissa autoissa etuakselin kytkentä on alipaineella, muutoin normaalisti mekaaninen kytkentä

Janex 19.02.2009 20:55

On mahollista että on kitkalukko takana tai sitte ei. Mulla ollu kaksi -88 vuoden pätkäpajeron perää osina ja toisessa oli kitkalukko ja toisessa avoin perä. Kemppilukko ihan hyvä ratkasu taka-akselille,jos ei aja talvella (pyörähtää tosi helposti lukko päällä pätkä vielä herkemmin ku pitkä) ja on toinen perä heittää katastukseen. Kestää kyllä ja toimii varmasti, eikä syö rengastakaan niin pahasti ku vois kuvitella. Eteen en kemppiä suosittele... menee tosi jäykäksi ohjata ja tehostaja ei kauaa kestä.

tepa250d 19.02.2009 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 535272)
siellä o sähkölukko eikä paineilmatoiminen lukko
SS-vaihteistolla olevissa autoissa etuakselin kytkentä on alipaineella, muutoin normaalisti mekaaninen kytkentä

missäs se sähkö moottori on siinä taka akselissa on:confused:

Givelä 20.02.2009 01:09

Minkä lainen/miten pitää vakio kitka lukko jos se toimii. ja jos sitä ei ole kiristetty?


Sivu luotu: 05:27 (GMT +2).