![]() |
Onko Kingcappejä tehty 4Paikkasena
Eli kyseessä D21 korimalli
onko näitä saanut joskus nelipaikkaisena eli pari kääntyvää istuinta takana? olis kiva tietää et saisko omaan pari lisäpaikkaa..ilmeisesti verotus muuttuu sitten Maastohenkilöautoksi vaiko? |
Mä toin jokunen vuosi sitten saksan maalta pari vm.91-92 ja niissä oli molemmissa ne tosipienet taka istuimet. Konttorilla sanottiin ettei saa rekisteröityä kuin kahdelle olisi joskus aiemmin onnistunut kuulemma rekisteröidä neljälle. En sitten jaksanut asiaa sen enempää selvittää kun ei siellä pystynyt istumaan ketään jolla on edes jonkun laiset hartiat. Penkithän on poikittain etupenkkien takana kylkiä vasten. Tosin maahantuonti rekisteröinneissä ei niitä istuimia käsketty poiskaan ottaa, eihän pakettiautossa kai saisi olla mitään penkkejä etäisesti muistuttavia systeemejä lainkaan. Ehkä ne "tyynyt" ei katsurinkaan mielestä vaikuttanut siltä että niissä oikeasti voisi ketään matkustaa.
|
Silloin kun itsellä oli tuo d21 koppanen kc, kävin katsastusasemalta tiedustelemassa mahdollisuutta asentaa nuo lisäpenkit. Sanoivat että niitä ei saa olla, aikoinaan esim. sähköyhtiöt on saanut käyttää noita tilapäiseen kuljetukseen, ja yksityiselle myytäessä nuo penkit olisi kuulemma pitänyt poistaa:confused: ,mutta onhan noita aina välillä myynnissä.
|
No asian on harvinaisen selvä..ei siellä kyllä kukaan ois mahtunu,paitsi muksut kun vähän vielä kasvaa.noh sitä varten on emännällä farkku..
Kiitos selventävistä vastauksista.. Haudataan haaveet:) |
Työkaveri osti joitakin vuosia sitten ruttu tukusta sellaisen 4 paikkaisen ja laittoi kuntoon,konttorilla meinasivat et takaa istumet pois mut ei sit tarvinnut ku on kerran hyväksytty.Nykyään se auto on tiettävästi ahvenanmaalla.
|
....helpompi katsoa henkilömalli suorilla. Viime vuonna oli nettiautossa neljän hengen Hiluxi myynnissä, mutta oli jo aika loppuun ajeltu, kuten arvata saattoi.
|
taisipa tässä joku aika sitten olla myös ln110 hiluxi xtracäpillä 2+3:sena että kyllä sitä on kaikkea joskus saanut tehdä
E: http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/2380432 aika hupaisan näköinen peli kun on nuo takapenkit tuolla lavalla :D |
|
Minulla takapenkit. Lapset tykkäävät istua.
Kyllä aikuinenkin on siellä hätätilassa istunut, esim. mettäreissulla. Rek. otteessa. kuljettajan lisäksi 2 hlöä. |
Lainaus:
Ihan tavallinen jatko-ohjaamo malli johon on aikoinaan tehty lisäpenkit taakse. Toi on samanlainen mikä isä-ukolla oli aikoinaan ennenkuin vaihtoi uuteen kc:hen. Lujia kamppeita noi D21:t, ruostuvat vain rungosta ja lavoiltaan ja korin alareunoista, kuten kaikki jo tuohon ikään ehtineet sotaratsut tuppaa olemaan. |
Lainaus:
Mitä meinaat tolla jatkoohjaamo mallilla,mun mielestä kaikki d21:set on tollasii.vaiko olenko väärässä? |
Lainaus:
|
Löytyy 4-vetoakin sillä samalla lyhyellä hytillä kuin takavetoa. Tosin ei niin yleinen kuin takavetoisissa. Mites onko jotain estettä rekisteröidä tuollainen double-cap mallinen huoltoautoksi, eihän sillä istumapaikkoja lisää saa. Huomasin vaan silloin kuin toin pari avolavaa saksasta että kaikki asiallisen näkoiset laitteet oli aina noita double-cap malleja, enkä niitä sitten tuonut kun piti saada rekisteröityä pieniveroiseksi eli pakuksi, eikä silloin ollut vielä huoltoauto buumia niin ei tullut sellainen vaihtoehto mieleenkään.
|
Nyt kokeiltiin muuttaa mazda b2600 2+2 paikkaseksi mutta ei onnistunut. alkuperäinen"tilapäis" penkki takana. Ei täyty nykypäivän vaatimuksia. Huvittavinta on kuitenkiin että vyöt löytyy 5 hengelle. Onneksi on sentään 2+1 rek.
|
mulla itellä on D21 vm-90 kinkaappi 2+3 paikkasena. kuulema jossainpäin suomea ollu konttorirotta joka hyväksyny sen anattpmikälie pykälän mukaisen lisäistuimen 3 hengen tilapäistä kuljetusta varten. turvavöitä ei ilmeisesti saa asentaa kun ei ne täytä tirektiivejä...
elopaino on pitäny nostaa 1800kg et saa sen jakkaran ja sattumoisin sama raja on 80 läpyskälle takaluukkuun. tosin mulla se jostain syystä on kiinni varmikatteessa liiterin nurkalla... ostaessa oli liikkeessä 2+2 paikkanenki vieressä myytävänä alkuperräisillä lisäjakkaroilla. itellä tyttäret matkaa siellä tarvittaessa ihan mukavasti eikä pitemmälle reissulle voi suositellakaan ku keskenkasvusille... |
Mul oli muutama vuosi sitten Taro 2.4 D -90 2+3
4X4 sondercabine eli pitkähyttinen, Pakettiautoksi rekistöröitynä takana oli vaan vakiona olevan ylä "pehmusteen" lisäksi alaosassa kippaava pehmustettu vaneri. Omamassa oli jotakin 1860 kg ja se oli saavutettu ku oli laitettu aika paksua peltiä lavakaukalon tilalle lavan reunoihin ja alaosaan. Ostohetkellä oli vaan aika karussa kunnossa eli ruoste oli päässy iskemään. Harmittaa ku menin luopuun sit siitä :(
|
Sivu luotu: 00:56 (GMT +2). |