![]() |
Moottoriöljyt C303:een
Olen tässä etsinyt infoo mitä öljyä pitäis käyttää tuossa C303:n koneessa. Volvon omat smörchemat sanoo eri lukuja eri vuosina, joista viimeisin vuodelta 2005 ehdottaa 5W30 synteettistä öljyy. Kaveri kuitenkin suhtautui hieman epäilevästi tuohon synteettisyyteen, joten haluisin mielipiteitä teiltä täältä..
Mitäs Volvo-miehet itse käyttää? |
Itse itselleni vastaten: Delvacit ostettu, toivottavasti niillä pääsee..
|
Tiesithän että Delvac on pesevä diesel moottori öljy? Vanhassa bensakoneessa saattaa lähteä paskat liikkeelle. En halua maalata piruja seinälle, mutta näin saattaa käydä. :cool:
|
Mulla on kopperossa samaa Mobilin Delvac:ia mitä kaatelen frouvan nokikattilaankin, sitä kun tulee ostettua aina 20litran pönttö. Ööre ööre...
|
Lainaus:
Kun kysyin myyjältä, että eikös tuo ole diesel-koneisiin, niin hän vaan kuittasi asian sillä ettei Mobil tee bensa-versioo erikseen kun tuossa on parempi joku painekestävyys tai miten se nyt menikään.. |
10W
Jos talvella ajelet niin otsikon mukaista oilia eikä mitään delfukkia, ohjurinkumit itellä aikanaan kovettu moisesta liemestä... savuu sinistä kuin vaarin warresta. hyi
Viimmeisimmässä tapauksessa syntinen 5w-40 = liian juoksevaa, meni kone vaihtoon, kolisi! Vaihtokoneeseen sitten tais olla 20w-40 mineraali ööliä toimi hyvin ja pysyi sisällä. mihinkään kohtaan voimansiirtoonkaan en suosittele syntisiä tiivisteet EI tahdo pitää! Ajelin noin 60000km omallani. kokemuksia keräten |
Joo 10W:tä toi delvuc onkin.. Ja pänikässä lukee, että sekä diesel- että bensakäyttöiseen kalustoon.
|
Sivu luotu: 14:09 (GMT +2). |