![]() |
|
Vihree Suzuki projekti (1.9TD)
Suzuki Sj410 on ollut projektina hetken aikaa.
Ostokunnossa. Muutaman kerran käytiin metsässä vakiokuntoisena ja todettiin että sehän on ihan hirveä laitos :) Sitten tehtiin vakioakseleihin soa ja taas käytiin metsässä ja meni pikkasen paremmin mutta kyyti oli kamalaa ja kone voimaton välityksistä puhumattakaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15637 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15636 Seuraavaksi tein isommille renkaille tilaa ja palkkihelmat . Aika paljon sai pohjaakin paikkailla yms. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11988 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11990 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11987 Keksin myös että hj-60 akselit olisi hyvät suzukin alle niin ei sitten kaadu niin herkästi ja kestääkin jotain. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17064 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17063 Etuakseli siirtyi 7cm edemmäksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17062 Etupää kolmiotukivarrella. Taka-akseli tuli aluksi lehijousilla mutta muutetaan ehkä myöhemmin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17061 Panhardtti . Toisessa päässä suikan lehtijousen pusla ja toisessa työntövarrenpää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17060 Putket tuli 60mm 4mm seinämällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17059 Tuon palkin kiinnitystä runkoon joutuu ilmeisesti vielä vahvistaan ettei repee hitsisaumojen vierestä? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17058 Alkuperäinen kone ja päävaihteistokin on jo hukattu ja tilalle tulee jotain muuta. |
Pientä etupään testailua. Jouset on Fiat 127n ja ne on päistä kiinni vaijerilukoilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17600 Laskee sopivalle korkeudelle kun saa tekniikkaa paikalleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17601 |
Hienon näköstä. Olen suunitellu omalle suzukille samaa alustaa. oletko mitä renkaita ajatellut pistää alle?
|
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.
|
Minkä koneen meinasit istuttaa keulille?
Ite laitoin takaveto Isuzun 2.2 Dieselin ja saman paketin vaihteiston niin tuli tosihyvät välitykset vakio jakolaatikon kanssa. Saman tapasen alustan rakentelin kanssa, iskareita vaille valmis alkas oleen. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840 Tuossa on rojektilinkki minun "Izukista" |
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Täytyy koittaa renkaita sitten käytännössä. Pienemmilläkin gummeilla varmasti etenee jotenkin.
Etuvetosen vaihdelaatikosta hitsataa tasauspyörästö lukkoon ja vetarilta vedetään veto jakikseen. Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin. Autoa rakennetaan vain halvaksi hupilaitteeksi joka pitäisi saada pikaisesti ajokuntoon ja jos 1.3sen 75hv ei riitä niin sitten kone myöhemmin vaihtoon. On se ainakin puolet kevyempi kone. |
Lainaus:
|
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä. se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
on noita tehty takaveto asennuksena jo montaki ;) tossa on mun auto KE70 corolla ja 3S-FE kone esim. http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu001fo0.jpg http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu005fi4.jpg |
ei olisi ensimmäinen pikkukone toi corollan 1.3 mistä toi naapuri löytää riittävän tehon....
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img455627.jpg |
Ei ole paljoakaan tapahtunut vähään aikaan kun on ollut keuhkokuume ja korvatulehdus molemmis korvis. Tänään sai kuitenkin ohjausta vähän valmiiksi.
Ohjaustehostin ja high steer ohjausvarret. Kardaanin sovitepalatkin on valmiina. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20104 Simpukan kääntövarresta tuli niin lyhyt että joutu laittaan raidetankoon ohjausvarsi kiinni että kääntyy täydet. Tuli kuitenkin hyvä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20103 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20102 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20101 Navat pitäisi vielä kääntää. |
High steer ohjausvarret kun vaihoit niin vanhat jäi ylimääräisiksi ? Kiinostaisko vaihto toyotan ohjaus / rairetankoon ?
|
projekti
ajan ja miettimisen kanssa tulee hyvä suikka
|
Kone paikoillaan. Tasauspyörästö kempattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21564 Huonoja kuvia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21562 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21561 Vaihteistojen välisestä akselista tuli aika pitkä ,73 cm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21563 Tänään tuli sitten ensimmäiset testiajot suoritettua. On se kyllä aika kamala ajaa noilla olkatapin asennoilla ja ilman iskareita. Vaihteet tuntuu ihan sopivilta , nopeen puolen nelosella menee jotakuinkin samaa vauhtia kuin normi henkilöauto ykkösellä. Hidas puoli onkin sitten hidas. Rumakin vielä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21560 Vielä on paljon hommaa mutta on sentään jo ajokuntoinen. |
Minkälaisen vaihdekeppi systeemin rakentelit?
|
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?
|
Lainaus:
Vaihdekeppivivustot tuli corollasta vaijereineen päivineen.Oli helppo laittaa kun on vaijerilla. Illalla tulee kuvia kunhan pääsee eka töistä pois. Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle? Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä? |
Lainaus:
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä. |
On juurikin tuo 2E moottori.
|
Etuiskarit paikoilleen. Iskarit on Ford sierra xr4 tai joku sellanen kaasuiskarit ja liikevaraa on 25cm.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21618 Siinä vaihdekeppisysteemi ,ihan vaan hitsasin sen kiinni tuohon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21621 Kardaanin välilaippa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21619 Pakoputki ja ruosteista pohjaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21620 |
Lainaus:
S _ IG | |L tämä siis johtojen puolelta katsottuna, ei liittimien. S=jännitteen säädin, suoraan akkuun tai main relaylle IG= heräte L= latauksen merkkivalo mutterin alle tuleva johto kans akkuun. merkkivalo kytkentään näin. latausvalon "kautta" kytketään virta tuohon ällään, eli virtalukolta virta lampulle ja "maadoitus" laturin kautta. takista onko sun laturissa tuo liittimien nasta järjestys sama. joisaki toyotan latureihin on tarralappuun laitettu nasta järjestys. 2E laturissa on sisäinen säädin. |
Sivu luotu: 21:07 (GMT +2). |
|