Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Vihree Suzuki projekti (1.9TD) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487)

jampeli 25.01.2009 14:41

Vihree Suzuki projekti (1.9TD)
 
Suzuki Sj410 on ollut projektina hetken aikaa.

Ostokunnossa. Muutaman kerran käytiin metsässä vakiokuntoisena ja todettiin että sehän on ihan hirveä laitos :) Sitten tehtiin vakioakseleihin soa ja taas käytiin metsässä ja meni pikkasen paremmin mutta kyyti oli kamalaa ja kone voimaton välityksistä puhumattakaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15637
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15636

Seuraavaksi tein isommille renkaille tilaa ja palkkihelmat . Aika paljon sai pohjaakin paikkailla yms.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11988
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11990
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11987

Keksin myös että hj-60 akselit olisi hyvät suzukin alle niin ei sitten kaadu niin herkästi ja kestääkin jotain.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17064
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17063

Etuakseli siirtyi 7cm edemmäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17062

Etupää kolmiotukivarrella. Taka-akseli tuli aluksi lehijousilla mutta muutetaan ehkä myöhemmin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17061

Panhardtti . Toisessa päässä suikan lehtijousen pusla ja toisessa työntövarrenpää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17060

Putket tuli 60mm 4mm seinämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17059

Tuon palkin kiinnitystä runkoon joutuu ilmeisesti vielä vahvistaan ettei repee hitsisaumojen vierestä?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17058

Alkuperäinen kone ja päävaihteistokin on jo hukattu ja tilalle tulee jotain muuta.

jampeli 01.02.2009 15:08

Pientä etupään testailua. Jouset on Fiat 127n ja ne on päistä kiinni vaijerilukoilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17600
Laskee sopivalle korkeudelle kun saa tekniikkaa paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17601

TeamEetu 01.02.2009 18:37

Hienon näköstä. Olen suunitellu omalle suzukille samaa alustaa. oletko mitä renkaita ajatellut pistää alle?

jampeli 01.02.2009 18:52

Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.

Kimpsu 01.02.2009 18:55

Minkä koneen meinasit istuttaa keulille?
Ite laitoin takaveto Isuzun 2.2 Dieselin ja saman paketin vaihteiston niin tuli tosihyvät välitykset vakio jakolaatikon kanssa.
Saman tapasen alustan rakentelin kanssa, iskareita vaille valmis alkas oleen.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840
Tuossa on rojektilinkki minun "Izukista"

jampeli 01.02.2009 18:56

Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.

kares 01.02.2009 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 530053)
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.

Eli sulle tulee ilmeisestikin sillä periatteella kuin mulla oli tuossa vitarassa mutten vaan kerennyt ajaa metriäkään kun lähti lapasesta homma mutta suosittelisin kyllä camryn konetta niin olis ruutia ja vääntöä huomattavasti enämpi mutta sulla imeisesti on tuollainen corollan motti jääny nurkkiin ni sen takiako se?

Jarcca 01.02.2009 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 530050)
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.

Taidat aika paljon rajoittaa joustoja tai ei sittenkään niin hyvin.

jampeli 02.02.2009 07:37

Täytyy koittaa renkaita sitten käytännössä. Pienemmilläkin gummeilla varmasti etenee jotenkin.

Etuvetosen vaihdelaatikosta hitsataa tasauspyörästö lukkoon ja vetarilta vedetään veto jakikseen.
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.
Autoa rakennetaan vain halvaksi hupilaitteeksi joka pitäisi saada pikaisesti ajokuntoon ja
jos 1.3sen 75hv ei riitä niin sitten kone myöhemmin vaihtoon.
On se ainakin puolet kevyempi kone.

jake74 02.02.2009 13:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 530180)
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.

mikä siinä ois ollut työlästä?

Jani E 02.02.2009 17:03

vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D

kares 02.02.2009 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 530281)
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D

Vitaraan meni oikeinkin hyvin kun antoi rälläkän hetken laulaa tuollainen camryn 3sfe kun mahtui sinne 12ht.kin ja jos camryn 3sfe olis tuntunu mopolta oishan sinne menny sitten heittämällä 3sge celicasta niin ja jos sekään ei olis riittäny niin 3sgte olis korjannu sen tilanteen jaheittämällä sekin muuten mutta turbon tilasta ei aavistusta kylläkään...

jake74 02.02.2009 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 530281)
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.

tuohan on järjestely kysymys :D
on noita tehty takaveto asennuksena jo montaki ;)
tossa on mun auto KE70 corolla ja 3S-FE kone esim.

http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu001fo0.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu005fi4.jpg

Rytari 02.02.2009 18:28

ei olisi ensimmäinen pikkukone toi corollan 1.3 mistä toi naapuri löytää riittävän tehon....

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img455627.jpg

jampeli 21.02.2009 16:12

Ei ole paljoakaan tapahtunut vähään aikaan kun on ollut keuhkokuume ja korvatulehdus molemmis korvis. Tänään sai kuitenkin ohjausta vähän valmiiksi.
Ohjaustehostin ja high steer ohjausvarret. Kardaanin sovitepalatkin on valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20104
Simpukan kääntövarresta tuli niin lyhyt että joutu laittaan raidetankoon ohjausvarsi kiinni että kääntyy täydet. Tuli kuitenkin hyvä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20103

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20102

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20101

Navat pitäisi vielä kääntää.

joker 21.02.2009 18:10

High steer ohjausvarret kun vaihoit niin vanhat jäi ylimääräisiksi ? Kiinostaisko vaihto toyotan ohjaus / rairetankoon ?

jiikoo 22.02.2009 20:33

projekti
 
ajan ja miettimisen kanssa tulee hyvä suikka

jampeli 04.03.2009 21:21

Kone paikoillaan. Tasauspyörästö kempattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21564
Huonoja kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21562

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21561
Vaihteistojen välisestä akselista tuli aika pitkä ,73 cm
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21563

Tänään tuli sitten ensimmäiset testiajot suoritettua. On se kyllä aika kamala ajaa noilla olkatapin asennoilla ja ilman iskareita. Vaihteet tuntuu ihan sopivilta , nopeen puolen nelosella menee jotakuinkin samaa vauhtia kuin normi henkilöauto ykkösellä. Hidas puoli onkin sitten hidas.
Rumakin vielä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21560

Vielä on paljon hommaa mutta on sentään jo ajokuntoinen.

-Sakke- 05.03.2009 10:01

Minkälaisen vaihdekeppi systeemin rakentelit?

Racingrabbit 05.03.2009 13:10

Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?

Rekisteröimätön 05.03.2009 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 539511)
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?

Voi ollakin ,mutta on siinä vielä pirusti hommaa ja kaikkee säätämistä eikä kyllä taida olla maastorenkaitakaan siihen mennessä kun ei budjetti tahdo antaa myöden.

Vaihdekeppivivustot tuli corollasta vaijereineen päivineen.Oli helppo laittaa kun on vaijerilla.
Illalla tulee kuvia kunhan pääsee eka töistä pois.

Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?

jake74 05.03.2009 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 539554)

Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?

onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.

Rekisteröimätön 05.03.2009 20:18

On juurikin tuo 2E moottori.

jampeli 05.03.2009 21:52

Etuiskarit paikoilleen. Iskarit on Ford sierra xr4 tai joku sellanen kaasuiskarit ja liikevaraa on 25cm.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21618

Siinä vaihdekeppisysteemi ,ihan vaan hitsasin sen kiinni tuohon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21621

Kardaanin välilaippa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21619

Pakoputki ja ruosteista pohjaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21620

jake74 05.03.2009 23:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jake74 (Viesti 539600)
onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.

löysin tälläsen kaavion

S
_
IG | |L tämä siis johtojen puolelta katsottuna, ei liittimien.

S=jännitteen säädin, suoraan akkuun tai main relaylle
IG= heräte
L= latauksen merkkivalo
mutterin alle tuleva johto kans akkuun.

merkkivalo kytkentään näin. latausvalon "kautta" kytketään virta tuohon ällään, eli virtalukolta virta lampulle ja "maadoitus" laturin kautta.

takista onko sun laturissa tuo liittimien nasta järjestys sama. joisaki toyotan latureihin on tarralappuun laitettu nasta järjestys.

2E laturissa on sisäinen säädin.


Sivu luotu: 21:07 (GMT +2).