![]() |
bj:n hehkutus
Uutena bj-40 omistajana törmäsin pariin kysymykseen hehkutusreleen kärkien jumittuessa. Hehkutin punaiseksi ja starttasin kylmällä koneella, kone käynnistyi ilman röpellystä ja savua jota ihmettelin noin minuutin verran kunnes huomasin että hehkutus oli koko ajan päällä. Vika löytyi apparin jalkatilassa sijaitsevasta releestä josta alempi kärki kiinni. Releessä kaksi kärkeä mikä pani minut miettimään että pitäiskö siinä olla jälkihehkutus ??? joka siinä tapauksessa minun bertassa ei pelaa tai voisiko sellaisen systeemin siihen asentaa. Oli se niin mieltä ylentävä minuutti että velatki tuntu saatavilta.
|
Mää laitoin (startti)napin kojetauluun,josta pystyi tarjoon jälkihehkua ihan manuaalisesti.
|
Lainaus:
|
Seuraavana kannattanee tarkistaa että montako hehkua paloi,ja viilata ne kärjet.Ja vaihtaa uudet hehkut.
Itselle kävi pari kertaa ko.homma,joiden jälkeen korva kyllä herkistyi kuuntelemaan että rele myös vapauttaa.Ja sitten viilasin kärjet.Ja vaihdoin hehkut. Laite lienee toiminut viimeiset n.30 vuotta ilman jälki hehkuja,joten toimii varmaan toisetkin. Siinä on semmoinen riski että koneen käydessä hehkutellessa saattaa palaa hehkutulppa poikki,ja pudota palotilaan. Ja sitten saa rakennella jotain muutakin. Ja tottakai se saattaa myös toimia. Nappi hehku on kyllä ihan hyvä systeemi alkuperäisen luovutettua. Ja mitä pahaa siinä kylmäsavussa on?:confused: Normaali ilmiö etukammio koneessa. Tämä viesti sisälti myös mielipiteen...:eek::eek: |
Sivu luotu: 03:06 (GMT +2). |