![]() |
turbo helottaa punaisena
Maasturista hiukan sivuun mutta tekniikkaa kuiteskin.
Elikkä kyseessä 2,3 turbo saabi normaali ajon jälkeen kurkkaa pellin alle niin huomaa että turbo helottaa punaisena jos sitten kaahoostaa rajummin niin sitten on pakosarja ja pätkä putkeakin karvaisen punaisena. Tarkastettu katalysaattori , ilmanpuhdistaja, turbo pyörii ,tulpat vaalean väriset pakokaasu testissä suhteelisen normaalia . Mikähän oire yhtymä mahtais olla kyseessä, saabismihan on sairautta mutta jos se purotetaan pois niin mitä jäis jäljelle. |
Onko äänenvaimentaja tai KAT tukossa? Vaikuttais että pakopaineet nousee liiaksi. Mites tuborgin jäähdytys, onko öljykierrolla vai erillinen nestejäähy?
|
Pakoputki pelittää ja öljy kiertää
|
menee laihalle ahdoilla??
|
Onko se ennen punastellut? Jos hormi on auki, kaasut ok, tulpat ok, käy ja kukkuu hyvin, niin olisiko se sitten ihan normaalia sellaiselle woimakoneelle?
Sitten kun poljet vähän enemmän, niin jotakin tällaista? http://es.youtube.com/watch?v=6RpGKP_FsTc |
Toihan näytti hyvälle ! mutta ei kait sen normaali ajolla 170 hepan voimalla viel noin
jahkanyt yht äkkiä tuntuis että 130 heppaa löytyy nautosta vaikka tehdas lupaa sen 170 heppaa . ihme auto |
Onko mitään omia virityksia joilla koitettu ahtoja nostaa? Ei kuulus kyllä tavallisella ajolla mennä turbo vielä puhahehkuun, kuumaksi kyllä. Mutta leipää ei kovinkaan kovasti tarvi antaa että on jo putki punainen...
Mittaa seoksen ajon aikana, niin saat jotakin kuvaa siitä mitä siellä koneessa tapahtuu... |
Lainaus:
|
Tai sitten sytkä pielessä..
|
Lainaus:
|
mulla oli vähän aikaa sitten viellä pikkusen trimmattu 323 4x4 mazda isommalla turbolla, ahdot oli 1bar. Siinä alkoi kanssa jo parin kilometrin sorapätkän polkemisen jälkeen turbo punoittaa parhaimmillaan niin että turbon sisällä näkyi jo siivetkin mustempana "möykkynä" :D ei kyllä sen jälkeen viitsi autoa sammuttaa ainakaan seuraavaan 5min.. autossa oli seos mittari ne oli kohdillaan, sytkäkin oli ok eli pidän kyllä sitä turbon punottamista ominaisuutena ja merkkinä että vehkeet ainakin pelaa :rolleyes:
|
Jos mahdollista niin laita painemittari pakosarjaan niin selviää ne pakopaineet kerralla. Hyödyllistä tietoa muutenkin jos virittää meinasit.
|
se käy takuu varmasti laihalla ylhäällä ja ennakot pikkuisen myöhässä... ja veikkaan et katti viel toimii mutta jo pikkuisen ahdistaa sekin vanhuuttaan. itse tullut leikittyä enemmän ja enemmän noil bensa turboil...
|
kaverin volvossa oli saman tyylistä vikaa. se pyöri laihalla. aiheutti melko nopeasti turbon kiinni leikkaamisen kun ei jannu malttanu jäähdytellä turboa tarpeeksi pitkään ajon jälkeen
|
Onko millä ruiskulla? Trionic-5? Melko varmasti käy ahdonalasena laihalla tai sitten kuten kaikki sanonut niin sytkäennakko pielessä (itsellä teki ainakin näin Volvo 240 Turbossa, tosin autossa mekaaninen K-jetronic ruiskutus)... Kannattaa varmistaa onko ahtoja nostettu? Onko vakio downpipe?
|
Joskus taannoin ajoin tuommoista poikittaiskoneella olevaa 900 turbo Saabia tehopenkissä niin ahdin oli hetkessä tulen punainen. Muutaman vedon jälkeen hehkui "läpinäkyvänä" Auto oli aivan vakio peli.
Defenderin ahdin hehkuu myös punaisena hyvin nopeasti. Muutama täyskaasu kiihdytys ja murkula on aivan punainen. Molemmissa taitaa ahdin olla sen verran pieni, että joutuu vaan tekemään hiukan töitä. |
laihalla. hanki laajakaista mittari niin tiedät
|
Taitaa olla kaikissa turbosaabeissa sama vaiva. Meil oli aikoinaan noin 190hp lastutettu 9000 sarjan saappi ja ei tarvinnu kovin kauan kiusata ni ahdin hehku punasena.
Ei se turbo siitä kyllä paljoo itteensä ottanu,ku muisti vaa antaa jäähtyä ettei sammutanu heti koveman vedäyksen jälkeen. Moni on kyllä kertonu,et on joutunu saabiinsa turbon uusimaan,eli voi olla että on vähän liian ahtaalle ahdettu. |
kyseessä siis ilmeisesti -93:sta uudempi matalapaine? tai harvinaisempi esim italiassa myyty vanhempi matalapaine ilman cooleria..
T5.5 on ohjaus järjestelmä eli suora sytkällä, ennakkoa siis ei voi säätää ja nakutus tunnistetaan tulpista.. seoksen säätö mapilla ja kaasuläpän asento anturilla, eli ilmavuodot eivät ole niin kriittisiämuualla kuin mapin letkussa. mikä on normaali ajo sinulle? kyllä sen t25 saa punaiseksi jo yhdellä vedolla,tosin ei sen rauhallisen esim 80km/h ajon jälkeen kuulu hehkua.. bensan paineet olisi syytä mitata, jos pumppu kovin väsynyt niin lambdan säätö ei riitä. ja tietysti kannattaa mitata myös lambda mitä näyttää tai testata toisella.. |
Palion hyviä neuvoja tullut nyt täytyy ruveta urakalla tutkimaan syitä no minähän
en noista mitään ymmärrä joten viedään se jonnekkin. Joku sanoi että voipi olla myös jakopää hampaan sivussa luultavasti myöhäisellä Palaillaan asiaan kun jotain selviää. |
mul o hyvä niksi karota se piza taxi ja tee se isuzu tallista valmiiksi mä sain jo ja taas uutta projektia pukkaa
|
Sivu luotu: 21:00 (GMT +2). |