Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Paukkuu ja rutisee (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54704)

Rekisteröimätön 05.01.2009 22:43

Paukkuu ja rutisee
 
Osaisiko kuka antaa vinkkiä mistä alkaisin vikaa etsiä. Hiluxin etupäästä kuuluu pauke kun ohjausta kääntää ääriasentoon ajaessa. Suunnalla ei ole väliä, mutta pauke lisääntyy neliveto päällä ajaessa. Ääni ei mielestäni tule murroksista.

Repro 06.01.2009 00:31

Napalukko, murros, vetari, tasauspyörästö tai lautaspyörä+pinjoni.
Tuossa järjestyksessä kannattaa ruveta tutkimaan koska siinä on myös etuakselin purkujärjestys. :D
Toimiiko neliveto, eli vetääkö kaikilla pyörillä?

maakari 06.01.2009 09:45

Firman lava-autoilla ajellessa tuo pauke on tuttua, kun kääntää pyörät linkkuun. Taitaa vääntösauva jousitus pitää metakkaa. Vm-03 Nissankin paukkui, eikä ollut nelikko edes päällä.
Hiluxsilla ajettu 350 tkm, paukkuu niin että heikompia hirvittää, mut tuntuu vaan pelaavan:)

Ruivo 06.01.2009 10:24

Kyllä mullakin hiluxissa paukko etupää kun linkussa käänteli. Suoraan ja pikkasen vinoon ajaessa ei kuulunut mitään paukkumista eikä ruksamista. Neliveto toimi kumminkin normaalisti. Vaan murroshan sieltä edestä oikealta oli tuusan paskana. Kyllähän tuon rukseen voi kaverin kanssa noin suunnilleen paikallistaa. Toinen vaan ajelemaan neliveto päällä ympyrää ja toinen tutkimaan eteen kummalta puolelta rukse kuuluu vai keskeltä ? Selviää varmaan. Mulla ainakin huomasi heti mistä oli kyse, kun rengas oikein rupesi haraamaan vastaan ennen paukkumista. Ja kannattaa testata vaan ihan pienellä puolella niin ei tarvii apumiehen juosten mennä edeltä :)

Rekisteröimätön 06.01.2009 22:11

Kiitos vinkeistä. Otan kaverin juoksemaan tuohon vierelle. Ääni tosiaan kuulostaa kuin joku jousi paukkuisi kun pyöriä kääntää ajaessa ääriasentoon. Ääni kuuluu neliveto kytkettynä sekä vaimeaammin pelkällä takavedolla. Sain äänen myös kuulumaan vapaalla rinteessä lasketellessa ja pyöriä käännellessä. Neliveto toimii sen verran kävin rinteessä vedättelemässä, että se asia varmistui.

Rekisteröimätön 07.01.2009 03:00

Käännönrajoittimet siellä varmaan paukkuu. Kuuluuko mitään mekkalaa jos ei käännä ihan toppareihin asti?

Rekisteröimätön 07.01.2009 19:51

Kuuluu pauke vaikkei aivan tappiin asti veivaakaan.

Vilkutin 07.01.2009 21:49

joo käännönrajoittimista kuluu muovit päältä, josta aiheutuu sellanen narina kun kaksi rautaa kihnuttaa yhteen.

Muuan leimamies kerran kertoi että vetonivelet rikki, johon kyllä totesin että eipä taida olla ne kun ei ees nelikko päällä. Myönsi kyllä nöyrästi virheensä kun auton alla oltiin ja näytin.
Jos auto ei ois ollu vimpan päälle kunnossa ei ois uskaltanu ammattimiestä neuvoa. Mutta tiesin ettei vikaa löydy vaikka hakis, niin uskals vähän neuvoakkin ;D

Vilkutin 07.01.2009 21:51

paljon etuveto päällä ajetuissa hiluissa voipi olla myös vetarin holkit, kaksi / puoli.
Toyotalta löytyy oisko molemmille puolille ollut n.80€

http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=93899962

Muumi 08.01.2009 15:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 521981)
Ääni tosiaan kuulostaa kuin joku jousi paukkuisi kun pyöriä kääntää ajaessa ääriasentoon.

Jos jäykkäakselinen kyseessä, niin tarkasta U-pulttien kireys. Meikäläisen HJ hiljeni kummasti ku kiristin ne. Ja voipihan ne lehdet rasvatakin samalla.

bluevan 08.01.2009 15:30

Patrolissa mulla paukkuu etupäästä lehtijouset kun kääntelee puolelta toiselle.
Liike jousissa on todella pieni mutta aiheuttaa paukauksen silti.
Asian varmistin sitomalla lehdet etuppästä piukkaan toisiinsa niin loppui heti.
Välittömästi klemmarin poiston jälkeen pauke alkoi.
Lopputuloksena saavat pitää älämölöään.Ei haittaa enää kun tietää mistä tulee. ;)


Sivu luotu: 16:14 (GMT +2).