![]() |
4WD kakkosautoksi (frontera?)
Talouteen pitäisi hommata kakkosauto. Käyttö lähinnä mökki-/metsästys-/kalastusreissuja, satunnaisesti 20km työmatkaa. Eräkeikoilla siirtymät luokkaa 100-200km. Vaatimuksina autolle henkilöautoa parempi maavara ja hidas neliveto auraamattomalla mökkitiellä mönkimistä varten. Budjettina n. 4000€.
Aiemmin vastaavaa virkaa toimitti pätkä-vitara. Muuten olin tyytyväinen, mutta kuljetuskapasiteetti auttamatta liian pieni, haulikkokaan ei purkamatta sopinut konttiin. Tällä hetkellä kiinnostaisi nuo Fronterat. Budjettiin sopivia kamppeita tuntuisi nettiautossa olevan muutamia tarjolla. Minkähänlaisia pommeja nuo vm 90-92 bensakoneelliset Fronterat on, jos mittarissa vaikka se 200tkm? Epäilyttävän halpoja, vastaavan ikäinen Pajero samoilla kilometreilla maksanee tuplasti. Miten Fronteralle löytyy varaosia? Osaavatko korjaamoilla tehdä tuommoisille peleille mitään, ilmeisesti suomessa ei uutena ole hyvin montaa tuommoista myyty. Itsessä ei mahdottomasti mekaanikon vikaa ole, ruostepeltien laittoa ja öljynvaihtoa vaikeammissa remonteissa joutunen turvautumaan korjaamoiden apuun. Etsin haulla, mutta en oikein sitä kautta saanut vielä käsitystä tuosta Fronterasta. |
Jos putjetti on tuo 4000e niin sillähän saa jo maastoautonkin eikä mitään opelia.
Hommaat joko toyotan tai jeepin, niihin löytyy osia ja ovat kuitenkin tuollaisessa ns. normaalikäytössä todella kestäviä ja lisäksi mahtuu vielä tavaraakin reisulle mukaan. |
No pikkusen pitää sitä helvetin Opeliakin puolustaa perheessä oli sellanen vajaa 10 vuotta ja se ostettiin käytettynä ja se rullasin vaunun vetohommissa kuin hirvi. Ikinä ei ollut mitään öljynvaihtoja suurempaa huoltoa.
Toki muistetaan että oli se auto sitten vaikka rolls royce niin siinä on jossain vaiheessa vikaa. Ei se jeeppi eikä Toyota automaattisesti ole se ainoa oikea ratkaisu. Jos jostain hojosta tai jeepistä oikea paikka leviää niin maksaa aivan varmasti saman ellei enemmän kun siitä helvetin opelistakin. En puolusta nyt opeliakaan vaan puhun vajaan 10 vuoden omistuksesta joten ehkä pieni haju on että miten se toimii. Itellä oli pajerokin joka monen mielestä on täysi susi mutta ei siinäkään mitään vikaa ollut mikä ei olisi ollut itseaiheutettua. Kuitenkin kun muistaa että suurin osa noista värkeistä on vajaa 10 tai yli vuotta vanhoja niin vikaa saattaa tullu mihin merkkiin vaan. |
juu, ei tällä palstalla hirveän montaa fronteraa ole näkyny.
harvinaisempi rakentelun kohde. voi sellanen olla ihan hyväkin, jos siitä ei tarvitse rakentaa mitään safari peliä. voi olla osat hankalasti saatavia |
Kannattaa tutkia ocf.fi sivustoa. Sieltä löytyy kokemuksia ko. vehkeistä kohtuullisesti.
Tekniikka taitaa olla isuzun peruja, moottorit sitten osa opelin osa isuzun. Itellä ollut opeleita iso pino, eikä oikeastaan huonoa sanottavaa. Osia löytyy ja ovat halpoja, ja kuka vain osaa niitä korjata/huoltaa. :) Yleensä opelin haukkujat on kuullut kun kummin kaimalla meni jakoremmi poikki...:rolleyes: edit: http://www.opelclubfinland.fi/forum/...hilit=frontera |
Sen verran täytyy sotkeentua tähän että itsellä pätkä-frontera ollut pian 4 vuotta, enkä ole päivääkään katunut sen hankintaa. Menee paksuunkin hankeen helposti, ja pääsee vielä poiskin. Tila-autohan tuo pätkä ei ole, mutta pitkään malliin sopii jo koko perhe kamojen kanssa varmaan. Tuo on varmasti yksi aliarvostetuimpia maastureita juuri ihmisten tietämätömyyden takia. Opelin kanssa tuolla ei ole juurikaan tekemistä, alusta perustuu Isuzuun, (sopii alustan osia Trooperista), Dieselit on Isuzun koneella. Eli ainoa yhteys opeliin on GM:n tehdas Englannissa missä noita tehtiin. Samaa autoa on Isuzu Amigona/ Rodeona jenkeissä, Honda Passportina, sekä Holden Fronterana. Omassani on B-Omegan 8valve pomminvarma 2.0L bensamoottori, versio X20SE, konehuoneesta löytyy siis opel-yhteys. Henkilömallin opelia meille ei ikinä tule, Frontera saa olla vielä pitkään ja saattaa vaihtua uudempaankin. Ensimmäiset 2.0L bensakoneet olivat C20NE- moottoreita, mikäli aiemmat mallit kiinnostavat. Tuo koskee pätkä- fronteraa. 5-oviset taitavat olla isommalla koneella.
|
Sivu luotu: 22:47 (GMT +2). |