![]() |
Pinzgauer 712 vs. Volvo C304
Hyvää joulua kaikille,
Olen tässä kahden vaiheilla auton valinnan suhteen. Etsiskelen itselleni maastoajoon ja pienehköille safareille soveltuvaa peliä, johon mahtuisi "mukavasti" kaksi ihmistä majoittumaan. Vaihtoehdoikseni olen karsinut Pinzgauer 712 ja Volvon C304 (TGB13). Haluaisin kuulla kokeneempien harrastajien ajatuksia siitä kumman ottaisivat. Veikkaisin melkein että kaikki valitsevat Volvon koska siitä on paljon kokemuksia Suomessa ja varaosia saa ilmeisesti maan rajojen sisäpuolelta. Jos kuitenkin olisin valmis tilailemaan osia ulkomaita myöten, niin ratkaisevaksi tekijäksi noussee maastokelpoisuus. Onko kenelläkään hajua siitä miten nämä autot vertautuvat toisiinsa siinä suhteessa? Netistäkään en oikein löytänyt mitään (paitsi videon, jossa Pinz hinaa Volvon kurasta :). Fiilistuntumalta Pinz, mutta järki Volvo. Kumpaa seurata? Riku P.S. Volvon eduksi laskettakoon, että olen saanut kontaktin jo kahteen varteenotettavaan vaihtoehtoon kun taas Pinz rintama vaikenee.. |
Pinzgauer 712 vs. Volvo C304
Olekkos Protoa miettinyt? osien hankinta ainakin helepompaa kuin Pinzaugerisa, lienee vankempikin kuin volvo...
|
Onkos noille Protoille ajelupaikkoja
Pääsekö tollasella Protolla ajelemaan muualla kuin tiellä??? Onkos jossakin ajopaikkoja kuorkeille???
|
Yks sähköyhtiöhän noita Pinzgauereita tilaili joskus 80-luvulla omaan käyttöönsä ja kuulemma muistiin jäi isot laskut akseleiden särkymisestä.Jos haluat olla erilainen offari niin osta Pinzi :D ei tuu ihan heti toista samanlaista vastaan.Ja eBay on kummallisen hyväksi havaittu asia Haflingeriin osia ostellessa ja siellä surffatessa tulee aika usein Pinzin osiakin vastaan varsinki Saksan ja Itävallan eBayssä surffatessa
|
volvo helpompi ja varmasto paljon halvempi! mäyrikseen mahtu sängyt ja "keittiö" jos retkeillä aikoo.en usko että volvo jää hopealle maastossakaan? katsele you tubesta riskiretki videoita.
|
Mitäs tommonen 6x6 pinzi maksaa suomeen roudattuna ja kilvitettynä?
Entäs mitä sukupolvea kannattaa silmäillä? Kaikki taitaa olla "risuvetosia" ja vanhemmat ihmajäähdytteisillä volkkarin bensakoneilla... Volvojen hinnat on pompsahtaneet taivaisiin, niin tuommosesta vois rakennella safariautoa... Tosin, miten kestänee nuo akselit sitten isoja boggereita, kun sumujen saarella valmistuvat nykyisin? Pari vuotta sitten oli nettiautossakin mäyriksiä kahteen tonniin leimattuna, mutta tänään ei taida kuudellakaan irrota. edit: http://cgi.ebay.com/Steyr-Puch-PINZG...em370132617274 |
Olen katsonut, että suunnilleen samoissa hinnoissa nuo pyörivät. Kympin hujakoilla hyvät yksilöt. Volvo ehkä tonnin halvempi. Kuorkiksi kun rekisteröi, niin autovero ja käyttömaksutkin on nollia.
Pinzgaueriin ajattelin kyllä päätyä, mikäli vain hyvä löytyy. Siinä miellyttää kevyempi rakenne ja kenties hieman pienempi bensankulutus. Tilaa on varmasti aivan riittävästi. Mutta mutta.. ei tämä mitenkään kiveen hakattu päätös ole. Ruotsin puolelta on kuvia tulossa kuuleman mukaan "erittäin hyvästä" C304 yksilöstä. |
Pinzgauer on maastoautojen Citroen 2CV.
|
noita mäyriksiä ruotsista alkaen 32000ruunua! kallein ollu noin 80000tonnia vinsseillä ja pökkyröillä. seurannu noin vuoden verran. blocket.se. hauksi volvo tgb ,volvo valp tai terrängebil. kympillä tuo jo useamman ni ei lopu varaosat.
|
Täällä joensuussa yksi pinzi,hyvin on mennynnä safareilla mukana eikä oo menny vielä rikkikän koskaan. Saattas olla vaikka myymässä,kysäsenkö?
|
Ostaa volvon ja ymppää siihen mersun 3litrasen kutosen... tulee "vähän" vääntöä lisää ja kulutus tippuu reilusti. Ja volvossa ei oikeestaan saa muuta ku raidetangon rikki ajamalla jos ei osaa varoa...
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Mäyriksen painoa en tiedä, mutta proto-sisu painaa 5500 kg. |
Lainaus:
|
Isot Volvot kuorkkeja?
Taitaa kaikki 6x6 Volvot olla kuorma-autoja, ja kuorma-autoille on vähemmän ajomahdollisuuksia kuin henkilöautoille. Kolmiakselinen C304 eli mäyris lienee myös aina kuorma-auto. Mitenkäs tuon kaksiakselinen C304 Ambulance? Onkohan sellaisia näkynyt missään? Olisiko se rekisteröitävissä henkilö- vai kuorma-autoksi. Sellaisia on ainakin joskus ollut Operators Manualin mukaan: http://www.c303.de/c303-pdf/manual/V...orsManual1.pdf. Maksimipainot taitaa senkin kaikilla versioilla mennä yli 3500kg.
Osta blondi: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=164 12V sähköillä oleva henkilöauto. Vain 5500 eurolla todella maastokelpoinen jo vakiovarustuksella. Ja kuten joku jo sanoikin, niin siihen kun vaihtaan Mersun dieselkoneen niin kulutukset saa pieniksi. T:Ismo p. 040-5324598 |
volvon dieselöinti henkilöautona ni mites noi maksut pompsahtaa? mäyris kuorkkina eri asia??
en ole ikinä dieseliä omistanut! mersun 3.0 td pienellä panostuksella jo "lennättää" vulvaa ja ruotsissa myyvät muutos sarjaa valmiilla paloilla. |
Sivu luotu: 19:30 (GMT +2). |