Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pinzgauer 712 vs. Volvo C304 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54289)

Heering80 24.12.2008 09:47

Pinzgauer 712 vs. Volvo C304
 
Hyvää joulua kaikille,

Olen tässä kahden vaiheilla auton valinnan suhteen. Etsiskelen itselleni maastoajoon ja pienehköille safareille soveltuvaa peliä, johon mahtuisi "mukavasti" kaksi ihmistä majoittumaan.

Vaihtoehdoikseni olen karsinut Pinzgauer 712 ja Volvon C304 (TGB13). Haluaisin kuulla kokeneempien harrastajien ajatuksia siitä kumman ottaisivat. Veikkaisin melkein että kaikki valitsevat Volvon koska siitä on paljon kokemuksia Suomessa ja varaosia saa ilmeisesti maan rajojen sisäpuolelta. Jos kuitenkin olisin valmis tilailemaan osia ulkomaita myöten, niin ratkaisevaksi tekijäksi noussee maastokelpoisuus. Onko kenelläkään hajua siitä miten nämä autot vertautuvat toisiinsa siinä suhteessa? Netistäkään en oikein löytänyt mitään (paitsi videon, jossa Pinz hinaa Volvon kurasta :).

Fiilistuntumalta Pinz, mutta järki Volvo. Kumpaa seurata?

Riku

P.S. Volvon eduksi laskettakoon, että olen saanut kontaktin jo kahteen varteenotettavaan vaihtoehtoon kun taas Pinz rintama vaikenee..

Grude 24.12.2008 12:08

Pinzgauer 712 vs. Volvo C304
 
Olekkos Protoa miettinyt? osien hankinta ainakin helepompaa kuin Pinzaugerisa, lienee vankempikin kuin volvo...

Rekisteröimätön 24.12.2008 12:16

Onkos noille Protoille ajelupaikkoja
 
Pääsekö tollasella Protolla ajelemaan muualla kuin tiellä??? Onkos jossakin ajopaikkoja kuorkeille???

J-T 24.12.2008 12:56

Yks sähköyhtiöhän noita Pinzgauereita tilaili joskus 80-luvulla omaan käyttöönsä ja kuulemma muistiin jäi isot laskut akseleiden särkymisestä.Jos haluat olla erilainen offari niin osta Pinzi :D ei tuu ihan heti toista samanlaista vastaan.Ja eBay on kummallisen hyväksi havaittu asia Haflingeriin osia ostellessa ja siellä surffatessa tulee aika usein Pinzin osiakin vastaan varsinki Saksan ja Itävallan eBayssä surffatessa

niko69 24.12.2008 13:48

volvo helpompi ja varmasto paljon halvempi! mäyrikseen mahtu sängyt ja "keittiö" jos retkeillä aikoo.en usko että volvo jää hopealle maastossakaan? katsele you tubesta riskiretki videoita.

Viipo 24.12.2008 13:54

Mitäs tommonen 6x6 pinzi maksaa suomeen roudattuna ja kilvitettynä?

Entäs mitä sukupolvea kannattaa silmäillä?
Kaikki taitaa olla "risuvetosia" ja vanhemmat ihmajäähdytteisillä volkkarin bensakoneilla...

Volvojen hinnat on pompsahtaneet taivaisiin, niin tuommosesta vois rakennella safariautoa...
Tosin, miten kestänee nuo akselit sitten isoja boggereita, kun sumujen saarella valmistuvat nykyisin?

Pari vuotta sitten oli nettiautossakin mäyriksiä kahteen tonniin leimattuna, mutta tänään ei taida kuudellakaan irrota.

edit: http://cgi.ebay.com/Steyr-Puch-PINZG...em370132617274

Heering80 24.12.2008 17:35

Olen katsonut, että suunnilleen samoissa hinnoissa nuo pyörivät. Kympin hujakoilla hyvät yksilöt. Volvo ehkä tonnin halvempi. Kuorkiksi kun rekisteröi, niin autovero ja käyttömaksutkin on nollia.

Pinzgaueriin ajattelin kyllä päätyä, mikäli vain hyvä löytyy. Siinä miellyttää kevyempi rakenne ja kenties hieman pienempi bensankulutus. Tilaa on varmasti aivan riittävästi. Mutta mutta.. ei tämä mitenkään kiveen hakattu päätös ole. Ruotsin puolelta on kuvia tulossa kuuleman mukaan "erittäin hyvästä" C304 yksilöstä.

IironSika 24.12.2008 20:04

Pinzgauer on maastoautojen Citroen 2CV.

niko69 24.12.2008 20:45

noita mäyriksiä ruotsista alkaen 32000ruunua! kallein ollu noin 80000tonnia vinsseillä ja pökkyröillä. seurannu noin vuoden verran. blocket.se. hauksi volvo tgb ,volvo valp tai terrängebil. kympillä tuo jo useamman ni ei lopu varaosat.

timmy 24.12.2008 20:52

Täällä joensuussa yksi pinzi,hyvin on mennynnä safareilla mukana eikä oo menny vielä rikkikän koskaan. Saattas olla vaikka myymässä,kysäsenkö?

Kokku 24.12.2008 21:37

Ostaa volvon ja ymppää siihen mersun 3litrasen kutosen... tulee "vähän" vääntöä lisää ja kulutus tippuu reilusti. Ja volvossa ei oikeestaan saa muuta ku raidetangon rikki ajamalla jos ei osaa varoa...

Heering80 24.12.2008 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timmy (Viesti 518071)
Täällä joensuussa yksi pinzi,hyvin on mennynnä safareilla mukana eikä oo menny vielä rikkikän koskaan. Saattas olla vaikka myymässä,kysäsenkö?

Thänks vaan, mutta taidan kysellä kaupoista. Haluun vähän jotain spessuu värii ;) Vaikka enhämmä tiiä minkä värinen se Joensuun vehje on, mutta saattaapa olla army-vihreä.. Mut jos on 712 hard-toppi, niin voisihan siitä kuvan katsoa jos netistä löytyy. Ei nyt mun takia tarvi lähteä kameraa lataamaan.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 518067)
noita mäyriksiä ruotsista alkaen 32000ruunua! kallein ollu noin 80000tonnia vinsseillä ja pökkyröillä. seurannu noin vuoden verran. blocket.se. hauksi volvo tgb ,volvo valp tai terrängebil. kympillä tuo jo useamman ni ei lopu varaosat.

Joo, mutta sanoinkin että hyvät on kympin hujakoilla.. Niihin ei tartte varaosa-autoa hinaukseen :) No OK, ehkä liioittelin hieman.

sisua45 25.12.2008 23:18

Lainaus:

Pääsekö tollasella Protolla ajelemaan muualla kuin tiellä??? Onkos jossakin ajopaikkoja kuorkeille???
6x6 volvo on myös kuorma-auto, vaikka on kooltaan ja näöltään pitkä pakettiauto.

Mäyriksen painoa en tiedä, mutta proto-sisu painaa 5500 kg.

tapsa4x4 26.12.2008 00:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 518315)
6x6 volvo on myös kuorma-auto, vaikka on kooltaan ja näöltään pitkä pakettiauto.

Mäyriksen painoa en tiedä, mutta proto-sisu painaa 5500 kg.

vakio mäyris noin 2800kg

ismo 27.12.2008 19:04

Isot Volvot kuorkkeja?
 
Taitaa kaikki 6x6 Volvot olla kuorma-autoja, ja kuorma-autoille on vähemmän ajomahdollisuuksia kuin henkilöautoille. Kolmiakselinen C304 eli mäyris lienee myös aina kuorma-auto. Mitenkäs tuon kaksiakselinen C304 Ambulance? Onkohan sellaisia näkynyt missään? Olisiko se rekisteröitävissä henkilö- vai kuorma-autoksi. Sellaisia on ainakin joskus ollut Operators Manualin mukaan: http://www.c303.de/c303-pdf/manual/V...orsManual1.pdf. Maksimipainot taitaa senkin kaikilla versioilla mennä yli 3500kg.

Osta blondi: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=164
12V sähköillä oleva henkilöauto. Vain 5500 eurolla todella maastokelpoinen jo vakiovarustuksella. Ja kuten joku jo sanoikin, niin siihen kun vaihtaan Mersun dieselkoneen niin kulutukset saa pieniksi.

T:Ismo
p. 040-5324598

niko69 27.12.2008 22:24

volvon dieselöinti henkilöautona ni mites noi maksut pompsahtaa? mäyris kuorkkina eri asia??
en ole ikinä dieseliä omistanut!
mersun 3.0 td pienellä panostuksella jo "lennättää" vulvaa ja ruotsissa myyvät muutos sarjaa valmiilla paloilla.


Sivu luotu: 19:30 (GMT +2).