![]() |
Patrollin manuaali napalukko lyö yli
Olisko jollain räjäytys kuvaa Patrollin manuaalisesta napalukosta/navasta?
Napalukko lyö yli vedättäessä. Purin sen pöydälle ja vika näyttäisi olevan siinä että sisempi holkki,johon napalukon hampaat kytkeytyvät,jää liikaa navan sisälle. Millainen on Patrollin etupyörän laakerin kiristys systeemi?Olisiko mahdollista että laakeri on niin kulunut,että kiristys/lukitusmutteri menee syvempään ja napalukon holkin liian sisään painuminen johtuu siitä? |
Lainaus:
katsoppa et onko napiksen hampaat kuluneet kovinkii pyöreiksi jo kulmistaan, yleensä on. jos hampaat ei mene pohjaan asti niin silloin pomppii varmasti, ainakin sitten kun laittaa hieman isommat renkaat. en nyt tarkkaan muista mut muistaakseni jos koneistaa materiaalia pois napalukon kiinnitys pinnasta, sen saa lähemmäksi vasta ratasta ( se joka on murroksen tumpissa, sokantakana) ja ongelma pitäisi poistua. ittellä jos on pomppinu, niin oon hitsannu napalukot kiinteiks nii eipä oo enää :D |
Samankaltainen systeemi on näissä yleisimmissä (japsi)autoissa, joissa vaan on napalukot.
Käy tuolta linkin takaa lataamassa vaikka koko manuaali, kun nämä tänne liitetyt räjäytyskuvat tahtovat mennä vähän liian pieniksi ja tuhruisiksi: http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php?dcid=18 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13814 |
vaihda suosiolla manuaaliset... vaikka nyt saat kuntoon niin ilonpäivää niillä ei ole
|
[quote=Racingrabbit;515940]Olisko jollain räjäytys kuvaa Patrollin manuaalisesta napalukosta/navasta?
Napalukko lyö yli vedättäessä. Daa! Eikös tuossa lue, että MANUAALINEN! Usein käynti optikolla auttaa:D Eikä nyt herneitä! |
Lainaus:
Lataanko Y61 manuaalin vai MQ 160/161? |
Lainaus:
|
itse en jaksanut taistella vaan tilasin Offivarusteesta Avm merkkiset manuaali napalukot.
|
Lainaus:
Nuo kyllä näyttäisi AVM:n napalukoilta,joten tuskin uusien tilaaminen tässä tapauksessa tilannetta korjaa. Pitää vaan purkaa pyörän napa vielä pöydälle napalukon kaveriksi ja tutkia mikä sieltä on kulunut. |
Lainaus:
|
Navan purkukuvaa tutkittuani,arvelen että vika voi olla "Bushing" palikassa joka on kulunut.
Pitää mittailla minkä verran se on mahdollisesti kulunut ja pistää sen alle sopivan paksuinen shimmirengas. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13899 Kuvasta poiketen meillä olevassa Patrol yksilössä "Bushing" palikka on hammastettu osalta joka ottaa kiinni napalukon "Drive clutch assembly" palikkaan. |
Kannattaa säätää pyöränlaakereista välykset pois ja tarkistaa myös sen vetoakselitumpin urissa olevien lukkorenkaiden välykset suhteessa viereiseen osaan. Välykset ovat luokkaa 0,1 ... 0,4mm. Ilman noita lukkorenkaita välystä saattaa olla parikin mm:ä.
Kaikki ylimääräinen välys akselin tumpissa kuluttaa turhaan napalukon sisukaluja... Joissakin malleissa voidaan näitä napalukon sisukaluja työstämällä (ja mahdollisesti lisäksi jousta venyttämällä) saada kulunut osa takaisin toimintakuntoon (vaatii vähän pohdiskelua). |
kiitosta tuosta edellisestä täytyy alkaa rassata joulun pyhinä
|
Tiedä sitten noista uudemmista, mutta vahemmassa sitä ulkorenkaan kosketusta
pysty säätämään laittamalla sisäkalut vähän eri asentoon rungon sisään. Jos sen on joku kasannu vikaan, ei ulkorengas tuu tarpeeksi ulos pesästään kun lukko väännetään kiinni. |
joskus aikonaan kun patrollit oli uudempia, niin uudet automaatti napalukot maksoi 6000mk ja eräät yksilöt kesti noin vuoden tavan ajoa. eli kesällä ei käytty ollenkaan nelivetoo ja kun ekat liukkaat tuli niin napalukot eivät toimineet ,ongelma poistui manuaalisilla napalukoilla.
|
ei ollu apua ainakaan pyöränlaakerin kirimisestä.....t:nizzan
|
hitsaa kiinteiksi ne napalukot! se on ainoa ratkaisu joka vois kestää. tai sovittaa muusta autosta akselia tai napalukkoa.
|
Lainaus:
Mulle tulee viikonloppuna yksi Patrollin irto etuakseli,pitää alkaa tutustua siihen paremmin. |
itte laitoi dc assemplyn alle teräs shimmilevyn 2mmx30mm sisä x41,5mm ulko halkaisija. löyty hyllystä suoraan ylöjärven tehonsiirrosta. toimi ainakin nokian ajot, halpa ratkaisu n. 14e 2kpl
|
Sivu luotu: 18:45 (GMT +2). |