![]() |
4runnerin osia ulkomailta?
kertokaapas viisaammat mistä löytys ulkomailta luotettavia nettikauppoja mistä vois tilata toyotaan osia. tarvetta ois korotus sarjalle ja peltisatsille.
|
Peltisatsi
http://www.downeyoff-road.com/Engine...stHeaders.html Ja muutakin juttua löytyy sieltä Ps. jos oot tilailemassa peltisarjan niin voisin ottaa yhet kans samaan syssyyn... |
Ja tuolla on paljon Toyota kamaa: http://www.northwestoffroad.com/parts/headers.html
Kommentoisin noista peltisarjoista, kahta eri mallia käyttäneenä, että tuo NWOR sarja tuntui tuottavan paremman väännön kuin Downeyn sarja. Tosin NWOR oli heidän Y-putkella, Downeen tein itse ja se on varmaan hiukan liian väljä, vastapaineet todennäköisesti liian alhaiset. Ehkä. Ongelma kummallakin on huonohko ruostumisen sieto meidän oloissa. Nyt on kiinni Downeyn keraamisella pinnalla oleva sarja ja se on vastustanut parhaiten korroosiota, tosin alkavaa lahoamista on jo siinäkin nähtävissä. |
Lainaus:
Mitäs ton esim. keraamisella pinnalla oleva putkisto tuli kustantamaan tänne meitille? En oo meinaan mitään roinaa tilannu yybermuualta koskaan. Dollareissa noi hinnat on ihan kohtuulliset mutta usein tänne tullessaan on hinta jotenkin karannut jo lapasesta. Esim. Pari vuotta sitten oltiin tilailemassa välityssatsia Cros4WD:n kautta hiluxiin. Tarjous hinta jenkeissä oli joku 400 dollaria.... tänne saatuna olisi maksanut yli tonnin euroissa.... Kun taas tilattiin yx adapteri joka makso jenkeissä sen 500dollaria ja tänne saatuna 700... Eli mistähän hatusta ton hinnan saisi laskettua oikeasti? Nii... ja ankarasti oon kuuklettanut tota tehohyötyä noista vapaastihengittävistä osista kuten ilmanputsari ja peltisarja... Mikä on OIKEASTI mitattu tehohyöty mitä niillä saavutetaan. Vai paraneeko vain alavääntö? |
kaikki vaikuttaa jonkin verran
Lainaus:
Pakosarjasta: Tehoalueen paikkaa sillä pystyy muokkaamaan suunnilleen yhtä helposti kuin moottorin ajoituksella. Tehoalueen siirto ylös tai alas riippuu viimeisen kollektorin paikasta (2:een vai 3:een sykliin) ja sen jälkeisestä ns. kuristavasta putkesta jossa kaasujen virtausta kiihdytetään.(nelisylinterisessä bensiinikäyttöisessä rata-autossa vääntöalueen ero suoralla vaihteella oli noin 500-700rpm alempaa kun kollektori siirrettiin 3:een sykliin). Jos teet sarjan itse tai ostat valmiin niin se kannattaa modata ennen asennusta ns. helposti muutettavaksi jos et tarkkaan tiedä kuin se moottorin luonnetta muuttaa. |
Lainaus:
Tehohyödyistä en tiedä mutta selvä perstuntuma kertoi voiman osuvan käyttöalueelle peltisarjamuutoksen jälkeen. Ja Downeyn ja NWOR sarjat ovat selkeästi erilaiset, kolme putkea yhtyy eri kohdassa. NWOR taitaa tulla erillisenä pidemmälle. Putken halkaisijasta en mene sanomaan, pitäisi mitata, mutta eikös sekin vaikuta lopputulokseen. |
Olen laittanut pariinkin otteeseen suzukiosien kimppatilaustopikkeihin karkean laskukaavan lopullisen hinnan selvittämiseksi, sillä pääsee varmasti parinkympin tarkkuuteen kunhan tietää rahdin.
|
Lainaus:
no nehän käy TOYOTAAN sitten ku nenä päähän jos ovat korroosio herkkiä:D. mitäs niillä peltisatseilla parin vuoden kuluttua jos auto on lahonnu ympäriltä:D. pitänee miettiä että minkälaisen tilaa. pitänee ihan vasiten kysyä paljonko martelius ottaa satsista? |
Lainaus:
Kiinnostaisi kyllä tuo Marteliuksen hinta täälläkin. |
pistin marteliukselle kyselyä menemään. kyllähän ne räätälöi autoon ku autoon mutta taitaa hinta olla aika kova.
|
Sivu luotu: 07:25 (GMT +2). |