![]() |
BJ:n ilmastointi
Onkos jollekkin avautunut mitä merkitystä on Beejiissä sillä ilmanvaihtoritilällä.
Siis tarkoitan sitä mikä on siinä konepellin ja tuulilasin välissä noin 10cm leveä ja 30cm pitkä ritilikkö. Siitähän menee letkut sisäkautta lattian läpi ulos. Ne on ilmeisesti vedenpoisto letkut. Mutta mitä hemmetin merkitystä on koko systeemillä kun eihän siitä mitenkään ilma kierrä kun sitä ei saa edes avattua. Vai onko tämä joku optio. Jos näin on taidan hitsata koko ritilän umpeen. |
Oon joskus ihmetellyt samaa. Eikä tota oo kun jossain vuosimalleissa. vm 75 on mut vm 78 ei enään oo.
|
Näin on. Itsellä -75 malli. Joissain muissa autovanhuksissa sen läpän saa ainakin auki että ilmaa virtaa hyttiin. Oiskos siis joku vienti optio kyseessä.
|
Minä oon ihmetelly samaa räppänää vaa eihä se aukee :D
Muutenki oman Bertan lämppärit toimii huonosti. En saa kylmälle käännettyä kesällä. Meinaa aina tulla kuuma :D Ja mitään vipuja ei ole enään olemassa, vaan jos haluaa lattialle tai tuulilasille nii pitää sitä läppää alhaalla sormin käännellä. |
Just tuossa leikkasin siihen ritilän paikalle pellin.
Eli hitsasin ne letkun reiät umpeen, massa koteloon ja uusi pelti päälle. Tuleepahan sekin tuunattua ennen maalausta. Ei käy sitten niinkuin viime kesänä että niistä letkun liitoksista oli valunut sadevedet suoraan mankan päälle. Sai siinä ihmetellä kun ei levy pyörinyt. Ihme ja kumma, kaadoin soittimesta vedet pois, kuivattelin sitä ja sen jälkeen on taas toiminut. Säikähdin jo että meni uusi mp3 soitin vituiksi. |
Tässä muuten kuva siitä ritilästä FJ 1971 body manualista. Kai se jollai nupilla pitäs liikkuu?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13712 Jos ne letkut kerta menee hytin puolella, nii jospa ne on kussu vettä mun auton sisälle...hmm pitäspä ettii mistä ne letkut löytys vai onko niitä ollenkaa. |
No tuossa näkyy se idea mitä mietinkin, joissain on siis tuonne ihan vivusto
mistä räppänän saa auki. Tuolloinhan siitä on jo apuakin. Minun autossa vivustoa ei ole ja se avautuva räppänäkin on ihan tehtaan jäljiltä pistehitsillä ja korikitillä ummessa. Eli optiona siis joissain malleissa on tuo härpäke. Siitä räppänän laidoilta lähtee tosiaan kumiputket jotka menevät vaihdelaatikko tunnelin molemmin puolin lattian läpi. Ovat siis sadeveden poistoa varten. Katsoppas missä kunnossa ne letkut on. Mulla letkut oli kunnossa mutta vuosien saatossa niin kutistuneet että ei yltäneet lattian läpi vaan `kusivat´vedet lattialle. Nyt laitoin siis koko paskan umpeen. |
Sivu luotu: 22:45 (GMT +2). |